סביבה | אקולוגיה

המשרד להגנת הסביבה: אושרה התוכנית להגנה על מצוקי החוף בישראל

0
0

התוכנית תאפשר הוצאת היתרי בנייה מהירים עבור קטעי החוף שנמצאים בסכנת התמוטטות מידית ◄ סגן השר להגנת הסביבה ח”כ אופיר אקוניס: “מדובר בהישג סביבתי משמעותי. אישור התוכנית יאפשר לשמור על הנכס היחודי, לבלום את ההתפוררות המצוק ובכך לחסוך כסף ולפתח את אזורי החוף עבור הציבור”.
המשרד להגנת הסביבה: אושרה התוכנית להגנה על מצוקי החוף בישראל
המשרד להגנת הסביבה: אושרה התוכנית להגנה על מצוקי החוף בישראל

תוכנית מתאר ארצית חדשה שיזם המשרד להגנת הסביבה להגנה על המצוקים בישראל מפני התמוטטות, בשיתוף עם מינהל התכנון במשרד הפנים, אושרה היום (יום שלישי | כ”ה ניסן התשע”ה) במועצה הארצית לתכנון ובנייה. התוכנית הממומנת על ידי המשרד להגנת הסביבה, תאפשר לרשויות המקומיות להוציא היתרי בנייה מהירים עבור קטעי החוף שנמצאים בסכנת התמוטטות מידית.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

התוכנית תאפשר הוצאת היתרי בנייה מהירים עבור קטעי החוף שנמצאים בסכנת התמוטטות מידית סגן השר להגנת הסביבה ח”כ אופיר אקוניס, אמר, כי; “מדובר בהישג סביבתי משמעותי. אישור התוכנית יאפשר לשמור על הנכס הייחודי, לבלום את ההתפוררות המצוק ובכך לחסוך כסף ולפתח את אזורי החוף עבור הציבור”.

על פי דובר המשרד להגנת הסביבה בכל שנה מאבד המצוק החופי 40 עד 50 סנטימטרים והתמוטטותו מסכנת חיי אדם ומביאה לנזקים של מיליארדי שקלים בשל פגיעה בנדל”ן, באתרי מורשת, ברכוש ובתשתיות.

בדיקות המומחים, העלו, כי הגורם העיקרי להתמוטטות הוא גלים הפוגעים ב’מצוק’, בנוסף לתהליכים של הידרדרות והתמוטטות גג המצוק כתוצאה מזרימת מי גשמים החורצת סדקים בקרקע. יצוין, כי בקטעי חוף רבים מדובר בסיכון ממשי למבנים, דרכים ציבוריות וחופי רחצה.

חוף הים התיכון, מ’חוף זיקים’ בדרום עד ראש הנקרה בצפון, משתרע על פני כ-190 ק”מ. לאורך קטע חוף בן כ-45 ק”מ, בין חוף אשקלון לחוף חדרה, מתנשא ’מצוק כורכר’ לגובה של 10 עד 50 מטרים.

’מצוק החוף’, המהווה ערך טבע ייחודי שמאפשר מבט מרחבי אל הים, מתמוטט ונסוג מזרחה בתהליך מתמשך על פני שנים רבות. ממשלת ישראל, פועלת בשנים האחרונות לקידום ההגנה על המצוק החופי וב-2011, אישרה הממשלה את ’התכנית להגנת מצוק החוף’ בעלות של כחצי מיליארד ₪.

בשנת 2013, הוקמה ’החברה הממשלתית להגנת מצוקי הים התיכון’ שהינה זרוע ביצוע של המשרד להגנת הסביבה ואחראית לתכנון ולביצוע הגנות ימיות לאזורי המצוק, לתחזוקתן, לניטורן ולניהולן לאורך זמן בהשקעה של 500 מיליון ₪.

נודע, כי בשבועות הקרובים, תועבר התכנית לאישור סופי בממשלה, ועם קבלת תוקף חוקי יוכלו ’הרשויות המקומיות’ להוציא היתרי בניה להקמת מיגונים למצוק החופי.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן