כאן חלל | תעופה

ראש מנהלת החלל במשרד הביטחון, אמנון הררי: 100% הצלחה בפעילות הלוויין אופק 10

0
0

ראש מנהלת החלל במשרד הביטחון, מר הררי; “הלוויין היה צריך לעשות תמרון מיוחד ולהפעיל מכ”מ ואחרי הקפה ראשונה, ראינו שהוא הצלחה וזה לא דבר מובן מאליו…” ◄ סוכנות החלל הישראלית במשרד המדע הטכנולוגיה והחלל ציינה היום 30 שנה להיווסדה, בכינוס בו הוצגו פרויקטים בתהליך ופרויקטים מתוכננים.
ראש מנהלת החלל במשרד הביטחון, אמנון הררי: 100% הצלחה בפעילות הלוויין אופק 10
ראש מנהלת החלל במשרד הביטחון, אמנון הררי: 100% הצלחה בפעילות הלוויין אופק 10

בכנס לציון 30 שנה ל’סוכנות החלל הישראלית’ ב’משרד המדע הטכנולוגיה והחלל’ היום (חמישי, י”ד סיון התשע”ד, ה-12 ביוני, 2014), בשיתוף ’סדנת יובל נאמן’ ב-אוניברסיטת תל אביב, אמר מר אמנון הררי, ראש ’מנהלת החלל של משרד הביטחון’, כי; “חודשיים אחרי השיגור של ’אופק 10’* אל החלל, אני יכול לדווח היום על הצלחה של 100% בלוויין.

הררי, הוסיף בגאווה לא מוסתרת בדבריו, כי; “כל מה שתכננו עובד מעולה עד כה והלוויין כבר עשה 1,000 הקפות סביב כדור הארץ. אפשר להגיד שמדובר בהצלחה של 100% (אחוזים) בניסיון ראשון.

הלוויין, היה צריך לעשות תמרון מיוחד ולהפעיל מכ”מ ואחרי הקפה ראשונה, כבר ראינו שהוא הצלחה וזה לא דבר מובן מאליו….”.

ליבי עוז, דוברת משרד המדע, הטכנולוגיה והחלל, מסרה לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’, כי; במסגרת הכינוס לציון 30 שנה ל’סוכנות החלל הישראלית’, הוצגו פרויקטים בתהליך ופרויקטים מתוכננים להם קשורה הסוכנות; תקשורת לוויינים לסיוע באסונות טבע, ננו-לוויינים, פרויקט ’סמסון’ של טיסת מבנה של ננו-לוויינים, ישראל ב’פרויקט החללית גאיה’, אוניברסיטת החלל הבין-לאומית בישראל ופרויקטים של הסוכנות לאורך השנים.

יצחק בן-ישראל

ההרצאות בכינוס המסקרן ומעניין גם את שכנים ממזרח למדינה, עסקו גם בנושאים העכשוויים והמגמות בתחום; החלל, יכולות החלל בישראל, שיגור ’אופק 10’ ו’רשתות חברתיות מבוססות מיקום’.

בין הדוברים בכינוס ראויים לציון 30 שנה ל’סוכנות החלל הישראלית’; שר המדע, הטכנולוגיה והחלל ח”כ יעקב פרי; יו”ר סוכנות החלל הישראלית פרופ’ אלוף (במיל’) יצחק בן-ישראל; מנהל סוכנות החלל הישראלית מר מנחם קדרון; ראש מנהלת החלל של משרד הביטחון מר אמנון הררי; מנהל מו”פ בתעשייה האווירית לישראל מר מאיר חן; מנכ”ל גילת רשתות לוויין מר ארז ענתבי.

◄ אופק 10 – אופק וורוד

*אופק 10 (מתוך סדרה של לווייני ריגול ישראליים), שוגר השנה ב-9 באפריל 2014 מבסיס חיל האוויר ב’פלמחים’ על גבי משגר שביט למסלול בגובה של בין 400 ל-600 קילומטר, ומשלים סיבוב סביב כדור הארץ כל 1.66 שעות.

’אופק 10’ פותח ושוגר בשיתוף פעולה בין התעשייה האווירית, התעשייה הצבאית, רפאל ו-אל-אופ.

הלוויין “אופק 10” הצטרף ללווייני ריגול ישראליים אחרים המוצבים בחלל. מדובר בלוויין בעל ממדים קטנים, ולכן הוא גמיש מאוד בתמרון, ולכן אפשר להפנותו למקומות הדרושים בזמן אמת.

’אופק 10’ הוא לוויין המבוסס על מכ”ם מפתח סינתטי (כמו ’אופק 8’).‏ משקלו כ-330 קילוגרם והוא בעל יכולות צילום משופרות, היכול לפעול בכל תנאי הראות ומזג אוויר (גם מבעד לעננים) וכן הוא מסוגל לזהות עצמים בגודל של כמה עשרות סנטימטרים.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן