בוחבוט ראש עיריית מעלות תרשיחא, קורא להקפיא את מכרזי מחיר מטרה: “אם לא יחזירו עוד היום את מענקי המקום בגובה של עד 200,000 ₪ לרוכשי דירה ראשונה ויגדילו את הסבסוד של הוצאות הפיתוח מ-50% ל-75% באזורי עדיפות לאומית – לערי הפריפריה לא יהיה סיכוי מול ערי המרכז במחיר מטרה” ◄ השקעות של עשרות מיליארדים בתשתיות תחבורה, ירדו לטמיון.
ראש העיר מעלות, בוחבוט: תוכנית ’מחיר מטרה’ לבדה, גזר דין מוות לערי הפריפריה
ראש עיריית מעלות תרשיחא מר שלמה בוחבוט, שיגר מכתב אל שר האוצר ח”כ משה כחלון ושר הבינוי ח”כ יואב גלנט, בדרישה להקפיא את מכרזי מחיר מטרה וזאת לאור פרסום תוצאות מכרזי מחיר מטרה בעיר ראש העין.
■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.
לטענת ראש עיריית מעלות תרשיחא מר בוחבוט; “תכנית “מחיר מטרה” שתופסת תאוצה ונותנת מענה רק לאזורי הביקוש היא מכת מוות לפריפריה, משום שאין תוכניות ממשלתיות ופעולות שיטפלו במחירי הדירות בפריפריה, דבר שנחוץ שבעתיים נוכח “מחיר מטרה”.
תכנית מחיר מטרה, היא שיטת שיווק של קרקעות ביוזמת משרד הבינוי. התכנית, מאפשרת לרוכשי דירה ראשונה ולמשפרי דיור לרכוש דירה חדשה במחיר הנמוך בכ-20% ממחירי השוּק באותו אזור. הדירות, ייבנו באזורי הביקוש.
עקרונות התכנית מתבססים על החלטת ממשלה מס’ 1532 (דר/43) מיום 3.4.2014; על החלטה מס’ 1809 (דר/50) מיום 3.7.2014.
כיום דירות בעיר מודיעין, בעיר ראש העין ובאזורים נוספים במרכז, שיש בהן ותהיה בהן “תוכנית מטרה”, זולות יותר מדירות בערים; נהריה, כרמיאל, מעלות, דימונה, צפת וכיו”ב (אותן הדירות, באותו מפרט ומטראז’ מגורים), ואם הן יקרות יותר, אז זה בכמה אלפי שקלים בודדים”- ציין והדגיש בוחבוט.
◄ השקעות של עשרות מיליארדים בתשתיות תחבורה ירדו לטמיון
משרד יח”צ לענף הנדל”ן הוותיק של ’ארנה פרי יחסי ציבור’, מסר לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’, כי; מר בוחבוט, קורא אל הממשלה לעצור את ’תוכנית מטרה’ ולא ליזום תוכניות דומות, כמו; תוכנית ’מחיר למשתכן’ שמבוססות על סבסוד הקרקע, רק באזור המרכז ובמקביל לפעול עוד היום להשבת מענק מקום לרוכשים, כולל למשפרי דיור ממרכז הארץ, בגובה של עד 200,000 ₪, ולהגדיל את הסבסוד הממשלתי להוצאות הפיתוח מ-50% לכ-75% באזורי עדיפות לאומית א’.
בנוסף, קורא ראש עיריית מעלות תרשיחא מר בוחבוט לתקצוב “תקן 100” הן למוסדות ציבור והן לשיקום תשתיות וותיקות בעיר (“חדש מול ישן”); “משום שבמצב הנוכחי, כדי לתת שירות לתושבים, אנו נאלצים להסכים ל”העמיס” על עלויות הפיתוח הגבוהות ממילא, גם עלויות מוסדות ציבור וגם עלויות שיקום אזורים וותיקים”.
ראש עיריית מעלות תרשיחא מר שלמה בוחבוט, הוסיף וסיכם, כי; “אם תתקדם “תכנית מטרה”, כל תקציבי התחבורה האדירים שהושקעו בפריפריה, ירדו לטמיון – הכבישים המהירים והרכבות, יוותרו ריקים, וכל שיישאר ל’משרד התחבורה’ הוא להוסיף נתיבים בכבישים; 431 ו-5″.
■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! תלחצו כאן ספרו לנו ונתקן.
Add Comment