יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל לעולם ועד נזכור

ראש הממשלה מר בנימין נתניהו, נשא דברו למשפחות השכולות – יום הזיכרון התשע”ה

0
0

רק בזכות קיר הברזל, שכל לבנה שבו מוחזקת על ידי בנינו ובנותינו מצבא ההגנה לישראל ומאנשי מערכות הביטחון – רק בזכותם אנחנו יכולים להמשיך לחיות כאן את חיינו ולהמשיך לגדל פה את ילדינו ונכדינו… משפחות יקרות, יקירינו שנפלו הם נדבך יסוד מאותו קיר ברזל. אנו מצווים לשמור את זכרם ומורשתם למען הדורות הבאים.
ראש הממשלה מר בנימין נתניהו, נשא דברו למשפחות השכולות – יום הזיכרון התשע
ראש הממשלה מר בנימין נתניהו נשא דברו למשפחות השכולות – יום הזיכרון התשע”ה

“ביום הזה עם ישראל מרכין את ראשו מתוך כבוד ומתוך הכרת הטוב. המשורר שלמה סקולסקי , היטיב לבטא את המחיר הכבד, הוא כתב בשירו ’ראש פינה’; “אֵין כּוֹבְשִׁים אֶת רֹאשׁ הַסֶּלַע – אִם אֵין קֶבֶר בַּמּוֹרָד” – משפט זה, נשזר הערב (יום שלישי | ב’ אייר התשע”ה) בפתיחת דבר ראש הממשלה מר בנימין נתניהו למשפחות השכולות – יום הזיכרון התשע”ה.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

להלן דברי ראש הממשלה מר בנימין נתניהו למשפחות השכולות – יום הזיכרון התשע”ה;

“אחיי ואחיותיי למשפחת השכול, ביום הזה העם כולו מעלה על נס את זכרם של יקירינו שנפלו למען תקומת העם והארץ. היום הזה הוא יום קשה עבורנו. החיבוק החם שאנו זוכים לו מחזק את ידינו, אך אין בו כדי לנחם אותנו על האובדן הקשה. הכאב מפלח את לבנו, היגון חונק אותנו, והגעגועים לעולם אינם מרפים.

ביום הזה עם ישראל מרכין את ראשו מתוך כבוד ומתוך הכרת הטוב. המשורר שלמה סקולסקי, היטיב לבטא את המחיר הכבד, הוא כתב בשירו ’ראש פינה’; “אֵין כּוֹבְשִׁים אֶת רֹאשׁ הַסֶּלַע – אִם אֵין קֶבֶר בַּמּוֹרָד”. (המחנך, הסופר והמשורר שלמה סְקוּלְסקי, 1912 – 1982).

הרי זוהי מציאות חיינו בששים ושבע השנים האחרונות, מאז הוקמה מדינת ישראל, ועוד קודם לכן.

בשנה האחרונה, נתווספו עוד משפחות רבות למשפחת השכול הגדולה, ביניהן משפחות חללי מבצע ’צוק איתן’, שבניהן נלחמו למען השבת השקט והביטחון לערי ישראל ויישובי הדרום.

ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל אנו זוכרים את גבורת הנופלים שנתנו נפשם למען קיומה וביטחונה של מדינת ישראל. לצערנו הרב, במזרח התיכון כפי שהוא אנחנו נאלצים להמשיך להילחם על מקומנו, ומקומנו כאן איננו מובן מאליו ללא ההקרבה הזאת.

רק בזכות קיר הברזל, שכל לבנה שבו מוחזקת על ידי בנינו ובנותינו מצבא ההגנה לישראל ומאנשי מערכות הביטחון – רק בזכותם אנחנו יכולים להמשיך לחיות כאן את חיינו ולהמשיך לגדל פה את ילדינו ונכדינו.

משפחות יקרות, יקירינו שנפלו הם נדבך יסוד מאותו קיר ברזל. אנו מצווים לשמור את זכרם ומורשתם למען הדורות הבאים.

יהי זכרם של כל חללי מערכות ישראל ברוך ונצור בלב האומה”.

ראש הממשלה מר בנימין נתניהו.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן