בריאות הציבור

אבולה, ראש הממשלה מר נתניהו, הורה להגביר את ההיערכות בכל הכניסות לישראל

0
0

ראש הממשלה מר נתניהו, הנחה את המטה לביטחון לאומי במשרד ראש הממשלה להוביל את עבודת המטה בהיערכות המדינה להתמודדות עם נגיף ה- אבולה (Ebola), יחד עם משרד הבריאות, משרד החוץ, משרד התחבורה, רשות האוכלוסין במשרד הפנים, רשות שדות התעופה וגורמים נוספים.
אבולה, ראש הממשלה מר נתניהו, הורה להגביר את ההיערכות בכל הכניסות לישראל
אבולה, ראש הממשלה מר נתניהו, הורה להגביר את ההיערכות בכל הכניסות לישראל

תרגיל במטרה להיערך להתפשטות התפרצות חדשה בעולם ומתמשכת של נגיף האבולה (Ebola virus), התקיים היום (יום שישי, כ”ג תשרי, תשע”ה) בשטחי נמל התעופה ע”ש דוד בן גוריון, זאת לאור הנחייתו הברורה של ראש הממשלה מר בנימין נתניהו להגביר את ההיערכות בכל דרכי הכניסה לישראל; מן האוויר, הים והיבשה ולנקוט בצעדי מנע לרבות בדיקות חום לנוסעים המגיעים מאזורים שבהם יש חשש להתפרצות הנגיף הקטלני, אשר נכון ל-14- באוקטובר, 2014 אובחנו 8,914 מקרים של אבולה ו-4,447 חולים מתו ממנו, 49.89% תמותה.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

בתרגיל ההתגוננות מפני המחלה הנגיפית ’קדחת דימומית אבולה’ (נגיף האבולה, Ebola virus), השתתפו יחידות מנתב”ג, משרד הבריאות, מד”א, רשות ההגירה והאוכלוסין ב’משרד הפנים’ ו’משטרת ישראל’.

התרגול בנתב”ג, כלל איתור נוסעים המגיעים לארץ ממדינות בעלות סיכון להפצת ’מחלת האבולה’, צורת הבידוד, הטיפול הרפואי הראשוני ופינוי הנוסעים לבית חולים ’שיבא’ כמו גם קליטתם ואופן הטיפול בבית החולים.

על פי דיווח של ארגון הבריאות העולמי, מתוך ויקיפדיה על אבולה, עולה, כי המחלה הנגיפית אבולה (באנגלית; Ebola virus disease או בראשי תיבות; EVD) או קדחת דימומית אבולה,(EHF) היא מחלה נדירה שנודעת בשל שיעורי המוות הגבוהים שלה; 50% עד 90%.

בין שנת 1976, בה זוהתה לראשונה המחלה, ועד שנת 2013 דיווח ארגון הבריאות העולמי על 1,716 אנשים שאובחנו במחלה. ההתפרצות הגדולה ביותר של המחלה היא התפרצות האבולה במערב אפריקה (2014)

התפרצות חדשה ומתמשכת של המחלה הנגיפית ’קדחת דימומית אבולה’ החלה בגינאה שבמערב אפריקה בפברואר 2014.

המגפה, התפשטה בהדרגה למדינות נוספות ובעיקר למדינות השכנות סיירה לאון ו-ליבריה. לאחר שלושה חדשים (מאמצע מאי 2014), החלה האצה משמעותית בקצב דיווח הנדבקים ומקרי המוות, וההתפרצות הנגיף הקטלני הפכה להתפרצות הנרחבת ביותר של ה’אבולה’ אי פעם.

בספטמבר 2014, אחות מספרד, נפטרה מן המחלה, לאחר שנדבקה מהחולה בו טיפלה. מקרה זה, היה מקרה ההדבקות הראשון באבולה שהתרחש מחוץ למערב אפריקה, בהתפרצות זו. כמה חודשים לאחר ההתפרצות במערב אפריקה, החלה התפרצות, ככל הנראה, לא קשורה, ב-קונגו.

◄ משרד הבריאות: “נסעת למדינה נגועה ויש לך חום מעל 38 מעלות פנה מיד למרפאה לבידוד ומשם אל בי”ח

על פי הנחיות משרד הבריאות במדינת ישראל, נוסעים ששהו בשלושת השבועות האחרונים במדינה בה קיימת הדבקה פעילה של המחלה ויש להם חום מעל 38 מעלות – צריכים להיות מפונים למרפאה לבידוד ומשם אל בית חולים.

תרגיל התגוננות מפני מחלת אבולה בנתב”ג | צילום: קובי גדעון, לע”מ

התרגיל היום, התקיים בהמשך לדיונים שמקיים ראש הממשלה מר בנימין נתניהו בשבועות האחרונים במטרה להיערך להתפשטות נגיף האבולה בעולם. ראש הממשלה, הנחה את המטה לביטחון לאומי במשרד ראש הממשלה להוביל את עבודת המטה בהיערכות המדינה להתמודדות עם הנגיף, יחד עם משרד הבריאות, משרד החוץ, משרד התחבורה, רשות האוכלוסין במשרד הפנים, רשות שדות התעופה וגורמים נוספים.

אמש (חמישי) עם צאת חג שמחת תורה, קיים ראש הממשלה מר נתניהו, התייעצות נוספת לבחינת היערכות רשויות המדינה להתפשטות נגיף האבולה בעולם.

בהתייעצות הטלפונית השתתפו גם שרת הבריאות ח”כ יעל גרמן, מנכ”ל משרד הבריאות פרופסור ארנון אפק ומנהל נתב”ג מר שמואל זכאי. בהתייעצות, ניתנה גם סקירה על התרגיל.

בשיחה הנחה ראש הממשלה מר נתניהו להגביר את ההיערכות בכל דרכי הכניסה למדינת ישראל; מהאוויר, מהים ומהיבשה, ולנקוט ב’צעדי מנע’ לרבות; בדיקות חום לנוסעים המגיעים מאזורים שבהם יש חשש להתפרצות נגיף האבולה (Ebola virus epidemic in West Africa).

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן