כאן נתניה

נתניה: הרצל קרן ואדיר בנימיני, מתנגדים להקמת שבילי אופניים ב’שמורת האירוסים’

0
0

המשנה לראש עיריית נתניה, מר הרצל קרן וחבר המועצה עו”ד אדיר בנימיני, מתנגדים להקמת שבילי אופניים ב’שמורת האירוסים’ ולכל פגיעה אפשרית ב’שמורה’ מה עוד שהתגלה, כי לראשונה, מזה עשור ה’צבאים’ חזרו אל גבעת האירוסים ואם יבוצע שבילי האופניים עלולים הצבאים לנוס מהשמוּרה בסבירות גבוהה.
נתניה: הרצל קרן ואדיר בנימיני, מתנגדים להקמת שבילי אופניים ב’שמורת האירוסים’
נתניה: הרצל קרן ואדיר בנימיני, מתנגדים להקמת שבילי אופניים ב’שמורת האירוסים’

המשנה לראש העירייה, מר הרצל קרן, וחבר מועצת עיריית נתניה, עו”ד אדיר בנימיני, הודיעו, כי הם מתנגדים בתוקף לכל תכנון ו/או הקמה של מסלולי אופניים בתוך ’שמורת האירוסים’ שמורת טבע בעיר נתניה.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

מר קרן ועו”ד בנימיני מסיעת “למען-נתניה”, נפגשו לאחרונה עם מר נעם רוזנפלד, מ”נאמני שמורות נתניה”; כאשר האחרון, הביע את דאגתו מהתוכנית הנרקמת במינהל ההנדסה של עיריית נתניה, להקמת ’מסלולי אופניים’, מסביב ובתוך השמוּרה (בעלי חיים רבים, כמו; שועלים, ארנבות, נברנים ו-צבים. בשמורה גם צמחייה מגוונת בה; סביונים, כלניות וכמובן ’אירוס הארגמן’), ובעיקר מהנזק הסביבתי הגדול שלה.

מר הרצל קרן ועו”ד אדיר בנימיני, הודיעו למר רוזנפלד באופן חד משמעי במהלך הפגישה, כי מבחינתם התוכנית הזאת “לא תרקום עור וגידים ולא תצא אל הפועל”.

כזכור, הוביל המשנה לרה”ע נתניה מר קרן את המאבק הסביבתי ל’הצלת גבעת האירוסים’, בעתירה לבית המשפט העליון, כנגד תוכניות הבנייה שהיו מתוכננות להיבנות בשטח השמורה, ולמעשה רק הודות לבג”צ זה, ניצלה השמורה מכיליון וודאי.

נודע, כי מר קרן, העביר השבוע מכתב תקיף בנושא אל מהנדס עיריית נתניה, אדריכל אבנר אקרמן ולמ”מ ראה”ע, מר אלי דלל, בו הוא מפרט את ההתנגדות הנחרצת לתוכנית ’שבילי האופניים’ ולכל פגיעה אפשרית ב’שמורה’.

בין השאר הדגיש, קרן במכתבו כי; “במסגרת עתירתו לבית המשפט כנגד הבניה על שטח שמורת האירוסים ובהמשך לפסיקת בית המשפט בנושא ובהמשך ל’הסכם פשרת עיר ימים’ שנחתם על ידי מול עיריית נתניה, ממ”י (מנהל מקרקעי ישראל) ויזמי התוכנית ואשר קיבל תוקף של פסק דין, התחייבו עיריית נתניה וכל הצדדים האחרים לתוכנית, לשמור על שמורת האירוסים, מכל משמר”.

עו”ד אדיר בנימיני, הממונה על הגנת הסביבה, בעיריית נתניה, הוסיף, כי; “קיים קונצנזוס בקרב כל הגורמים האמונים על הנושא הסביבתי בעירייה, המקצועיים והנבחרים כאחד, כי יש לגמוז ולגנוז את התוכנית הזאת, ויפה שעה אחת קודם. אין לאפשר כל פגיעה אקולוגית בשמורה”.

בד בבד, לראשונה, מזה כעשור, חזרה להקה של ’צבאים’ לשטח השמורה; לאחרונה, התגלו סמנים לכך בתצפיות ובממצאים שהתגלו בשטח, דבר המעיד על פי גורמי המקצוע על איכותו הגבוהה של האזור מבחינה אקולוגית.

אותם גורמים, מציינים, גם כי עבודות תשתית בשמורה, עלולים בסבירות גבוהה להבריח את ’להקת הצבאים’ מן המקום, המהווה גם אזור תיירותי חשוב לעיר נתניה.

בשמורה, שהכניסה אליה היא ללא תשלום, ישנם בנוסף מתקני שעשועים לילדים, שלטי הסבר על הצמחים בה, אזור לפיקניקים וירידה לים דרך ה’מצוק’.

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! תלחצו כאן ספרו לנו ונתקן.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן