רדיו | טלוויזיה

הערוץ הראשון של רשות השידור, מפתיע: מר חדשות, יעקב אילון, יגיש את מהדורת ’מבט’

0
0

העורך הראשי של רשות השידור, מר ויזנטל; “הצטרפותו של יעקב אילון שהגיש את מהדורת החדשות בערוצים 2 ו-10, לחטיבת החדשות של “הערוץ הראשון”, מהווה נדבך משמעותי בקידומו של הערוץ הראשון בכלל ושל מהדורת “מבט” בפרט” ◄ יעקב אילון; “אני מאמין בחשיבותו האדירה של שידור ציבורי חזק ואתגייס בכל הכוח, כדי לעזור לכך שהערוץ הראשון, יחזיר לעצמו את הבכורה בתחום החדשות”.
הערוץ הראשון של רשות השידור, מפתיע: מר חדשות, יעקב אילון, יגיש את מהדורת ’מבט’
הערוץ הראשון של רשות השידור, מפתיע: מר חדשות, יעקב אילון, יגיש את מהדורת ’מבט’

“מר חדשות” העיתונאי ומגיש חדשות יעקב אילון, קריין החדשות הישראלי הבכיר והמקצועי ביותר כיום בארץ, מי שהמגיש את מהדורת החדשות המרכזית של ’ערוץ 2’ ו-’חדשות 10’, חתם על הסכם עם רשות השידור והוא מצטרף, אל חטיבת החדשות של ’הערוץ הראשון’ ויגיש בתוך שבועיים את מהדורת “מבט” מדי ערב בשעה 19:58.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

אין ספק, כי ’הערוץ הראשון’ עושה באחרונה “בית ספר לתקשורת” לערוצים המסחריים התחרים בתחום החדשות והתוכן, מאז הרפורמה ב’רשות השידור’ תחת הנהגתם של העורך הראשי של רשות השידור מר יונה ויזנטל, לשעבר סמנכ”ל התוכן של yes ומנהלת חטיבת החדשות בפועל של הערוץ הראשון, העיתונאית והפרשנית אילה חסון, מגישת “יומן” יומן החדשות השבועי של הערוץ הראשון ומגישת תוכנית הרדיו “הכל דיבורים” ברשת ב’ של קול ישראל פעם בשבוע ביום חמישי.

דוברת רשות השידור הגב’ לינדה בר, מסרה לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’, כי; משימתו הראשונה של קריין החדשות העיתונאי אילון, תהיה מערכת הבחירות ו-משדר הבחירות של ’הערוץ הראשון’ כאשר העיתונאים והמגישים מירב מילר ועמיתה אמיר איבגי, יגישו תכנית יומית לקראת הבחירות לכנסת ה-20, בערוץ הראשון.

העורך הראשי של רשות השידור, מר ויזנטל, אמר בעקבות ההודעה, כי; “הצטרפותו של יעקב אילון אשר הגיש את מהדורת החדשות בערוצים; 2 ו-10, לחטיבת החדשות של “הערוץ הראשון”, מהווה נדבך משמעותי בקידומו של הערוץ הראשון בכלל ושל מהדורת “מבט” בפרט.

“אני בטוח שאילון”, הוסיף מר ויזנטל; “יסייע להפיכתה של “מבט” למהדורה מובילה ומשמעותית עוד יותר. יחד עם האנשים הטובים ב’רשות השידור’ נמשיך בתנופה שמתחוללת לאחרונה, על מנת להשיב את אמון הציבור ברשות השידור ובשידור ציבורי איכותי מקצועי ומוביל”.

מנהלת חטיבת החדשות של הערוץ הראשון, העיתונאית אילה חסון, אמרה, כי; “אני מאמינה שיעקב אילון, יוכל לתרום מניסיונו, ממקצועיותו ובייחודיות שלו. אני מאחלת לו ולנו הצלחה באתגר המיוחד, המרתק והראוי הזה”.

חתן השמחה מר “מר חדשות” העיתונאי והמגיש מר יעקב אילון; “אני מאמין בחשיבותו האדירה של שידור ציבורי חזק ואתגייס בכל הכוח, כדי לעזור לכך שהערוץ הראשון, יחזיר לעצמו את הבכורה בתחום החדשות”.

אילון אומר, כי; “הערוץ הראשון, נמצא בתחילתה של מהפכה וחשוב שהוא יחזור להיות גורם משמעותי ותחרותי ב’שוּק התקשורת’, כפי שאך טבעי שיהיה. יש לי אמון רב במנכ”ל מר יונה ויזנטל ובמנהלת החדשות הגב’ אילה חסון ואני מצפה בכיליון עיניים לעבוד איתם ועם אנשי הערוץ הראשון ו’קול ישראל’.

◄ יעקב אילון – ביוגרפיה

אילון, היה ממקימי חברות החדשות בערוצים המסחריים והגיש את מהדורת החדשות המרכזית בשניהם. במהלך שנותיו כעיתונאי ברדיו, בעיתונות הכתובה ובטלוויזיה דיווח אילון, מבירות המזרח התיכון (ביירות, קהיר, עמאן), מרחבי אירופה, אסיה ומרחבי ארצות הברית.

במשך 8 שנים פעל אילון כעיתונאי בעיר ניו יורק. הוא קיים ראיונות טלוויזיוניים עם מנהיגים בארץ ובעולם ושני נשיאים אמריקניים הקודמים בבית הלבן עם; ביל קלינטון ו-ג’ורג’ בוש. כמו כן, עם שורה של מנהיגים, בהם; הילרי קלינטון הגברת הראשונה של ארצות הברית בשנים; 1993-‏2001, סנטורית ומי שהייתה מזכירת המדינה של ארצות הברית, הפוליטיקאי הבריטי מר טוני בלייר מי שהיה ראש ממשלת בריטניה ה-52, הגב’ אנגלה מרקל קאנצלרית גרמניה הנוכחית ואחרים.

במהלך השנים, הנחה אילון 5 משדרי בחירות בישראל. הוא הגיש במשך 7 שנים את מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 2 ולאחר מכן, במשך עשר שנים הגיש את מהדורת החדשות המרכזית של חדשות 10. בשנת 2014 איילון נמנה עם מגישי i24news, ערוץ החדשות המשדר בשפה אנגלית מישראל.

יעקב אילון (נולד בעיר בת ים, כיעקב פיאדה למשפחה יוצאת בולגריה. בילדותו, התגורר ביפו ושיחק בקבוצת הכדורגל המקומית. ב־3 במאי 1961), כנער, השתתף בהפקות טלוויזיה ב-ערוץ 1, כבר בשנות השבעים ושימש גם ככתב בשבועון “מעריב לנוער”. בסוף שנות ה-70, כראש מערכת ביירות בזמן מלחמת לבנון וככתב בעיר ניו יורק. מאוחר יותר נשאר בניו יורק ככתב העיתון ידיעות אחרונות.

בשנת 1993, לאחר שהות של מספר שנים בניו יורק, הצטרף לצוות המייסד של מהדורת החדשות של חברת הטלוויזיה בכבלים; “תבל” ושימש בתפקיד עורך המהדורה. פחות משנה, לאחר מכן, הצטרף לצוות המייסד של חברת החדשות של ערוץ 2 ופתח את שידורי הערוץ ב־4 בנובמבר 1993. המהדורה, שאותה הגיש מאוחר יותר לצידה של מיקי חיימוביץ’, הפכה בהדרגה לנצפית ביותר בישראל.

כעבור 7 שנים החליט אילון לפרוש מ’ערוץ 2’ על מנת להקים חברה שתתמודד במכרז להפקת ערוץ החדשות הישראלי. סיבוכים משפטיים, הביאו לכך שערוץ זה לא הוקם בסופו של דבר, ואילון הצטרף לצוות הקמת של חברת החדשות של ערוץ 10. זמן קצר אחר כך, הצטרפה אליו מיקי חיימוביץ’, והשניים חזרו להגיש יחדיו.

בשנת 2006, הצליחה לראשונה מהדורת החדשות של ערוץ 10 לעבור את אחוזי הצפייה של מהדורת החדשות של ערוץ 2. עם זאת, מדובר במקרים בודדים, בדרך כלל בשידורים יוצאי דופן (כגון; שידור הקלטת שבה נראה רון ארד ושידור הסרט המתעד את חטיפת החיילים בהר דב). ככלל, מהדורת החדשות של ערוץ 2 היא (נכון לשנת 2012) עדיין הנצפית ביותר‏.

אף שבדרך כלל משדר אילון מן האולפן, בכמה אירועים הוא שידר כתבות שטח. עם המקרים הבולטים נמנים סרט בן שני חלקים על “אסון התאומים” שאילון צילם וערך בניו יורק עבור חדשות ערוץ 2, זמן קצר לאחר פיגועי 11 בספטמבר ושידורים מגבול הצפון בזמן מלחמת לבנון השנייה.

אילון הוא שיזם את “האולפן השקוף” שהוקם בכיכר רבין שממנו שודר משדר הבחירות של ערוץ 10 ב־2006.

ב-20 בפברואר 2012, הודיע אילון, כי הוא עוזב את ערוץ 10 בסוף חודש אפריל. אילון, הסביר את עזיבתו בכך שהוחלט, כי הגשת החדשות תיעשה מאולפן בעיר ירושלים המרוחק ממערכת החדשות, ועובדה זו פוגעת, לדבריו, באיכות המהדורה בגלל הנתק מהצוות המקצועי שפעל מהאולפן בעיר גבעתיים‏. ב-29 באפריל 2012, הגיש את מהדורת החדשות בפעם האחרונה.

באוקטובר 2012, הצטרף ל’אתר mako’ מבית זכיינית ערוץ 2 חברת “קשת” כמנהל מחלקת האקטואליה. ומכין כתבות לאתר מאקו. הגיש בערוץ 2 בימים ראשון- שלישי את התוכנית “העולם הלילה”, אולם זו ירדה כעבור כמה חודשים בשל נתוני מדרוג מאכזבים‏.

לקראת יום השואה תשע”ג (2013) הוציא אילון סרט ששמו “האנטישמיות החדשה”, על אנטישמיות ו-שנאת יהודים בכל העולם, כפי שמתבטאת בעיקר באתרי אינטרנט מפיצי אנטישמיות.

ביוני 2014, החל אילון להגיש תוכנית כלכלית שבועית בשם; “אקונומיקה” ב’ערוץ 9’.‏ בנובמבר 2014, חזר לרדיו כאשר החליף את רזי ברקאי בהגשת התכנית “מה בוער” בתחנת גלי צה”ל.

במשך 3 שנים היה יעקב אילון בן זוגה של יונית לוי. בשנת 2003, נישא בעיר רומא לכתבת חדשות 10 – הדי גור. לשניים בת ובן.

▼ כלי תקשורת שבהם כתב או שידר

● מעריב לנוער (כתב נוער),
● גלי צה”ל,
● ידיעות אחרונות,
● תבל,
● חברת החדשות,
● חדשות 10,
● קשת (זכיינית שידור),
● i24news
● ערוץ 9.

☚ המידע הכללי אודות יעקב אילון, הובא גם מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן