קהילה ירוקה

תושבי הר אדר נגד קק”ל – צמצם למינימום את דילול היער האגרסיבי

ועד הפעולה של תושבי הר אדר מתקומם ומוחה בחריפות נגד דילול היערות האגרסיבי שמבצעת קק"ל כבר מספר חודשים באזור הר אדר, מעלה החמישה ו’יער המורים’ ◄ יוזם המאבק ויו"ר ועד הפעולה של תושבי הר אדר מר יצחק רביחיא; "ישנם עובדים ב’קק"ל’ אשר אולי שכחו את יתרונותיו של חורש טבעי ויער שאותו הם הקימו ולעיתים מתוך חשש מיותר ובקלות יתר על המסור הם כורתים שלא לצורך עצים שהם מגדירים "מנוונים" או "צפופים".
0
0

תושבי הר אדר נגד קקיוזם המאבק ויו”ר ועד הפעולה של תושבי הר אדר לשימור היער מר יצחק רביחיא, נפגש היום (יום שלישי | י”ז תמוז התשע”ד), עם יערני קרן קימת לישראל (קק”ל) ודרש להפסיק לאלתר או לצמצם למינימום את דילול היער האגרסיבי אותו מבצעת קק”ל בחודשים האחרונים וכולל כריתת מאות ואלפי עצי אורן, הרס מיותר של צמחים נדירים ואוצרות טבע, פגיעה ברוטאלית בנוף, בחיות הבר ובסביבה הירוקה בואכה ירושלים.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’.

רביחיא, מסר, כי ועד הפעולה של התושבים של הַר אֲדָר ישוב קהילתי השוכן ממערב לעיר ירושלים, מתכוון לחדש ולהחריף את מאבקו למניעת כריתת אלפי עצים בתהליך דילול אגרסיבי מדי של היער באזור הר אדר שנעשה לעיתים ללא פיקוח צמוד של עובדי קק”ל ומבוצע על ידי קבלנים פרטיים שחלק ממטרתם הוא גם רווח ממכירת עצי היער ולפיכך כורתים גם עצים בריאים וצעירים.

בפניות ובשיחות שהתקיימו ביוזמת ועד התושבים של הר אדר והסביבה עם חנוך צורף, פקיד היערות מטעם משרד החקלאות שמשמש במקביל ובניגוד עניינים מסוים גם בתפקיד מנהל אזור ההר של קק”ל, מחו התושבים בחריפות על חוסר הרגישות של קק”ל בדילול האגרסיבי ופגיעה מיותרת ושלא לצורך במאות עצי אורן בריאים וצעירים.

“אם כי תופעת דילול היערות מוכרת בישראל ובעולם ועל אף שהיא שנויה במחלוקת, קבלני העבודה של קרן קימת לישראל, הלכו צעד אחד קדימה וממש “מכסחים” בברוטאליות ובחוסר רגישות ניכר לעין את היער היפה שלנו וכורתים בדרך מאות עצי אורן בריאים בטענה מיותרת של צפיפות, תוך שהם הורסים צמחי בר כשהם גוררים בטרקטור את העצים הכרותים והופכים את היער והחורש הטבעי המקסים שהיה כאן, למקום נורא שלא ניתן עוד לטייל בו” – מתריע מר רביחיא.

מוסיף וטוען, מר רביחיא, כי; “ישנם עובדים ב’קק”ל’ אשר אולי שכחו את יתרונותיו של ’חורש טבעי’ ו’יער’ שאותו הם הקימו ולעיתים מתוך חשש מיותר ובקלות יתר על המסור הם כורתים שלא לצורך עצים שהם מגדירים “מנוונים” או “צפופים”. זה מיותר לחלוטין. היער בהר אדר הוא קודם כל יופי ונוף וגם מבטיח לכולנו אויר נקי, עצירת שיטפונות, היער, יוצר צל וקרירות ואין מקום לדילול האגרסיבי המבוצע על ידי קק”ל.

תושבי הר הדר, מפגינים למען שימור היער של קק”ל בדרישה לצמצם למינימום דילול היער

מרבית התושבים כאן באו לגור ב’הר אדר’ בשל מיקומו באזור חורש טבעי ובשל יופיו של היער מסביב ולא ניתן, גם לא לקק”ל, לפגוע בו. אם יהיה צורך לא נהסס ונפנה אל מבקר המדינה, אל שר לאיכות הסביבה ואל שר החקלאות”.

יצחק רביחיא, המכהן כחבר ב’ועדת איכות הסביבה של הר אדר’, מדגיש, כי; “תושבי הר אדר, פנו כבר בעבר מספר פעמים ל’פקיד היערות’ ולקק”ל בבקשה להימנע מכריתת עצים אגרסיבית ולהסתפק בפינוי עצי האורן שנפגעו בסופת השלג האחרונה.

תושבים, מדגישים, כי היער שהוקם על ידי קק”ל, רק לפני כעשרים וחמש שנה הוא יער צעיר, בריא ופורח הכולל גם מגוון רחב של צמחי בר, עצי אורן, ברושים ו-אלונים ושוהים בו בדרך קבע להקות של צבאים ו-חיות בר נוספות, מכרסמים ו-זוחלים ובשל טבע נפלא זה פוקדים את היער אלפי מטיילים המגיעים מדי שבת מכל רחבי הארץ”.

יצחק רביחיא, מדגיש, כי; “קרן קימת לישראל, כבר השלימה בחודשים האחרונים אזור חיץ למניעת התפשטות האש סביב הר אדר שכלל כריתת מאות ואלפי עצים וכי עתה יש לצמצם למינימום ו\או להפסיק כליל את הדילול והפגיעה ביער תוך התחשבות ורגישות מקסימאלית ובתיאום עם מועצת הר אדר והתושבים שהיער הוא חלק מאיכות חייהם”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן