רדיו | טלוויזיה

הערוץ הראשון: העיתונאי אורי לוי, יחליף את נועה ברק בעריכת ה”יומן”

0
0

המנהלת בפועל של חטיבת החדשות של ’הערוץ הראשון’ העיתונאית אילה חסון, נענתה לבקשתה של נועה ברק, שביקשה לסיים את תפקידה כעורכת “יומן” בשל נסיבות משפחתיות-אישיות. חסון, הודתה לנועה על החריצות וההשקעה הרבה.
הערוץ הראשון: העיתונאי אורי לוי, יחליף את נועה ברק בעריכת ה
הערוץ הראשון: העיתונאי אורי לוי, יחליף את נועה ברק בעריכת ה”יומן”

שינויים בעריכת ה”יומן” ב’ערוץ הראשון’ של רשות השידור. העיתונאי, ומבכירי שדרני הספורט בישראל, ולשעבר מנהל חטיבת החדשות של הערוץ הראשון, מר אורי לוי, יחליף את העיתונאית נועה ברק-וושלר. בעריכת “יומן” בערוץ הראשון.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

המנהלת בפועל של חטיבת החדשות של ’הערוץ הראשון’ העיתונאית אילה חסון, נענתה לבקשתה של נועה ברק, שביקשה לסיים את תפקידה כעורכת “יומן” בשל נסיבות משפחתיות-אישיות. חסון, הודתה לנועה על החריצות וההשקעה הרבה.

דוברת רשות השידור הגב’ לינדה בר, מסרה לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’, כי; העיתונאית נועה ברק-וושלר, שתמשיך לשמש בתפקידים עיתונאיים שונים ב’ערוץ 1’ ביקשה להודות לאילה חסון על האמון שנתנה בה ועל תקופת למידה ועשייה מרתקת ב”יומן”.

◄ אורי לוי (ביוגרפיה)

אורי, נולד ב-1952, הוא עיתונאי, קריין ומנחה טלוויזיה ישראלי, מבכירי שדרני הספורט בישראל, ולשעבר מנהל חטיבת החדשות של הערוץ הראשון, שבו הוא עובד משנת 1977 ועד היום.

אורי לוי הוא בעל תואר ראשון במשפטים מהאוניברסיטה העברית בירושלים. במהלך לימודיו הוא נרשם לקורס כתבי ספורט, בעקבות מודעה שפורסמה בעיתון את הקריירה שלו בערוץ הראשון, שנמשכת עד היום, הוא החל בשנת 1977.

לוי נחשב לאחד משדרני הספורט המובילים בישראל. הוא שידר רבים מהמשחקים של קבוצות הכדורסל של מכבי תל אביב והפועל ירושלים בגביעי אירופה, וכן אירועי ספורט במשחקים אולימפיים ובמסגרות אחרות. אחד השידורים הזכורים שלו, היה שידור הקרב של יעל ארד באולימפיאדת ברצלונה (1992), שהקנה לה מדליית כסף ולישראל מדליה אולימפית ראשונה. בתחילת הקריירה גידל לוי שפם קטן, אותו גילח רק בסוף שנות השמונים.

לצד שידורי הספורט שימש לוי ככתב חדשות, עורך, מגיש ושדר שטח. בתקופת מלחמת המפרץ שידר לוי מאולפן החירום הלילי. במהלך האינתיפאדה הוא עשה סדרת כתבות בשטחים, ולדבריו; “זה היה מסוכן וחווייתי”. מאוחר יותר ערך לוי את תוכנית החדשות “מבט” במשך 5 שנים.

לצד פעילותו הענפה בטלוויזיה שיחק לוי תפקיד משני בסרט כבלים בשנת 1992 בתפקיד עצמו.

לוי, שימש בתפקידים ניהוליים בערוץ הראשון. הוא התמנה למנהל חטיבת החדשות בערוץ הראשון בשנת 2004 וכיהן בתפקיד עד 2009. הוא הוביל את החטיבה בסדרה של מבצעי שידור הכוללים את ההתנתקות, מלחמת לבנון השנייה, מבצע עופרת יצוקה ושתי מערכות בחירות.

בתקופתו נעשו השינויים ורענון הפורמט במהדורת “מבט”, בהם גם מינויים של ינון מגל ומירב מילר לתפקיד מגישי המהדורה, ביום של הרצח ב’בר-נוער’ בתל אביב באוגוסט 2009, בחר הערוץ הראשון לא לשדר מבזק חדשות בנושא, בעקבות הביקורת על כך, הודה לוי בטעות ולקח אחריות עליה.

לאחר שהתפטר מתפקידו כמנהל חטיבת החדשות, הנחה לוי, תוכניות שונות בערוץ הראשון. הוא החל להגיש בימי שישי את תוכנית האקטואליה “שישי בחמש”. כיום הוא מגיש את התוכנית הזו לצד עורכת הדין כנרת בראשי.

תפקידו הניהולי הבא של לוי, היה מנהל מחלקת הספורט ברשות השידור, שאליו נכנס בספטמבר 2010. בתפקידו זה יזם לוי את החזרת השדרן יורם ארבל לשדר בערוץ אחרי 22 שנות נתק. לוי יצא להגנתו של הפרשן דני נוימן, שזכה לביקורת נוקבות בתקשורת בתום כשנתיים וחצי בתפקיד פרש לוי מהתפקיד באפריל 2012, וחזר למלא תפקידים עיתונאיים שוטפים בחטיבת החדשות של ערוץ 1. במקביל המשיך לוי לשדר אירועי ספורט.

לוי, הגיש את תוכנית סיכום המחזור בכדורגל, וכשהתוכנית הפסיקה להיות משודרת בערוץ פתוח, הוא טען שזה אחת הסיבות העיקריות לאובדן העניין בכדורגל הישראלי.

באולימפיאדת לונדון 2012 הוא שידר עם יעל ארד את תחרויות הג’ודו. לאחר מכן, שידר את התוכנית “יומן אולימפי” לסיכום אירועי היום באולימפיאדת הנכים לונדון (2012).

לוי, ניגש למכרז לתפקיד מנהל הערוץ הראשון, אך לא זכה בו לבסוף.‏ הוא היה אחד מ-40 בכירים ברשות השידור, שקיבלו במרץ 2012, זימון לשימוע שלפני פיטורים, אך ההליך הופסק בעקבות עתירת אגודת העיתונאים.

בנובמבר 2013, שידר בערוץ הראשון משחקים מליגת העל בכדורסל במקומו של יורם ארבל. ולאחר מכן, החל לשדר משחקים ברצועת השידור “ערב הספורט של ישראל”, שמשודרת מדי שבוע ביום שני או ביום ראשון.

היום, 3 במאי, 2015, כאמור, מונה אורי לוי להיות עורך ה”יומן” משדר החדשות המשודר בערוץ הראשון, מדי יום שישי בערב.

☚ המידע אודות העיתונאי אורי לוי , הובא מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן