הריון | לידה | תינוקות

משרדי הכלכלה והאוצר בוחנים החלת חובת דיווח על רווחיות ב’מוצרי תחליפי חלב אם’

0
0

תרכובות המזון לתינוקות, הוצאו מפיקוח מחירים בשנת 2001, על רקע שינויים מבניים בענף שהביאו לציפייה להגברת התחרות על מחיר המוצר. אולם, במהלך השנים שחלפו מאז ההסרה מפיקוח, נראה, כי המוצר עדיין מאופיין ברמת ריכוזיות גבוהה.
משרדי הכלכלה והאוצר בוחנים החלת חובת דיווח על רווחיות ב’מוצרי תחליפי חלב אם’
משרדי הכלכלה והאוצר בוחנים החלת חובת דיווח על רווחיות ב’מוצרי תחליפי חלב אם’

ועדת המחירים הבין משרדית, המשותפת ל’משרד האוצר’ ול’משרד הכלכלה’, בוחנת החלת חובת דיווח על רווחיות ב’מוצרי תחליפי חלב אם’ במטרה לבדוק את מחירי המוצר ביחס לעלויות היצור שלו.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’.

כחלק מבחינה זו, פנתה ועדת המחירים ל’חברת מעברות בע”מ’ לקבלת התייחסותה לבקשה לקבלת נתונים לצורך בחינת רמת הרווחיות בייצור תרכובת מזון לתינוקות.

כזכור, תרכובות המזון לתינוקות, הוצאו מפיקוח מחירים בשנת 2001, על רקע שינויים מבניים בענף שהביאו לציפייה להגברת התחרות על מחיר המוצר. אולם, במהלך השנים שחלפו מאז ההסרה מפיקוח, נראה, כי המוצר עדיין מאופיין ברמת ריכוזיות גבוהה.

◄ תרכובת מזון לתינוקות

תרכובת מזון לתינוקות (תמ”ל, מוכר בלשון הדיבור גם בשם; ’פורמולה’), מיועדת לשמש כ’תחליף להזנת התינוק’, במקרים בהם ל’אם’ לא מתאפשר להיניק או כאשר ה-אם מעדיפה לא להיניק מסיבות שונות.

תמ”ל, מבוסס על חלב פרה או על סויה בתוספת מרכיבי תזונה שונים. תמ”ל משווק לרוב לצרכנים כ’אבקה’, לה יש להוסיף מים מורתחים בהתאם להוראות היצרן, לערבב ולהביא לטמפרטורה המתאימה להזנת התינוק. בבתי יולדות מצוי תמ”ל נוזלי מוכן לשימוש בבקבוקים חד-פעמיים; במקומות רבים (אך לא בישראל) ניתן לקנות פורמולה נוזלית בחנויות ובבתי מרקחת.

על פי ארגון הבריאות העולמי (WHO) ה-תמ”ל הוא בעדיפות רביעית כתזונה לתינוק: במקום הראשון חלב אם בהנקה, במקום השני חלב אם שאוב הניתן בבקבוק, במקום השלישי ’חלב אם’ מ’אם אחרת’ ורק במקום הרביעי תמ”ל.

התמ”ל, יכול לשמש גם כתוספת משלימה להנקה, כאשר האם אינה יכולה להניק את התינוק בכל עת, לדוגמה; כאשר היא חוזרת לעבוד בתום חופשת הלידה. יצרני התמ”ל, עושים מאמצים רבים ליצור תחליף שיהיה קרוב ככל האפשר ל’חלב האם’.

כאשר התמ”ל הוא המזון היחיד אותו צורך התינוק במשך חודשי חייו הראשונים, ישנה חשיבות גדולה לכך שהוא אכן יכלול את כל אבות המזון, המינרלים והוויטמינים להם זקוק התינוק להתפתחות תקינה.

☚ המידע אודות תרכובת מזון לתינוקות, הובא מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן