הקמפיין החדש של שלנו ’התוכנית הלאומית לחיים פעילים ובריאים, אֶפְשָׁרִיבָּרִיא’ להביא להפחתת צריכת מלח בישול במזון, היא “המשימה שעמדה בפנינו היא לספר את הסיפור של המלח הנסתר במזונותינו, שכינויו בספרות הרפואית הוא: ’הרוצח השקט’” – טוען פרופ’ איתמר גרוטו, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות.
משרד הבריאות של מדינת ישראל, נלחם בצריכת יתר של מלח בכל האוכלוסייה
כדי להביא להפחתת צריכת המלח במזון שלנו ’התוכנית הלאומית לחיים פעילים ובריאים, אֶפְשָׁרִיבָּרִיא’ (הפועלת מטעם משרדי הממשלה; הבריאות, החינוך, התרבות והספורט), התגייסו הקריין דן כנר והבמאי רון אסולין לקמפיין הומוריסטי חדש, אשר נפתח היום (יום רביעי | י”ד אייר התשע”ד) ברשתות החברתיות של ’התוכנית הלאומית לחיים פעילים ובריאים אֶפְשָׁרִיבָּרִיא’ כנגד צריכה עודפת של מלח בישול (Sodium chloride), וזאת במקביל ל’קול קורא’ שמוציא משרד הבריאות לכלל יצרני המזון בארץ בבקשה להפחית מלח במוצריהם.
הקמפיין הדיגיטלי החדש הוא חלק מתכנית רחבה ל’הפחתת צריכת הנתרן’ בישראל (מרכיב מזיק בתוך; מלח), זאת במטרה לצמצם תחלואה, הנגרמת עקב צריכה עודפת של מלח, לרבות; יתר לחץ דם, הגברת הסיכון לשבץ מוחי, מחלות לב, כלי דם, אי ספיקת כליות ועוד.
“עולה, כי כ-75% מן הנתרן שאנו צורכים מקורו במזון מעובד ומתועש, כמו; לחם, דברי מאפה, מוצרי גבינות, דגני בוקר, חטיפי אנרגיה ועוד, והוא המלח, נצרך בארץ בממוצע בכמות כפולה מהכמות היומית המומלצת על ידי ארגון הבריאות העולמי”, אומר פרופסור איתמר גרוטו, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות.
לטענת של פרופסור גרוטו; “המשימה שעמדה בפנינו היא לספר את הסיפור של המלח הנסתר במזונותינו, שכינויו בספרות הרפואית הוא; ’הרוצח השקט’”.
רמי הסמן, מנהל האסטרטגיה השיווקית של התכנית הלאומית לחיים פעילים ובריאים – אֶפְשָׁרִיבָּרִיא, מסביר, כי; “הבחירה בהומור להעברת מסר בנושא בריאותי ורציני, כמו נזקי הנתרן (נתרן כלורי, NaCl המשמשת רבות לתיבול ולהכנת מזון), שב-מלח, נועדה להרחיב את השיח סביב הקמפיין, מעבר לסביבה הטבעית, שבה לרוב הוא מתקיים.
’הומור’ הוא דרך נהדרת להעביר מסרים רפואיים בלי להרתיע ולהפחיד, ובלי לייצר אצל הצופים מנגנוני הגנה”.
התוכנית הלאומית לחיים פעילים ובריאים אֶפְשָׁרִיבָּרִיא
הסרט, אשר עולה היום ב’הרשתות החברתיות’, מתאר מצבים קומיים שונים של בחורים במדי מלחים (SAILOR), הנכנסים לבית משפחה, מפלרטטים עם האם, מקעקעים לילד ציור ומעלים את לחץ הדם של אביו. בשלב מסוים, דן כנר, כקריין, מבין שמדובר בטעות בניקוד העברי, והכוונה אינה ל-מָלָח SAILOR, אלא ל-מֶלַח SALT, הפוגע בבריאותנו.
הבחירה בדן כנר, כקריין קשורה בהרגלו להקפיד על תקניות השפה העברית. כנר, נוהג לנקד כל טקסט שהוא מקריא גם כדי להימנע מטעויות וגם, כי ניקוד עברי יפה לעיניים.
בסרט משחקים גם 4 שחקנים מבטיחים מ’בית צבי’ ו”יורם לוינשטיין”.
במאי הסרט; רון אסולין, המוכר מעשרות פרסומות של חברות מסחריות, ומי שביים גם את התשדירים של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקמפיין הבחירות ב-96’ ו-אהוד ברק ב-99’. חברת ההפקה: פילמיינד.
▼ קרדיטים;
מנהל קריאייטיב; שושה כהן, אמנון אילוז/רה-לבנט; תסריט וקופי: אסי זליקוביץ ו-אמנון אילוז; אסטרטגיה שיווקית; רמי הסמן; מנהל תקשורת שיווקית: אופיר רייכמן; מפיקה: מירב בנית; דיגיטל; גל יעבץ; אריזה גרפית; רה-לבנט.
◄ ’התוכנית הלאומית לחיים פעילים ובריאים, אֶפְשָׁרִיבָּרִיא’
התכנית הלאומית לחיים פעילים ובריאים – אֶפְשָׁרִיבָּרִיא, פועלת מטעם משרדי הבריאות, התרבות והספורט ו-משרד החינוך, בעקבות החלטת ממשלה מדצמבר 2011.
מטרת התכנית הלאומית; ליצור סביבת חיים פיזית, חברתית, תקשורתית ומוסדית, המקדמת ומאפשרת חיים פעילים ובריאים ותומכת בהם. התכנית הלאומית, הוקמה כדי לגרום לעם ישראל לצאת מאורח החיים היושבני, לעודד פעילות גופנית ואכילה בריאה.
☚ עוד על התכנית הלאומית להפחתת צריכת המלח באוכלוסייה בישראל.
☚ לפרטים נוספים על ’אֶפְשָׁרִיבָּרִיא’ ב-פייסבוק.
Add Comment