צרכנות

המועצה הישראלית לצרכנות, תבדוק איזו רשת “מתחפשת” לזולה ביותר לפני חג ראש השנה

0
0

איזו רשת משנה את מחיריה לפני החג, המועצה הישראלית לצרכנות, הודיעה למנכ”לי רשתות השיווק, כי תבדוק אחר תנודת מחירי המוצרים ברשתות, לפני, במועד ולאחר פרסומם של סלי המחירים באמצעי התקשורת וזאת כדי למנוע הטעיית צרכנים ◄ מנכ”ל המועצה הישראלית לצרכנות, עו”ד פלג; “פרקטיקה זו אינה ראויה ואינה הוגנת והיא עלולה להטעות את ציבור הצרכנים בפרט המהותי ביותר בעת קניה גדולה ומרוכזת עבור החג”.
המועצה הישראלית לצרכנות, תבדוק איזו רשת
המועצה הישראלית לצרכנות, תבדוק איזו רשת “מתחפשת” לזולה ביותר לפני חג ראש השנה

אנשי המועצה הישראלית לצרכנות, החליטו הפעם להסיר כפפות, ערב חג ראש השנה החדשה תשע”ה, אשר תחל ביום א’ בתשרי, אור ל-25 בספטמבר 2014, ושלחו היום (יום ראשון | י”ט אלול התשע”ד), מכתבים אל מנכ”לי רשתות השיווק, על החלטת המועצה, לבצע בדיקות מעקב אחר תנודת מחירי המוצרים ברשתות, לפני, במועד ולאחר פרסומם של סלי המחירים באמצעי התקשורת וזאת כדי למנוע הטעיית צרכנים.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’.

מנהלת קשרי-חוץ של המועצה הישראלית לצרכנות הגב’ נורית לב, מסרה לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’, כי; לאורך השנים, בוצעו ’בדיקות סלי מוצרים’ בכל ’רשתות השיווק’ והשוואתם בהזדמנויות שונות, כגון; בערבי החגים (ראש השנה, פסח ועוד).

בדיקות והשוואות אלה, כזכור, זכו לפרסום נרחב במגוון אמצעי התקשורת ושימשו בידי הצרכנים כלי להערכת המחירים הנוהגים ברשתות השונות. סיירת המועצה לצרכנות (סמ”ל), בודקת זה שנה ומחצה עשרות מוצרים במאות נקודות מכירה בכל רחבי הארץ.

רבים מן הצרכנים מכלכלים את צעדיהם ומנתבים את קניותיהם בהתאם למידע הנמסר באמצעי התקשורת במטרה לחסוך עלויות בקניות גדולות ומרוכזות, אותן הם מבצעים לרגל החגים.

כחלק מפעולות המועצה למלחמה ב’יוקר המחיה’ שהאמיר בשנים האחרונות, עקבה המועצה לצרכנות, אחר תנודת המחירים ברשתות השיווק ואפיינה את התנהלות הרשתות עקב פרסומי תוצאות “סקרי הסלים”.

מבדיקת המעקב שערכה המועצה לצרכנות בערב חג הפסח האחרון, עלה, כי יש רשתות שהוזילו את מחיריהן עד למועד פרסום הסלים באמצעי התקשורת, אך העלו את המחירים ובאופן משמעותי, מיד עם פרסומם של מחירי הסלים השונים.

במצב זה, הוטעו הצרכנים לבצע את קניותיהם בהתאם לפרסומים אודות מחירי הסלים ב’רשתות השיווק’ ו’דירוג הרשתות’ וביצעו את רכישותיהם במחירים גבוהים ממחירים שזה עתה פורסמו ואינם נכונים עוד.

מנכ”ל המועצה הישראלית לצרכנות, עו”ד אהוד פלג, אינו מסתיר את זעמו וטוען, כי; “פרקטיקה זו, אינה ראויה ואינה הוגנת והיא עלולה להטעות את ציבור הצרכנים בפרט המהותי ביותר בעת קניה גדולה ומרוכזת עבור החג”.

לאור האמור, החליטה המועצה לצרכנות, לבצע בדיקות מעקב אחר תנודת מחיר המוצרים ברשת לפני, במועד ולאחר פרסומם של סלי המחירים באמצעי התקשורת.

מנכ”ל המועצה הישראלית לצרכנות, עו”ד אהוד פלג, הודיע למנכ”לי רשתות השיווק על החלטה זו של המועצה, בדבר בדיקות ההשוואה שייערכו ועל כוונתנו לפרסם את התנהלות הרשתות לציבור בסיום הבדיקה, כחלק ממאמץ המועצה לקדם את רמת ההגינות בחיי המסחר.

▼ פעולת המועצה לצרכנות אל מול החשש להטעיות צרכנים

במכתבו אל מנהלי רשתות השיווק והמזון, כתב מנכ”ל המועצה הישראלית לצרכנות, עו”ד פלג, כי; “המועצה לצרכנות, מודיעה, כי אל מול החשש ל’הטעיות צרכנים’, מתכוונת המועצה, להודיעך מראש על החלטתה זו, כי בדיקות ההשוואה, שייערכו בכוונתנו לפרסם את התנהלות הרשתות לציבור בסיום הבדיקה.

מנכ”ל המועצה הישראלית לצרכנות, ממשיך וכותב; “לאורך השנים, בוצעו בדיקות סלי מוצרים ברשתות השיווק והשוואתם בהזדמנויות שונות, כגון בערבי החגים (ראש השנה, פסח ועוד) בדיקות והשוואות אלה, קיבלו פרסום נרחב במגוון אמצעי התקשורת ושמשו בידי הצרכנים כלי להערכת המחירים הנוהגים ברשתות השונות.

רבים מצרכנים מכלכלים את צעדיהם ומנתבים את קניותיהם בהתאם למידע הנמסר באמצעי התקשורת במטרה לחסוך עלויות בקניות גדולות ומרוכזות, אותן הם מבצעים לרגל החגים.

כחלק מפעולות המועצה למלחמה ביוקר המחיה שהאמיר בשנים האחרונות, עקבה המועצה לצרכנות אחר תנודת המחירים ברשתות ואפיינה את התנהלות הרשתות עקב פרסומי תוצאות סקרי הסלים”.

עו”ד פלג, מציין ומדגיש במכתבו, כי; “מבדיקת המעקב שערכה המועצה לצרכנות בערב חג פסח האחרון, עלה, כי יש רשתות שהוזילו את מחיריהן עד למועד פרסום הסלים באמצעי התקשורת, אך העלו את המחירים ובאופן משמעותי, מיד עם פרסומם של מחירי הסלים השונים.

במצב זה, הוטעו הצרכנים לבצע את קניותיהם בהתאם לפרסומים אודות מחירי הסלים ברשתות ודירוג הרשתות וביצעו את רכישותיהם במחירים גבוהים ממחירים שזה עתה פורסמו ואינם נכונים עוד”.

“לעמדת המועצה, פרקטיקה זו” – מאשים במכתבו עו”ד אהוד פלג; “אינה ראויה ואינה הוגנת והיא עלולה להטעות את ציבור הצרכנים בפרט המהותי ביותר בעת קניה גדולה ומרוכזת עבור החג.

לאור האמור, החליטה המועצה לבצע בדיקות מעקב אחר תנודת מחיר המוצרים ברשת לפני, במועד ולאחר פרסומם של סלי המחירים באמצעי התקשורת.

על מנת למנוע אי נעימות, מפרסום תוצאות בדיקות אלה, הנני להודיעך מראש על החלטה זו של המועצה, על בדיקות ההשוואה שייערכו ועל כוונתנו לפרסם את התנהלות הרשתות לציבור בסיום הבדיקה”.

“בכבוד רב ובברכת שנה טובה והוגנת” – חתם מנכ”ל המועצה הישראלית לצרכנות, עו”ד אהוד פלג, את איגרתו למנהלי קשתות השיווק.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.

ברכת ראש הממשלה ליום העצמאות ה-77 למדינה

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

פתיחת חגיגות יום העצמאות ה77 בהר הרצל

תפילה ליום העצמאות ה-77 תשפ”ה

חגיגה ישראלית – מוסיקה ליום העצמאות ה- 77

רמיקסים לחגיגת יום העצמאות 77

דילוג לתוכן