מבצע צוק איתן

צה”ל השמיד את כלל המנהרות שאותרו ונכנס ל’הפסקת אש’ החל מהשעה 08:00 בבוקר

0
0

מתווה הפסקת האש אושר ע”י ראש הממשלה מר בנימין נתניהו שנתן למצרים תשובה חיובית ◄ מפקד פיקוד הדרום, אלוף שלמה (סמי) תורג’מן; “בכל מקום גברנו על האויב שהגן על המנהרות – איתרנו המנהרות והשמדנו אותן…” ◄ למעלה מ-4,720 יעדי טרור, הותקפו מתחילת מבצע “צוק איתן”.
צה

צה”ל השמיד את כלל המנהרות שאותרו ונכנס ל’הפסקת אש’ החל מהשעה 08:00 בבוקר

עיתוי מושלם לסיום ’מבצע צוק איתן’; בעוד צה”ל, השמיד את כלל המנהרות שאותרו, הודיעה הלילה (יום שלישי | ט’ אב התשע”ד), ישראל, כי היא מסכימה ל’הפסקת אש’ של 72 שעות מול ארגון הטרור החמאס, שהציעה מצרים, זאת החל מהשעה 08:00 בבוקר.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’.

המצרים, קראו למשלחות של הישראלים והפלסטינים להגיע כעת לקהיר, לשם שיחות לגיבוש תנאי הפסקת האש. הפלגים הפלסטינים, בראשות בכיר הפתח מר עזאם אל-אחמד, הודיעו, כי הסכימו ליוזמה אשר במהלך ההפוגה, יתקיים משא ומתן בין הצדדים. נודע, כי משלחת ישראלית, תצא לקהיר בימים הקרובים, אם הפסקת אש, תשמר.

שרי הקבינט של ממשלת ישראל, עודכנו על ההחלטה ולא התקיימה הצבעה בנושא. התברר, כי השר נפתלי בנט, מסר שהוא מתנגד להפסקת האש בתנאים שהוצעו בהן ההצעה שהיא לצנינים בעיניו היא, כי; כוחות צה”ל שעדיין נותרו בעזה ייסוגו מספר שעות לאחר שהפסקת האש תיכנס לתוקפה.

בהודעה רשמית שפרסם משרד החוץ המצרי אמש (שני), נכתב; “אנחנו קוראים לצד הישראלי ולצד הפלסטיני להגיע לקהיר למשא ומתן לכינון הסדר קבע ומקווים שבקרוב נראה יציבות באזור”.

הלילה (ג’) סמוך לשעה אחת לאחר חצות, לאחר 3 שעות של שקט, הופרה הדממה כאשר אזעקה נשמעה בעיר אשקלון, נמסר, כי אזעקות “צבע אדום” רבות נשמעו בעיר אשקלון נודע, כיפת ברזל, יירטה שתי רקטות שנורו לעבר אשקלון ובשטחי המועצות האזוריות שליד רצועת עזה.

◄ למעלה מ-4,720 יעדי טרור הותקפו מתחילת מבצע “צוק איתן”

דובר צה”ל, הודיע אמש, כי המאמץ היבשתי נמשך במסגרת מבצע “צוק איתן” (Operation Protective Edge), אליו יצא צה”ל לפני חודש, על רקע ירי הרקטות הנרחב ליישובי דרום הארץ. צה”ל, קרוב להשמדת כלל מנהרות התופת של ארגון הטרור חמאס, אשר אותרו ע”י כוחות צה”ל ברצועת עזה.

כזכור, מנהרות הטרור, נועדו למטרות הברחת נשק וחטיפת אזרחים וחיילים. במקביל, נמשכים המאמצים לסיכול תשתיות הטרור ברצועה. מאז תחילת המבצע נתקפו כ-4,720 יעדי טרור מהיבשה, מהאוויר ומהים, ובסיוע מודיעין מדויק.

חייל צה”ל חושף נשק רב של הטרוריסטים שהותירו באחת המנהרות מעזה לישראל | צילום: דו”ץ

ראש המטה הכללי, רב-אלוף בנימין (בני) גנץ, התייחס אמש (שני) להמשך הפעילות המבצעית במסגרת מבצע “צוק איתן” והדגיש, כי; “המבצע לא הושלם – הוא ממשיך ומבוצע ברגעים אלה בהלימה מוחלטת בין הדרג המדיני, הדרג הצבאי האסטרטגי והדרגים האופרטיביים והמבצעים. נעשית פה עבודה מצוינת והתאמה נדרשת בכל שלב ושלב”.

מפקד פיקוד הדרום, אלוף שלמה (סמי) תורג’מן, הוסיף, כי; “בשעות הקרובות, נסיים את משימת השמדת המנהרות שחודרות לשטח מדינת ישראל”. לדבריו, במהלך השבועיים האחרונים התמודדו הכוחות עם כל שטח רצועת עזה; “בכל מקום גברנו על האויב שהגן על המנהרות – איתרנו את המנהרות והשמדנו אותן”, הדגיש אלוף תורג’מן. “את כל המנהרות שהכרנו – השמדנו. את כל המנהרות שגילינו תוך כדי המבצע – השמדנו גם כן”.

אלוף תורג’מן, הדגיש והרגיע, כי השטח נוטרל ממנהרות בצורה משמעותית; “אנחנו מוכנים להשלים את המשימה בשעות הקרובות אל מול הנכס האסטרטגי של החמאס. המשימה הושלמה בזכות החיילים והמפקדים אשר שילמו בחייהם, בגופם ובנפשם”.

אתמול בבוקר סמוך לשעה 09:21 – תקף צה”ל, פעיל טרור בדרום רצועת עזה באמצעות כלי טיס של חיל האוויר, דווח, כי זוהתה פגיעה.

דובר צה”ל, תא”ל מוטי אלמוז, התייחס בבוקר (שני) לירי שבוצע לעבר ’בית הספר של אונר”א’ והדגיש, כי; “יש בירור ראשוני של העובדות, אין לנו כרגע שום אימות שבכל הפעילות שבוצעה שם יש ירי של צה”ל. אנחנו תקפנו בסמוך לבית הספר, ולא רואים פגיעה של כוחות צה”ל באזור”.

כמו כן, הוסיף תא”ל אלמוז, כי העמקת התחקיר נמשכת. “אין לנו שום אישור לכך שהירי הזה בוצע על ידי כוחות צה”ל ואנחנו ממשיכים לבדוק”, הבהיר.

דובר צה”ל תא”ל מוטי אלמוז; “חמאס כופה על האזרחים להישאר בתוך שטחי הלחימה”

בדבריו התייחס תא”ל אלמוז, למורכבות שבלחימה באזורים צפופי אוכלוסייה; “יש לנסות ולהפריד בין המורכבות ולא לסכן את חיילי צה”ל שממשיכים בפעילות המבצעית”, אמר דובר צה”ל.

“אין לנו שום עניין בפגיעה באזרחים – אנחנו צריכים לאפשר להם להתארגן, להצטייד במזון ובמים – חלות עלינו חובות ועלינו לקיים אותן”. הוסיף תא”ל אלמוז, אשר לדבריו, בלחימה מסוג זה מחויבים הכוחות לבודד את האוכלוסייה האזרחית עד כמה שניתן בתוך אזורי הלחימה.

“עם זאת, ממש בדקות האלה חמאס כופה על האזרחים להישאר בתוך שטחי הלחימה”, סיפר תא”ל אלמוז והוסיף, כי; “אנחנו עושים מה שאנחנו צריכים לעשות, ופחות מה שחמאס רוצה. האזרחים האלה נקלעו לסיטואציה בה החמאס מחייב אותם להישאר בתוך אזורי הלחימה – אין לנו שום עניין לפגוע בהם וההפוגה נועדה בדיוק לסיבות האלה”.

באשר להמשך הפעילות במסגרת המבצע, אמר דובר צה”ל תא”ל אלמוז, כי; “אין מדובר בסיום – יש כאן שלבים שמסתכלים קדימה ומכינים את הכוחות להמשך המשימות. אנחנו קרובים להשלמת היעד של המנהרות ועוסקים בכך כל הזמן במטרה למקסם את הטיפול במנהרות כמה שניתן”.

דובר צה”ל, ציין בהודעתו אתמול, בבוקר, כי לאור חששות תושבי הצפון מתופעת מנהרות הטרור, שלשום (א’) התקיים מפגש בין מפקד עוצבת הגליל, תא”ל מוני כץ, לבין ראשי הרשויות וקציני הביטחון בקו הגבול הצפוני; “הכוחות מבצעים פעילות ביטחון שוטף עם מרכיבי ההגנה והאיסוף המודיעיני”, ציין תא”ל כץ בהתייחסו לשיתוף הפעולה של צה”ל עם הרשויות במרחב.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן