חדשות כאן ישראל

ראש הממשלה מר נתניהו, במקום דליפת הנפט: בראש דאגתי שמירת בריאות הציבור

0
0

נתניהו; אנחנו נקצה את המשאבים הדרושים כדי להגן על הסביבה, על הפנינה הנפלאה הזאת של ארצנו” ◄ סגן השר אקוניס, האחראי על המשרד להגנת הסביבה; “אני מתכוון להיות פה עד אשר נדע בוודאות שכל הסכנות חלפו ואנחנו נשב בימים הקרובים מאוד ונבחן שורה של המלצות שיובאו לממשלה כהחלטות כדי שמקרים מהסוג הזה לא יקרו עוד…”.
ראש הממשלה מר נתניהו, במקום דליפת הנפט: בראש דאגתי שמירת בריאות הציבור
ראש הממשלה מר נתניהו, במקום דליפת הנפט: בראש דאגתי שמירת בריאות הציבור

ראש הממשלה מר בנימין נתניהו, הגיע היום (יום שלישי | י”ז כסלו התשע”ה), אל זירת התפוצצות בערבה של צינור הנפט מאילת לאשקלון. יחד עם ראש הממשלה, ביקרו במקום סגן השר אופיר אקוניס שקיבל את האחריות על המשרד להגנת הסביבה, ממלא מקום מנכ”ל המשרד להגנת הסביבה מר אלעד עמיחי, מנכ”ל רשות הטבע והגנים מר שאול גולדשטיין, סמנכ״ל תפעול קצא״א מר איציק לוי, ראש המועצה האזורית איילות מר אודי גת ומנהל מחוז דרום במשרד להגנת הסביבה מר גיא סמט.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

אולי טוב מאוחר מאשר אף פעם ואולי יש גם סיבות טובות וחשובות מאד, כאשר ראש ממשלה באף מדינה, אינו יכול וחייב לפרט מה היו הסיבות בגינן נמנע ממנו לבקר 6 ימים, למשל, בזירת דליפת הנפט הגולמי מצינור כ-20 ק”מ צפונית לעיר אילת, בלילה שבין 3 ל-4 בדצמבר 2014, בעקבות פגיעת כלי הנדסי בצינור במהלך עבודות תחזוקה באזור היישוב באר אורה, בגינו דלפו מיליוני ליטרים של נפט גולמי לאזור ’שמורת הטבע עברונה’ אשר גרמו לנזק סביבתי רב כשפעולות השיקום עלולות להימשך חודשים רבים אם לא מספר שנים.

בדרך למקום, צפה ראש הממשלה מר נתניהו, מהמסוק על העבודות שנעשות לעצירת התפשטות הדליפה.

בסקירה שניתנה בצומת באר אורה (מקום פיצוץ הצינור) בפאתי שמורת עברונה שבערבה, שמע ראש הממשלה מר נתניהו, ממלא מקום מנכ”ל המשרד להגנת הסביבה ומנהל מחוז דרום במשרד, כי לא נשקפת סכנה לבריאות התושבים וכי ההגנות שנבנו באזור נקודת הדליפה ולאורך תוואי הזרימה הצפוי ובהם; סכרים ואמצעי ספיגה, מנעו את התפשטות הזיהום אל מחוץ לשמוּרה.

עוד עדכנו נציגי המשרד להגנת הסביבה, כי בשיתוף פעולה עם כלל הגורמים וביניהם; רשות הטבע והגנים, רשות הכבאות, משטרת ישראל ו’רשות הניקוז אילת והערבה’, נעשים מאמצים גדולים לשקם את הנזק שכבר נגרם ולפנות את הקרקע המזוהמת.

ראש הממשלה מר בנימין נתניהו; “המשימות שלנו הן לשמור על בריאות הציבור, לפעול לצמצום הסיכון בהגעת הזיהום לאילת ולשקם את שמורת הטבע. בימים האחרונים, היינו עסוקים בנושאים מגוונים, אבל מן הרגע שנודע על דליפת הנפט, עקבתי מקרוב אחר הנושא, מיניתי את מנכ”ל משרדי, הראל לוקר, לרכז את כל הטיפול בנושא, יחד עם משרדים הנוגעים בדבר, ובהזדמנות הראשונה, הגעתי הנה…”.

ראש הממשלה מר בנימין נתניהו עם סגן השר אופיר אקוניס שמונה כאחראי על המשרד להגנת הסביבה במקום דליפת הנפט | צילום: עמוס בן-גרשום, לע”מ

כדי להוסיף, את התייחסותו כבדת המשקל לטיפול ב’אסון האקולוגי בערבה’, הודיע, ראש הממשלה מר נתניהו, כי; “מיניתי את סגן השר אופיר אקוניס שיהיה השר הממונה להגנת הסביבה. שמענו כאן תדרוך, אני חושב, ממוקד, על הפעולות שנעשות, קודם כל להבטיח את שלום הציבור, בריאות הציבור וכמובן את הגנת הסביבה.

יש כאן שורה של פעולות, כנראה, זה יימשך לאורך זמן, אנחנו נקצה את המשאבים הדרושים כדי להגן על הסביבה, על הפנינה הנפלאה הזאת של ארצנו”.

סגן השר אופיר אקוניס (סיעת הליכוד); “אני מתכוון להגיע לכאן ולהיות כאן עד אשר אנחנו נדע בוודאות מוחלטת ששני דברים עיקריים נבלמו; קודם כל, באמת הסכנה הבריאותית לציבור שגר כאן ויש כאן ובדרך עוד דרומה מכאן וכמובן גם כל מה שקשור לעניינים הסביבתיים.

אני התקשרתי, אדוני ראש הממשלה, לפני זמן לא רב אל מנכ”ל המשרד להגנת הסביבה, שעושה בשליחות ממלכתית בכנס מקצועי ב-פרו, והוריתי לו לשוב בהקדם האפשרי ארצה, כדי שגם הוא יעמוד מקרוב יחד עם עובדי משרדו שכבר עושים כאן עבודה אדירה בימים האחרונים, כדי להציל גם את הסביבה וגם את תושבי האזור והוא באמת עושה את דרכו ארצה וממש בקרוב מאוד הוא לכאן.

סגן השר אקוניס, הבטיח וסיכם; “אני מתכוון להיות פה עד אשר נדע בוודאות שכל הסכנות חלפו, ואנחנו נשב בימים הקרובים מאוד ונבחן שורה של המלצות שיובאו לממשלה כהחלטות, כדי שמקרים מהסוג הזה לא יקרו עוד, וזה הדבר החשוב ביותר, שלא יקרו עוד, וגם כדי לטפל במה שדרוש טיפול בעקבות הדליפה הזאת לפני כמה ימים”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן