בריאות הציבור

מי מעכב ולמה ב’משרד הבריאות’ את הרישיון להפעלת מכשיר PET-CT במרכז הרפואי זיו

0
0

ח”כ כץ, האשים; “אנחנו מדינה שיש לה טכנולוגיה מפוארת של “כיפת ברזל”, אך היא לא מאפשרת לבתיה”ח לרכוש הציוד הדרוש להם. מדוע הפריפריה שוב מקופחת? ◄ סגן שר הבריאות לשעבר ח”כ ליצמן; “האבסורד הוא התקנות הקובעות, כי שיעור המכשירים יהיה 1 ל-880,000 תושבים. יש לבטל את הקריטריון הזה ◄ מנכ”ל משרד הבריאות, פרופ’ אפק; “קידום הפריפריה הוא בליבת המשרד. המרכז הרפואי זיו, בעיר צפת, הינו הבא בתור לקבל המכשיר.
מי מעכב ולמה ב’משרד הבריאות’ את הרישיון להפעלת מכשיר PET-CT במרכז הרפואי זיו
מי מעכב ולמה ב’משרד הבריאות’ את הרישיון להפעלת מכשיר PET-CT במרכז הרפואי זיו

ב’מרכז הרפואי זיו, צפת’, אין יודעים גם היום (רביעי | כ”ה תמוז התשע”ד), לאחר דיון סוער בוועדת הבריאות בכנסת מי מעכב ולמה ב’משרד הבריאות’ את הרישיון להפעלת מכשיר Positron emission tomography–computed tomography (’PET-CT’) ב’מרכז הרפואי זיו’ בעיר צפת.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’.

בשנת 2011, המליצה ועדה שמינה משרד הבריאות להכנת תוכנית לשדרוג בתי החולים בצפון לקראת תחילת פעילותו של בית הספר לרפואה בעיר צפת, על הקמת ’מרכז הקרנות’ והפעלת מכשיר ’PET-CT’ ב’מרכז הרפואי זיו’ (Ziv Medical Center) לקראת השלמת בנייתו של מרכז ההקרנות, פנה המרכז הרפואי ע”ש זיו בצפת לקבלת אישור רשמי מהנהלת משרד הבריאות לצורך יציאה למכרז לרכישת המכשיר, אולם למרבה ההפתעה האישור המיוחד לא התקבל, על אף שעלות מימון המכשיר גויסה במלואה מתורמים על ידי “המרכז הרפואי זיו”.

כאמור, היום (יום רביעי), קיימה ’ועדת הבריאות בכנסת’, דיון מיוחד לבקשת המרכז הרפואי זיו בצפת בעקבות אי מתן האישור על ידי משרד הבריאות להקצאת המכשיר. בדיון השתתפו מטעם המרכז הרפואי זיו המנהל ד”ר אוסקר אמבון, ראש אגודת הידידים מר מאיר מוסקוביץ’ ו-איתן לגזיאל, חולה סרטן מהעיר צפת.

במהלך הדיון פנה מנהל המרכז הרפואי זיו, ד”ר אוסקר אמבון, אל חברי הוועדה ולנציגי משרד הבריאות ואמר, כי; “הצלחתי להשיג תרומות ויש לי את הכסף למכשיר. רציתי לקבל אישור מ’משרד הבריאות’ ונתקלתי בקיר אטום ותירוצים מפה עד הודעה חדשה. יש לנו כבר מכון הקרנות, אז מה הבעיה?”.

איתן לגזיאל, חולה סרטן מצפת, סיפר לחברי ’ועדת הבריאות בכנסת’ כי; “אני נאלץ לבצע בדיקות בבית החולים ’בילינסון’ ואני נגרר כל היום באוטובוסים משך יום שלם ולא עומד בזה. החולים, מגיעים לטיפול כשהם מותשים. המשפחות שלהם מותשות. מי היה מעלה על דעתו לשלוח חולה מהעיר תל אביב להקרנות בצפון הארץ? רק ההפך זה בסדר. זו המשך אפליית תושבי הפריפריה. מה ביקשנו? מכשיר לטובת חולי הסרטן…”.

ח”כ יעקב ליצמן, סגן שר הבריאות לשעבר אמר בוועדה; “האבסורד הוא התקנות הקובעות, כי שיעור המכשירים יהיה 1 ל-880,000 תושבים. יש לבטל את הקריטריון הזה”.

על הטענות שהושמעו בועדת הבריאות בכנסת, השיב מנכ”ל משרד הבריאות, פרופ’ ארנון אפק, שציין, כי; “קידום הפריפריה הוא בליבת המשרד. המרכז הרפואי זיו, הינו הבא בתור לקבל את המכשיר, אך התקנות המורות על הקצאת מכשירים לפי גודל אוכלוסייה ארכאיות ומיותרות. בנוסף, אנחנו ממתינים להחלטת בג”ץ בעתירה שלא מאפשרת לנו לאשר מכשירים לבתי החולים”.

יושב ראש הוועדה, ח”כ חיים כץ (סיעת “הליכוד”) וחברי הוועדה, התחייבו לקדם ולאשר לאלתר כל צעד הנדרש מן הוועדה בדרך לזירוז הצבת המכשיר החיוני במרכז הרפואי זיו בצפת לטובת חולי הסרטן בצפון הארץ.

ח”כ חיים כץ

בדברים חריפים שהפנה לנציגי משרד הבריאות, האשים ח”כ כץ; “אנחנו מדינה שיש לה טכנולוגיה מפוארת של “כיפת ברזל”, אך היא לא מאפשרת לבתי החולים לרכוש את הציוד הדרוש להם. מדוע הפריפריה שוב מקופחת? הורגים אנשים בשביל לחסוך כמה גרושים ומטרטרים חולים בחולשתם לנסוע שעות לעיר חיפה או לעיר תל אביב, שם יש מכשירים, כדי לבצע בדיקה כל כך חשובה”.

עוד הוסיף ח”כ כץ, כי עם השלמת תהליך שינוי התקנות בסיוע שרת הבריאות אשר נרתמה לנושא יחד עם מנכ”ל משרד הבריאות, יינתן הרישיון לרכישת ’מכשיר PET CT’ למרכז הרפואי זיו בצפת, אשר יתרום משמעותית לסיוע לחולי הסרטן בצפון, אשר כיום נאלצים לנסוע מרחקים ארוכים ולהמתין בתורים ארוכים בדרך לבדיקה החיונית. “על משרד הבריאות, להגיש לנו במהרה תקנות חדשות לאישור ונצביע מיד”. אמר.

משרד האוצר, שנדרש לחתום על שינוי התקנות, צריך להחליט אם הוא בעד החולים. בית החולים לא יגייס מומחים לפני שיהיה לו מכשיר. במקביל, נעביר את פרוטוקול הדיון לבג”ץ ונשאל האם העתירה שמתנהלת שם אכן מונעת אישור מכשירים לבתי החולים” הוסיף וען ח”כ חיים כץ.

ממשרד ’תקשורות’ ליחסי ציבור ותקשורת, המדברר את ’המרכז הרפואי זיו’, מסר גיל מאור לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’, כי; מכשיר ה-PET CT היחיד המשרת כיום את תושבי צפון הארץ מופעל בבית החולים רמב”ם בעיר חיפה. התור לבדיקות במכשיר זה, מגיע לכדי חודש, כשהמערכת מופעלת ב-2 משמרות ומבצעת כ-35 בדיקות ביום.

רבים מתושבי הצפון, הזקוקים לבדיקה החיונית ונוכחים לדעת מה אורך התור בביה”ח רמב”ם, נוסעים בלית-ברירה לבתי חולים במרכז הארץ, שם התור עומד על 2-3 ימים, זאת מכיוון שבמרכז, קיים מספר עודף של מכשירים.

כידוע במחוז הצפון, המונה 1.35 מיליון תושבים, בית החולים היחיד העומד בתנאים להפעלת המכשיר הינו ’המרכז הרפואי זיו, צפת’ בו הולך ונבנה ’מרכז הקרנות’.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן