רדיו | טלוויזיה

’יומן’ הערוץ הראשון: כ-180.000 אלף איש, צפו ב-לוסי אהריש, מתראיינת ל-אילה חסון

0
0

כ-180.000 אלף איש צפו בסרטון בו לוסי אהריש (33), ביטאה את תחושותיה בנושא הדו קיום בישראל בין ערבים ליהודים, סיפרה על ילדותה כמי שגדלה בעיר דימונה להורים מוסלמים בין יהודים, ועל מציאות בה היא מותקפת משתי חזיתות, יהודים ו-ערבים בעיר ירושלים ובכלל.
’יומן’ הערוץ הראשון: כ-180.000 אלף איש, צפו ב-לוסי אהריש, מתראיינת ל-אילה חסון
’יומן’ הערוץ הראשון: כ-180.000 אלף איש, צפו ב-לוסי אהריש, מתראיינת ל-אילה חסון

אחרי הריאיון שעורר הדים בסוף השבוע שעבר (יום שישי | כ”ח חשון התשע”ה), ב’יומן’ מגזין השבועי המשודר ב’ערוץ הראשון’, מדי יום שישי בערב, המסכם של הטלוויזיה הישראלית ובו כתבות על האירועים המרכזיים של השבוע, העלתה ’רשות השידור’ ל’יוטיוב’ קישור ובזמן קצר צפו בו עד עתה כ-180.000 איש ברשתות החברתיות.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

עוזרת דוברת רשות השידור הגב’ הגב’ רחלי גל-אור, מסרה לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’, כי; בראיון שהתקיים ביום שישי האחרון (21.11.2014), ב”יומן” של הערוץ הראשון, ביטאה השחקנית ומגישת טלוויזיה העיתונאית לוסי אהריש (لوسي هريش) בת ה-33 את תחושותיה בנושא הדו קיום בישראל בין ערבים ליהודים,

אהריש, סיפרה על ילדותה כמי שגדלה בין יהודים, ועל מציאות בתקופה של מתיחות שיא בה היא מותקפת משתי חזיתות, יהודים ו-ערבים בעיר ירושלים ובכלל.

עוד התארחו באולפן “יומן” בהגשת העיתונאית אילה חסון, עורכים; ענת שרן ו-אילן קיסר, הפרשנים המובילים של חטיבת החדשות על אירועי השבוע; הגב’ אורית פרלוב, חוקרת במכון למחקרי ביטחון לאומי, העיתונאי והפרשן עודד גרנות, העיתונאי אמיר בר שלום ועורך הדין אלדד יניב.

☚ אל הריאיון שהתפרסם ב’יוטיוב’ עם לוסי אהריש.

◄ לוסי אהריש

לוסי אהריש, נולדה ב-18 בספטמבר 1981, היא גדלה בעיר דימונה להורים מוסלמים; מערוף ו-סלווא, שהגיעו מהעיר נצרת. התחנכה במסגרות יהודיות, ונהגה לחגוג חגים יהודים לצד מוסלמיים, כולל אימוץ מנהגים יהודיים גרידא. ב-1987 בהיותה בגיל 6, נפצעה כאשר בקבוק תבערה, הושלך על מכונית המשפחה על ידי פלסטינים ברצועת עזה.

אהריש היא בעלת תואר ראשון בחוגים לעבודה סוציאלית ולתיאטרון מהאוניברסיטה העברית בירושלים. בהמשך, למדה עיתונאות בבית הספר לתקשורת “כותרת” והתמחתה בכלי תקשורת בגרמניה.

בהמשך, החלה לשמש ככתבת חדשות ב-ערוץ 10 וכחברת מערכת הערוץ הראשון, והייתה לעיתונאית הערבייה הראשונה בישראל המגישה בעברית. בשנת 2013 הגישה לצד יואב לימור את תוכנית הבוקר “יום חדש” של הזכיינית “קשת” ב’ערוץ 2’. בנוסף, השתתפה בסדרה “תנוחי” (בדמות ג’יהאד), ובתוכנית הקומית “מחוץ לחוק”, לצד הקומיקאי רועי לוי.

בשנת 2013, עם שידורה בערוץ 2 של תוכנית התרבות “מועדון המבקרים”, אהריש נבחרה לשמש כחברת פאנל שנתן את דעתו בתחומי התרבות והבידור העכשוויים פעמיים מדי שבוע. בנוסף, ביולי 2013, החלה להגיש חדשות בשפה האנגלית בערוץ החדשות הבינלאומי i24news‏, המשדר חדשות 24 שעות ביממה ב-3 שפות; ערבית, אנגלית וצרפתית.

בשנת 2014, החלה להנחות לבדה את תוכנית האקטואליה “שיחת היום” של הזכיינית “רשת” בערוץ 2, המשודרת שלוש פעמים בשבוע, בבקרים. התוכנית מורכבת מפאנל קבוע הדן בענייני היומיום, מראיונות ומאירוח של דמויות בולטות על סדר היום הציבורי.

בזמן ’מבצע צוק איתן’ ביולי 2014, כמגישת חדשות ב’ערוץ i24News’ מתחה ביקורת קשה על ארגון החמאס על כך שעשה שימוש באזרחים כמגן אנושי, וקראה לתושבי עזה להתמרד כנגד השלטון הנוכחי ברצועה.

אהריש, מתגוררת כיום בעיר תל אביב.

◄ קריירה בקולנוע;

▼ שחקנית בסרטים;

● “תחת אות השמש”
● “ערבני”
● “אושר עטוף בשמיכה”
● “כבוד המשפחה” (סרט סטודנטים)
● מלחמת העולם Z עם בראד פיט (אישה פלסטינית) 2013

◄ קריירה בטלוויזיה;

● מגישת חדשות וכתבת שטחים בחדשות 10 בשנים; 2008-2007.
● כתבת במגזין ערב טוב עם גיא פינס בשנים; 2010-2008.
● משנת 2010 מנחה בתוכנית הלייט-נייט של הערוץ הראשון “נבחרת החלומות”‏, ובתוכנית “המהדורה”.
● תנוחי בערוץ 3 (2012).
● “מחוץ לחוק” בהוט קומדי סנטרל (2012).
● חברת פאנל בתוכנית הטלוויזיה “מועדון המבקרים” (2013).
● מנחת “שיחת היום” בערוץ 2 (2014).
רדיו
● בשנת 2009, הגישה את תוכנית הבוקר ב-רדיו אקו 99 FM לצד העיתונאים; עמנואל רוזן ו-מיה בנגל.

☚ המידע אודות לוסי אהריש, הובא מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן