לאישה

הרשות לקידום מעמד האישה למנות אישה כיו”ר רשות השידור

מנהלת הרשות לקידום מעמד האישה הגב’ ורד סויד, הודתה ליו"ר ועדת האיתור לבחירת מנכ"ל/ית ל’רשות השידור’ ולמועצת הרשות, כב’ השופט בדימוס עזרא קמא ולשר התקשורת מר גלעד ארדן על הירתמותם למען קידום השוויון המגדרי כפי שהוצגה בחוות דעת מגדרית שהוכנה על ידי צוות הרשות לקידום מעמד האישה במהלך הדיונים על הקמת תאגיד השידור הציבורי החדש.
0
0
הגב’ ורד סויד, הרשות לקידום מעמד האישה, ממליצה למנות אישה בתפקיד יו"ר רשות השידור
הגב’ ורד סויד, הרשות לקידום מעמד האישה, ממליצה למנות אישה בתפקיד יו”ר רשות השידור

מנהלת הרשות לקידום מעמד האישה הגב’ ורד סויד, הודיעה היום (יום רביעי | כ”א תשרי התשע”ה), כי היא קוראת לנשים להתמודד לתפקיד מנכ”לית תאגיד השירות הציבורי החדש של רשות השידור וממליצה למנות אישה בתפקיד יו”ר רשות השידור החדשה, לאחר שבועדות האיתור לבחירת מנכ”ל/ית ל’רשות השידור’ ול’מועצת הרשות’, יהיה שוויון מגדרי – כך עלה מהודעתו של יו”ר ועדת האיתור כב’ השופט בדימוס עזרא קמא למנכ”לית הרשות לקידום מעמד האישה, הגב’ ורד סויד.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

בפנייתה לכב’ השופט בדימוס עזרא קמא, דרשה הגב’ סויד, לדעת את הרכב ועדת האיתור; “ולוודא שאכן, יש ’ייצוג מגדרי’ מאוזן בהרכב הוועדה״.

נוסף על כך, כתבה הגב’ ורד סויד; “אבקש להדגיש, כי חובתה של ועדת האיתור לחפש באופן אקטיבי נשים ראויות למשרה האמורה, לאור העיקרון של העדפה מתקנת המעוגן בחקיקה הנ”ל וכן בהנחיות היועץ המשפטי לממשלה מס’ 1.1503.”

״השתתפותן השוויונית של נשים, לצד גברים, בכול תחומי העשייה, מעלה את הסיכוי לעבודה המקיפה את מירב נקודות המבט, מעורבות הנשים מיישמת שוויון מגדרי, ותרומתן של הנשים לשיח הציבורי ולמנגנונים הציבוריים היא תרומה שוות ערך לתרומתם של גברים, כפי שהמלצנו בחוות הדעת המגדרית על חוק השידור הציבורי החדש, התשע”ד 2014 שנכתבה על ידי צוות הרשות לקידום מעמד האישה״, הדגישה הגב’ סויד.

במענה לפנייתה של מנהלת הרשות לקידום מעמד האישה הגב’ סויד, השיב כב’ השופט בדימוס קמא, כי; “עתה זה סיימתי לבחור את חברי הועדה, ובכפוף לאישור הוועדה לבדיקת מינויים, כמתחייב מן החוק, יהיה שוויון בהרכב הועדה, כדלקמן;

לבחירת המועצה, יהיו בה שני חברים, מלבד היו”ר, אחת מהם; אישה.

לבחירת מנכ”ל זמני, יהיו בוועדה, לבד מהיו”ר, ארבעה חברים; שתיים נשים.

הנה, כי כן, בכך מתמלאות הוראות החוק – רוחו ולשונו. אוסיף גם זאת, חוק השידור הציבורי, התשע”ד-2014, כמו כן, ועדת האיתור, צריכה להמליץ לשר התקשורת, למנות, לפי סעיף 9 לחוק, מועצה בת 12 חברים, שבהם לפחות 6 נשים. גם כאן מתקיים כלשונו; ’חוק שיווי זכויות האישה’. אני מקווה, כי תצלח דרכנו להשיג מטרות אלה של החוקים האמורים”. כתב כב’ השופט בדימוס עזרא קמא.

הגב’ סויד, הודתה לכב’ שופט קמא ולשר התקשורת מר גלעד ארדן על הירתמותם למען קידום ’השוויון המגדרי’ ועל כך, כי משרד התקשורת, אימץ הלכה למעשה את מדיניות ’הרשות לקידום מעמד האישה’ בקידום ובשילוב נשים לתפקידי מפתח, כפי שהוצגה בחוות הדעת המגדרית שהוכנה על ידי צוות הרשות לקידום מעמד האישה במהלך הדיונים על הקמת תאגיד השידור הציבורי החדש.

בסיום הודעתה מנהלת הרשות לקידום מעמד האישה, הגב’ סויד, קוראת לנשים להתמודד לתפקיד מנכ”לית תאגיד השירות הציבורי החדש.

מנהלת הרשות לקידום מעמד האישה הגב’ ורד סויד, מסכמת וקובעת, כי זוהי עמדתה המקצועית של הרשות לקידום מעמד האישה, ואין בה בהכרח, כדי לייצג את עמדתו של משרד ראש הממשלה.

☚ אל חוות הדעת המגדרית

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן