לב וכלי דם

ד”ר דנה צפת: 66% מנשים יהודיות בארץ לא יודעות מהן סיבות המוות העיקריות בקרב נשים

0
0

מנתונים של סקר אודות מודעות של נשים לגבי מחלות לב בנשים, בקרב נשים יהודיות חילוניות, חרדיות וערביות, שפורסמו לראשונה בכנס בנושא מחלות לב בנשים, המתקיים בסופה”ש במלון דן קיסריה; “נתונים אלו מדאיגים במיוחד נוכח העובדה, כי מדי שנה, מתות בעולם 8.6 מיליון נשים ממחלות לב ובישראל מעל ל-5,500 נשים”. אמרה ד”ר דנה צפת.
ד
ד”ר דנה צפת: 66% מנשים יהודיות בארץ לא יודעות מהן סיבות המוות העיקריות בקרב נשים

66% מנשים יהודיות בישראל, אינן יודעות מהן ’סיבות המוות העיקריות בקרב נשים’. מדי שנה, נפטרות בארץ ישראל מעל ל-5,500 נשים כתוצאה מ’מחלת לב’; שיעור תחלואת הלב בקרב נשים ערביות, גבוה ב- 57% מנשים יהודיות – גילויים אלה ואחרים, חשפה אמש (חמישי | א’ תמוז התשע”ה) בכנס של Cardio Femme שמתקיים במלון ’דן קיסריה’ ד”ר דנה צפת, מנהלת ’מרפאת לב האישה הדסה’ והידועה כמי שמקדישה את חייה להעלאת המודעות למחלות לב בקרב נשים בישראל ומחוצה לה.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

בכנס גדול של Cardio Femme”” בנושא; ’הממשק בין גניקולוגיה, קרדיולוגיה ופסיכולוגיה לאבחון וטיפול במחלות לב בנשים’ אשר מתקיים בסוף השבוע הזה (18 – 20 ביוני) במלון ’דן קיסריה’ ואשר נועד ליצור שיתוף פעולה אינטר-דיסיפלינרי סביב ’מחלות לב בקרב נשים’, הציגה ד”ר דנה צפת, לראשונה, ממצאים של סקר טלפוני, אשר ערכה, באמצעות המרכז לבריאות לב האישה, ע”ש לינדה ג’וי פולין, הדסה עין-כרם, בראשו היא עומדת.

הסקר, נועד לבחון מודעות של נשים ישראליות לעובדה, כי ’מחלות לב’ מהוות גורם המוות מספר אחד בקרב נשים בעולם המודרני. בעולם, אחד מכל שלושה מקרי מוות של נשים נגרם כתוצאה ממחלת לב.

במסגרת הסקר, נשאלו הנשים שתי שאלות מרכזיות. האחת – מה הם לדעתן גורמי המוות העיקריים בקרב נשים. השאלה השנייה בחנה את מודעותן של הנשים לתסמינים של התקף לב.

עולה, כי 34% בלבד מהנשים היהודיות – חילוניות וחרדיות, השיבו נכונה לשאלה ’מהו גורם התמותה המרכזי בקרב נשים’.

רק 25.9% מה’נשים ערביות’ היו מודעות לסיבת המוות העיקרית בקרב נשים למרות ששיעור התחלואה בקרב נשים ערביות גדול ב-57% ממספר הנשים היהודיות שלוקות בליבן.

כשנתבקשו הנסקרות למנות סימנים נשיים העלולים להעיד על התקף לב, 65.9% מכלל הנשים הערביות והיהודיות, השיבו, כי; כאבים בחזה, לחץ בחזה או כאבים בזרועות, בכתפיים או בצוואר, הינם סימני אזהרה להתקף לב אצל נשים.

במענה לשאלה כיצד יפעלו במידה שיחושו באחד או יותר מהתסמינים העלולים להעיד על התקף לבבי, ענו 54% מכלל הנשים החילוניות והחרדיות, ענו, כי יתקשרו להזמין אמבולנס.

מימין לשמאל: דר’ בלה קויפמן, מנהלת מרפאת לב האישה איכילוב, דר’ דנה צפת, מנהלת מרפאת לב האישה הדסה, דר’ אביטל פורטר, מנהלת מחלקת לב-ביניים ומרפאת לב האישה, בלינסון | צילום: שמוליק שליש, E-med | עיבוד צילום: שולי סונגו ©

לעומתן, רק 20.6% מקרב הנשים הערביות, העידו על עצמן שיפנו להזמין אמבולנס. לעומת זה, בהתייחס לשאלה ’כיצד תפעלי אם אישה אחרת תלקה בסימני אזהרה אלו’ השיבו? 74.5% מן הנשים החילוניות, העידו על עצמן, כי יזעיקו אמבולנס, שהם 89.2% מהחרדיות ו-56.4% מן הערביות.

“נתונים אלו מדאיגים במיוחד, נוכח העובדה, כי מדי שנה מתות בעולם 8.6 מיליון נשים ממחלות לב ובישראל מעל ל-5,500 במילים; חמשת אלפים וחמש מאות נשים!!!”, מדגישה ומזהירה ד”ר צפת בכנס של Cardio Femme שמתקיים במלון ’דן קיסריה’ במושב השני, שעניינו; ’מחלת הלב הנשית’.

“הממצאים שלנו דומים לאלו שנמצאו בסקר דומה שנעשה בארה”ב ב- 1997. בעקבות הקמפיין המפורסם Go Red שנועד להגביר מודעות למחלות לב בקרב נשים, ב- 2012, חל שיפור ניכר במודעות. תקוותינו, כי גם בישראל, יקרה אותו הדבר, באמצעות הפעילות של מרפאת לב האישה ופעולות נוספות שאנו יוזמים”. סיכמה ד”ר דנה צפת, מנהלת ’מרפאת לב האישה הדסה’.

ד”ר אביטל פורטר, מנהלת מחלקת לב-ביניים ומרפאת לב האישה במרכז רפואי רבין – בתי החולים בילינסון והשרון; “חשוב לנו מאד, כי ’משרד הבריאות’, יתמוך בנו וייתן לנו רוח גבית במהלך שהתחלנו – שלושת מרפאות לב האישה הפעילות בישראל ב-איכילוב, הדסה ו-בלינסון, נועדו להגביר את המודעות למחלות לב בקרב נשים, כ-גורם תמותה מס’ 1. מודעות זו, יש להעלות בקרב ציבור הרופאים, ציבור הנשים והציבור כולו.

מעבר לכנסים חשובים אלה שיזמתי זו הפעם השנייה, הפעילות הענפה בקהילה שמובילה “מרפאת לב האישה בהדסה” ועוד, אני קוראת לשינוי הסילבוסים בבתי הספר לרפואה ולסיעוד, אם דרך עדכון והכשרה של רופאי משפחה, רופאי נשים, פסיכולוגים, פסיכיאטרים ואחרים. הייתי גם שמחה אם בכל מרכז רפואי בארץ הייתה פועלת מרפאת לב האישה, על בסיס יומי, וכי גניקולוגים וקרדיולוגים, ילמדו לשלב ידיים בנושא”.

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! תלחצו כאן ספרו לנו ונתקן.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן