בורסה

השקעה במניות הניבה תשואה עדיפה מאשר השקעה באג”ח ובמט”ח בטווח הבינוני והארוך

0
0

המסחר במניות מאז ומתמיד התאפיין בתנודתיות רבה, ולמרות זאת ניתן להיווכח, כי מדד המניות הכללי, המייצג את כל שוק המניות בבורסה, נמצא במגמה ארוכת טווח של עלייה, חרף השפעה קצרת טווח של אירועים כלכליים ו-גיאו-פוליטיים בארץ ובחו”ל על המסחר.
השקעה במניות הניבה תשואה עדיפה מאשר השקעה באג
השקעה במניות הניבה תשואה עדיפה מאשר השקעה באג”ח ובמט”ח בטווח הבינוני והארוך

יחידת המחקר של הבורסה בתל אביב, מצאה, כי ההשקעה במניות הניבה במהלך 15 השנה האחרונות בטווח זמן בינוני וארוך תשואה שנתית ריאלית של כ-7% לעומת תשואה שנתית של כ-4% בהשקעה באיגרות חוב ממשלתיות או באג”ח המונפק ע”י חברות.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’.

אורנה גורן מ’יחידת דוברות הבורסה לניירות ערך בתל אביב’, מסרה לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’, כי; מהמחקר המלא שערכה הגב’ נורית דרור מ’יחידת המחקר של הבורסה של תל אביב’ עולה, כי ההשקעה במניות “הקטנות” (הכלולות במדד היתר) הניבה תשואה שנתית ריאלית של כ-11%, לעומת תשואה של כ-8% בהשקעה במניות “הגדולות” הכלולות ב’מדד ת”א-25’ ותשואה של כ-5% בהשקעה במניות “הבינוניות” הכלולות ב’מדד ת”א-75’.

כידוע, המסחר במניות מאז ומתמיד התאפיין בתנודתיות רבה, ולמרות זאת ניתן להיווכח, כי מדד המניות הכללי, המייצג את כל שוק המניות בבורסה, נמצא במגמה ארוכת טווח של עלייה, חרף השפעה קצרת טווח של אירועים כלכליים ו-גיאו-פוליטיים בארץ ובחו”ל על המסחר.

גולת הכותרת של המחקר היא כי ההשקעה במניות או באג”ח, הניבה במהלך 15 השנה האחרונות, תשואה גבוהה בהרבה מזו של רכישת מטבעות; דולר ו-אירו.

☚ אל המחקר המלא של נורית דרור מ’יחידת המחקר של הבורסה’.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן