בריאות הציבור

המשקאות האלכוהוליים Vodka Russian ו-נסיך הארק אסלי, מסוכנים לבריאות

0
0

משרד הכלכלה, בדיקת מעבדה הוכיחה; תכולת המתנול במשקאות אלה היא פי-300 מעל הערך המותר הקבוע בתקן הישראלי הרשמי ◄ הציבור נקרא לדווח למשרד הכלכלה – מינהל התקינה – על מקומות המוכרים משקאות אלה.
המשקאות האלכוהוליים Vodka Russian ו-נסיך הארק אסלי, מסוכנים לבריאות
המשקאות האלכוהוליים Vodka Russian ו-נסיך הארק אסלי, מסוכנים לבריאות

משרד הכלכלה, פרסם היום (יום שלישי | י”ד שבט התשע”ה), הודעת הזהרה מסכנה מיידית בצריכת המשקאות האלכוהוליים; ’Vodka Russian’ ו’נסיך הארק אסלי’, בשל חשש מידי לבריאות הציבור.

הממונה על התקינה ב-משרד הכלכלה, מר איגור דוסקלוביץ, מסר, כי בבדיקת המשקאות הכוהליים שתיאורם להלן, במעבדה לכימיה וטקסטיל של ’מכון התקנים הישראלי’ נמצא, כי תכולת המתנול (כוהל מתילי) במשקאות אלה, היא פי-300 מעל הערך המותר הקבוע ב-תקן ישראלי רשמי ת”י 1572 “משקאות כוהליים”.

לפי מידע שהתקבל מטעם משרד הבריאות, מתברר, כי ’מתנול’ (באנגלית: Methanol, ידוע גם בשמות: מתיל אלכוהול (methyl alcohol), קרבינול (carbinol), הוא חומר רעיל מאוד שעלול לפגוע ב’מערכת העצבים מרכזית’ ועלול לגרום ל’עיוורון’ קבוע ולמוות; כאשר מתנול במנה של 0.3 גר’ עד 1 גר’ לק”ג משקל גוף, עלול לגרום לאיבוד הכרה ו-מוות.

הממונה על התקינה, מר איגור דוסקלוביץ, אמר, כי: “עובדי מינהל התקינה ב’משרד הכלכלה’, בשיתוף עם נציגי משרד הבריאות, ממשיכים בפעילות רחבה בבדיקת משקאות כוהליים מסוגים שונים המיוצרים והנמכרים לצרכן בשוּק הישראלי.

אנו קוראים לציבור הצרכנים בישראל, לשים לב לאזהרות מינהל תקינה ולהימנע מצריכת משקאות המסכנים את בריאותם”.

הממונה על התקינה, קורא לציבור לדווח אל משרד הכלכלה על מקומות המכירה של המשקאות האלה בפקס; 02-6662943 או במייל; תקינה

<!–HealthAgenciesWarnRussianAlcoholicDrinksVodkaAndPrinceArakAsliHazardousToHealthTab_03-02-15_01.htm–>

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן