סביבה | אקולוגיה

המשרד להגנת הסביבה מתריע על שיא חדש בזיהום ב-11 חופי הרחצה מדרום עד הצפון

0
0

בעקבות פליטת פסולת רבה נרשם אירוע לכלוך החופים הנרחב ביותר שנמדד מאז שנת 2006, אז נמדדו שישה חופים מזוהמים; חולות פלמחים, חוף ראש הנקרה, חוף נהריה, חוף נחשולים, חוף מעיין צבי – מעגן מיכאל, חוף קיסריה, ג’סר א-זרקא, שדות ים, חדרה, נתניה, חוף זיקים.
המשרד להגנת הסביבה מתריע על שיא חדש בזיהום ב-11 חופי הרחצה מדרום עד הצפון
המשרד להגנת הסביבה מתריע על שיא חדש בזיהום ב-11 חופי הרחצה מדרום עד הצפון

פקחי הים והחופים, של המשרד להגנת הסביבה, מדווחים היום (יום חמישי | י”ד אדר התשע”ה) אירוע לכלוך החופים של ארץ ישראל הנרחב ביותר שנמדד מאז שנת 2006, אז נמדדו שישה חופים מזוהמים.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

דובר משרד להגנת הסביבה, מסר, כי הגלים הגבוהים והים הסוער, בתקופה האחרונה, הביאו עימם לחופי הרחצה של ישראל פסולת רבה מהים. כמו כן, עקב גריעת החול נחשפה פסולת מתרחצים ישנה שנקברה תחת חול החופים.

פקחי הים והחופים, של המשרד להגנת הסביבה, אשר סיירו ומדדו את כמויות הלכלוך בחופים. במדד*, נמצאו 11 חופים מלוכלכים ב’פסולת פלסטיק’ מסוגים שונים המזהמת את החוף ומסכנת את המתרחצים.

<!–TableInfectionBeachesMarch2015TheMinistryOfTheEnvironment_05-03-15_01.htm–>▼ מהו מדד חוף נקי?

מדד חוף נקי, הוא כלי המשמש להערכה אחידה ואובייקטיבית של מידת ניקיון חופי הארץ הלא מוכרזים, בים התיכון ובמפרץ אילת.

המדד, מספק מידע שקוף ועדכני על מצב הניקיון בחופים אלו ומסייע לפעילות האכיפה של המשרד להגנת הסביבה, מול רשויות שלא מבצעות את חובתן בשמירה על ניקיון חופיהן.

▼ מדד הבסיס

מדד הבסיס להערכת מצב הניקיון בחופים נערך בתחילת התכנית, ביוני 2005. בשנים הבאות נמדדו אחוזי הפחתת הפסולת ביחס לנקודת ההתחלה בכל קטע חוף נתון.

המדד שנקבע להצלחת תכנית ’חוף נקי’ הוא שחוף הים, יימצא 70% מהזמן במדד “נקי” או “נקי מאד” ב-70% מהרשויות החופיות.

▼ תהליך הדיגום

מתוך סקרים שנערכו בשטח, ועל סמך מידע מוקדם, עלה, כי המרכיב העיקרי של פסולת בחוף הוא פלסטיק, המהווה לפחות 80% מסך כל הפסולת. לפיכך, הוחלט, כי הפלסטיק, יכול לשמש כסמן טוב למידת הניקיון של החוף.

בתהליך הדיגום נספרים כל פרטי הפלסטיק הפזורים ביחידת שטח חוף נתון, החל מגודל של פקק של בקבוק ומעלה. כיוון שהפסולת אינה מפוזרת בצורה אחידה לאורך החוף, נבחרות מספר נקודות דיגום אקראיות בכל חוף שנבדק. נכון להיום נערך המדד אחת לשבועיים בכל חודשי השנה.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן