חדשות כאן ישראל

התנועה לאיכות השלטון אל היועמ”ש: התערב שיוגש ערר נגד שחרורה המוקדם של אתי אלון

0
0

התנועה למען איכות השלטון בישראל; “השפעתה של מעילת הענק לא הסתכמה רק בלקוחות הבנק ובאלון ואחיה. היקף המעילה, עוצמתה והמעורבים בה, הפכו אותה לציון דרך בתולדות הפשיעה הכלכלית ובעיצוב מפת הפשיעה בישראל, לאחר שהתברר, כי הכספים אותם העבירה אלון אל אחיה, שמשו לבנייתן, התעצבותן והתעצמותן של מארג המשפחות השולטות עד היום בפשע המאורגן בישראל”.
התנועה לאיכות השלטון אל היועמ
התנועה לאיכות השלטון אל היועמ”ש: התערב שיוגש ערר נגד שחרורה המוקדם של אתי אלון

התנועה לאיכות השלטון, פנתה היום (יום שני | ז’ טבת התשע”ה) אל היועמ”ש מר יהודה ויינשטיין, בקריאה לערער על החלטת וועדת השחרורים בעניין האסירה אתי אלון, לשעבר, עובדת הבנק למסחר בע”מ, אשר מעלה בהיקפי ענק כספי בנק למסחר בע”מ (254,199,600 ש”ח) שהביאו לקריסתו.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

עורך הדין תומר נאור, מן המחלקה המשפטית של התנועה למען איכות השלטון בישראל, כתב בין היתר בפנייתו אל היועמ”ש, כי; “בשעה זו, על המדינה לחתור להשבת אמונו של הציבור במערכות אכיפת החוק והענישה, לייצר גורם הרתעה אמיתי וחזק, ולהבהיר, כי על פשיעה כה חמורה בעלת השלכות משנה רבות כל כך, יש לשלם את מלוא המחיר ומחובתה של המדינה לוודא, כי אכן כך ייעשה”.

עו”ד אליעד שרגא, יו”ר התנועה לאיכות השלטון, אמר היום; “הציבור בישראל, עדיין מלקק את פצעיו מהמכה הקשה בה הוכה ב”פרשת בנק המסחר”, כאשר מכוניות מתפוצצות ברחובות כחלק ממלחמות הארגונים שנבנו בכספו שלו, והועברו לו על ידי אתי אלון. שחרורה המוקדם של האסירה אלון ללא כל התנגדות מצדה של המדינה, יהווה שלב חדש ברמיסת אמונו של הציבור בישראל ברשויות אכיפת השלטון והחוק”.

לטענת התנועה למען איכות השלטון בישראל (ע”ר), בפנייתה בכתב אל היועמ”ש; “השפעתה של מעילת הענק, לא הסתכמה רק בלקוחות הבנק ובאלון ואחיה. היקף המעילה, עוצמתה והמעורבים בה, הפכו אותה לציון דרך בתולדות הפשיעה הכלכלית ובעיצוב מפת הפשיעה בישראל, לאחר שהתברר, כי הכספים אותם העבירה אלון אל אחיה, שמשו לבנייתן, התעצבותן והתעצמותן של מארג המשפחות השולטות עד היום בפשע המאורגן בישראל”.

כך, הביאה עובדת הבנק למסחר לשעבר, האסירה כיום אתי אלון, במו ידיה לפגיעה ישירה בלקוחות הבנק, ניצולי שואה ברובם, לפגיעה עקיפה בכיסו של כל אזרח ואזרח וכן תרמה תרומה משמעותית לצמיחת הפשע המאורגן בישראל למימדים שלא היו ידועים לנו עד אז, ומהווים עד היום פגיעה חמורה בביטחונם האישי של אזרחי ישראל בתעשיית הפשע ובמאבקים שבין המשפחות.

◄ על פשיעה כה חמורה בעלת השלכות משנה רבות כל כך, יש לשלם את מלוא המחיר

עורך הדין תומר נאור, מן המחלקה המשפטית של התנועה למען איכות השלטון בישראל, כתב בין היתר אל היועמ”ש, כי; “בשנת 2002, נפל דבר במדינת ישראל, עת נחשפה אחת מפרשת המעילה הגדולות ביותר (אם לא הגדולה והחמורה שבהן) בתולדות המדינה, אשר שלחה, ועודנה שולחת, גרורותיה לכיסו של כל אזרח ואזרח במדינת ישראל.

פרסומת; תרומת כאן נעים | עיתון האינטרנט של כל המדינה | סקירת חדשות ואירועים ב’רשויות מקומיות’

בפרשה זו, אשר זכתה לכינוי “פרשת בנק מסחר”, נחשפה מעילת ענק של כ-254 מיליון שקלים, אותם גנבה אתי אלון בשיטתיות מחושבת ובקור רוח מעורר הערצה – משך 5 שנים תמימות – מלקוחות הבנק למסחר, ובכדי לממן את חובות ההימורים שצבר אחיה; עופר מקסימוב, בעולם התחתון.

המעילה הגדולה שנחשפה, הביאה לקריסתו של הבנק למסחר, ובסופו של דבר עלתה למדינה – שהייתה ערבה לאזרחים שהפקידו שם את כספם – חצי מיליארד שקל המשולמים מכספו של הציבור עד היום.

השפעתה של מעילת הענק לא הסתכמה רק בלקוחות הבנק ובאלון ואחיה. היקף המעילה, עוצמתה והמעורבים בה, הפכו אותה לציון דרך בתולדות הפשיעה הכלכלית ובעיצוב מפת הפשיעה בישראל, לאחר שהתברר, כי הכספים אותם העבירה אלון לאחיה, שמשו לבנייתן, התעצבותן והתעצמותן של מארג המשפחות השולטות עד היום בפשע המאורגן בישראל.

כך, הביאה אתי אלון במו ידיה לפגיעה ישירה בלקוחות הבנק, ניצולי שואה ברובם, לפגיעה עקיפה בכיסו של כל אזרח ואזרח וכן תרמה תרומה משמעותית לצמיחת הפשע המאורגן בישראל למימדים שלא היו ידועים לנו עד אז, ומהווים עד היום פגיעה חמורה בביטחונם האישי של אזרחי ישראל בתעשיית הפשע ובמאבקים שבין המשפחות.

בעקבות מעשיה אלו, הוגש נגד אלון כתב אישום חריף במיוחד בסופו הורשעה אלון בשנת 2003 בשורה של עבירות חמורות ובהן, בין היתר, קשירת קשר לביצוע פשע, גניבה בידי מורשה, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף מסמך בכוונה לקבל באמצעותו דבר ועשיית שימוש במסמך מזויף, גניבה בידי עובד, רישום כוזב במסמכי תאגיד, מרמה והפרת אמונים בתאגיד, פגיעה ביכולתו של תאגיד לקיים התחייבויותיו, אחסון מידע כוזב והפקת פלטים כוזבים.

על פשעיה אלו, נידונה אלון ל-17 שנות מאסר. הבוקר (ב) הוסיף וכתב עורך הדין נאור, מהמחלקה המשפטית של התנועה למען איכות השלטון בישראל, אל מר יהודה ויינשטיין, עו”ד היועץ המשפטי לממשלה, כי נתבשרנו בתום 12 שנות מאסר, כי ’וועדת השחרורים’ החליטה לקבל את בקשתה של אלון לניכוי של שליש ממאסרה.

עוד נודע, כי לאור בקשתה של פרקליטות המדינה, עוכב שחרורה של אלון בשבוע ימים, בכדי לאפשר למדינה להגיש ערר על החלטת הוועדה.

עו”ד נאור, הדגיש, בפנייתו, כי; “התנועה למען איכות השלטון בישראל, קוראת לכבודו לעמוד על כך שיוגש ערר ועל כך שאתי אלון תרצה את ענשה המלא בעקבות מעשיה החמורים. כאמור, מעשיה של אלון, הביאו להתמוטטות בנק בישראל, לפגיעה קשה מנשוא באלפי לקוחותיו שאת אמונם קנתה בערמה ולפגיעה בכיסו של כל אזרח ואזרח בישראל אשר נאלץ עד היום לשלם את חובותיו של הבנק למסחר.

מעשיה של אלון, גרמו להזרמת כספים לארגוני הפשיעה ולסיכון שלום הציבור לנוכח התעצמותן של משפחות הפשע במדינת ישראל וניהול המאבקים ביניהן תוך פגיעה ממשית באזרחים חפים מפשע.

לטענת המחלקה המשפטית של התנועה לאיכות השלטון ; “שחרורה המוקדם של אתי אלון, כמוהו כפגיעה נוספת בכל אותם אזרחים. אנו סבורים, כי בשעה זו, על המדינה לחתור להשבת אמונו של הציבור במערכות אכיפת החוק והענישה, לייצר גורם הרתעה אמיתי וחזק, ולהבהיר כי על פשיעה כה חמורה בעלת השלכות משנה רבות כל כך, יש לשלם את מלוא המחיר ומחובתה של המדינה לוודא, כי אכן כך ייעשה”. כתב עוה”ד תומר נאור, מן התנועה למען איכות השלטון אל היועץ המשפטי לממשלה.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן