בריאות הציבור

קנאביס רפואי: 10 חקלאים הגישו עתירה נגד משרד הבריאות להוציא מכרזים לגידול קנאביס

0
0

החקלאים תובעים לממש באופן מיידי את החלטת הממשלה מלפני שנתיים להוציא מכרזים לגידול קנאביס רפואי ◄ החקלאים, מאשימים, כי העדר תחרות בענף פוגע ב-22 אלף החולים הנזקקים לקנאביס רפואי ◄ המצב הנוכחי גורם לכך שלצרכנים מסופק צמח באיכות פחותה יותר, ללא בקרה ופיקוח נאותים.
קנאביס רפואי: 10 חקלאים הגישו עתירה נגד משרד הבריאות להוציא מכרזים לגידול קנאביס
קנאביס רפואי: 10 חקלאים הגישו עתירה נגד משרד הבריאות להוציא מכרזים לגידול קנאביס

קבוצה של עשרה חקלאים, הגישה היום (יום שני | י”ד סיון התשע”ה) עתירה נגד משרד הבריאות באמצעות עו”ד חגית ויינשטוק ממשרד עורכי הדין ויינשטוק-זהבי בדרישה לממש באופן מיידי את החלטת הממשלה על הוצאת מכרזים לגידול ושיווק קנאביס רפואי.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

עו”ד חגית ויינשטוק, טוענת, כי; “החלטת הממשלה התקבלה כבר בשנת 2013 אולם למרות לוחות הזמנים שנקבעו והתחייבויות שניתנו המכרזים לא יצאו עד היום, תוך פגיעה ב’חקלאים’ שרוצים להצטרף לענף ובצרכנים הנזקקים ל-קנאביס רפואי ונפגעים מהעדר התחרות”.

בעתירה, שהוגשה לבית המשפט המחוזי בירושלים, טוענים החקלאים באמצעות עו”ד חגית ויינשטוק, כי כיום יש רק 8 מגדלי קנאביס רפואי אשר לא ברור כלל כיצד קיבלו את רישיונותיהם וזאת בניגוד לחוק חובת מכרזים.

מספר המשתמשים המאושרים בקנאביס רפואי בישראל, מגיע כבר כעת ל-22 אלף תושבים וצפוי להמשיך לעלות על רקע המחקרים הרבים על התועלת הרפואית בשימוש בקנאביס.

המצב הנוכחי גורם לכך שלצרכנים, מסופק צמח באיכות פחותה יותר, ללא בקרה ופיקוח נאותים. ברור לכל שקבוצה קטנה של מגדלים ומשווקים לא מסוגלת לספק את צרכיהם של רבים כל כך ויש אינטרס ציבורי בהוצאת המכרזים.

החקלאים, מבקשים מבית המשפט לקבוע מועד להוצאת המכרזים שכבר נוסחו והוכנו ב’יחידה לקנאביס רפואי של משרד הבריאות’ והיו אמורים להתפרסם עד סוף שנת 2014. המכרזים, כוללים בנוסף לגידול החקלאי גם הגדלת מספר המשווקים, עיבוד הקנאביס, פיקוח של מעבדות על האיכות, בתי מרקחת שיורשו למכור את הקנאביס ועוד.

מימוש ההחלטות יצור מקורות הכנסה ופרנסה חדשים בהיקף של מאות מיליוני שקלים, כולל באזורי הפריפריה, וייטיב את מצבם של הצרכנים.

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! תלחצו כאן ספרו לנו ונתקן.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן