רדיו | טלוויזיה

הרשות השנייה, מסירה משידור את תשדיר הפרסומת האופנובנק בכיכובו של רוני ליבוביץ’

0
0

חברת ’אלבר’, יבואנית דיאלים בישראל, יצאה באחרונה במבצע שיווקי במסגרתו לוהק כ’פרזנטור’ שודד בנקים סדרתי ישראלי, שהתפרסם בכינוי האופנובנק. הלא הוא; רוני לייבוביץ’ ◄ הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, נרעשה, לאחר שצופים התלוננו, והורתה לזכייני הטלוויזיה בערוצים; 2 ו- 10 להסיר משידור את תשדיר הפרסומת ’האופנובנק’ החל מהיום.
הרשות השנייה, מסירה משידור את תשדיר הפרסומת האופנובנק בכיכובו של רוני ליבוביץ’
הרשות השנייה לרדיו ולטלוויזיה, מסירה משידור את תשדיר הפרסומת את האופנובנק בכיכובו של שודד הבנקים בעבר רוני ליבוביץ’

הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, הורתה לזכייני הטלוויזיה בערוצים; 2 ו- 10 להסיר משידור את תשדיר הפרסומת ’האופנובנק’ החל מהיום (יום ה’, 20.3.14) בשעה 20:00.

עוזרת דוברת, הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו הגב’ ליאת כהן, מסרה לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’, כי;”ההוראה ניתנה לזכיינים לאחר צפייה בתשדיר הפרסומת, שבו מופיע רוני לייבוביץ’, המכונה; “האופנובנק”, אשר ביצע מספר רב של מעשי שוד בנקים ונשפט למאסר של 14 שנה.

הרשות השנייה, טענה, כי; “התשדיר מעודד עבריינות, בניגוד לקבוע ב’כללי האתיקה’ בפרסומות של הרשות”.

חברת ’אלבר’, יבואנית דיאלים (אופנועים) בישראל, יצאה באחרונה במבצע שיווקי במסגרתו היא מעניקה לרוכשים ביטוח לשנה ב’חינם’, זאת במגמה לגייס לקוחות חדשים שחששו לקנות קטנוע בשל עלות הביטוח. כידוע, מי שכונה; “האופנובנק”, הלא הוא רוני לייבוביץ’, לוהק כ’פרזנטור’ של מבצע הפרסום.

◄ מי זה רוני ליבוביץ

ליבוביץ’ (נולד ב-24 באוגוסט 1953), שודד בנקים סדרתי ישראלי, שהתפרסם בכינוי; ’האופנובנק’.

רוני ליבוביץ’ גדל בשכונת תל גנים בעיר רמת גן ברחוב יוסף צבי (אליו נמלט, ונתפס בסמוך לו). סבו, חיים לייבוביץ, הקים בעיר תל אביב בשנת 1931 את מפעל “עץ הזית”.

ליבוביץ’, למד בבית הספר העממי “תל גנים” שבשכונה. בהיותו נער, נשלח על ידי הוריו לפנימית “הדסים” (שליד נתניה), שם החזיק מעמד שנה וחצי עד שהנהלת המוסד יזמה את סיום לימודיו. לאחר מכן החליף מספר בתי ספר ולפני גיל 16 הפסיק את לימודיו ויצא לעבוד.

בנובמבר 1970 התגייס לצה”ל. ביוני 1973 סיים קורס קצינים בבה”ד 1 (זה היה הקורס השני שלו, לאחר שמהראשון הודח כשבוע לפני מסדר הסיום. ליבוביץ’, לא ויתר והתחיל קורס נוסף, אותו סיים בהצלחה). במלחמת יום הכיפורים היה קצין תובלה בחזית הדרום והשתתף בקרבות הבלימה אל מול הצבא המצרי.

בעודו בשירות צבאי נישא לאיריס, וכשנה מאוחר יותר נולד בנם היחיד – ליאל, שבבגרותו נהיה איש אקדמיה.

בסוף שנות ה-70 ובתחילת שנות ה-80, הצטרף לעסקי המשפחה בישראל ובארצות הברית. הוא חילק את זמנו בין הרצליה (שבה התגורר עם משפחתו) לבין ניו יורק (שם ניהל עסקים). באותן השנים הקים, יחד עם אחרים, את העיתון גלובס ואף שימש כמנהלו לתקופה קצרה. מאוחר יותר מכר את העיתון לקרוב משפחתו, חיים בראון. לקראת סוף שנות השמונים הסתכסך עם משפחתו, על רקע עסקי המשפחה, ויצא לנהל עסקים לבדו.

◄ התקופה בה פעל כשודד

ב-21 בפברואר 1989, ביצע את שוד הבנק הראשון שלו, בסניף הבנק הבינלאומי הראשון בהרצליה פיתוח. ב-7 באוקטובר 1990, ביצע את שוד הבנק המוצלח האחרון שלו בסניף בנק הפועלים בעיר רמת גן. בסך הכל ביצע ליבוביץ’ 21 מעשי שוד של בנקים.

◄ לאחר תפיסתו

’האופנובנק’ בכיכובו של שודד הבנקים בעבר רוני ליבוביץ’ | צילום: ויקיפדיה | עיבוד: שולי סונגו

בחקירתו הודה רוני ליבוביץ’, במעשי השוד שביצע, ושיתף פעולה עם חוקריו באופן מלא. ימים ספורים לאחר לכידתו החזיר את כל הכספים ששדד. בבית המשפט המחוזי, נגזר דינו ל-20 שנות מאסר, אך בערעור לבית המשפט העליון הופחת עונשו ל-14 שנות מאסר, לאחר שגם התביעה הסכימה להפחתת העונש. בפסק דינו של המשנה לנשיא מנחם אלון הובאו שיקוליו להפחתת העונש;

“שופטי הרוב בבית המשפט המחוזי, עמדו על הודאת המערער וחרטתו, אך הטילו ספק בכנותה. בכך באו לכלל טעות. תסקיר המבחן שהוגש לנו, ושלא היה לפני בית המשפט המחוזי, מתאר בפרוטרוט את תולדות חייו הסבוכים והמורכבים של המערער ואת חרטתו העמוקה. ואם יטען הטוען, שגם חרטה כזו כבר הייתה לעולמים ואין היא מיוחדת למערער דנן, בא המערער שלפנינו וצירף מעשה של השבת כל הגזלה שגזל לחרטה שבדיבור ושבלב. והכספים לצורך השבת הגזלה, שנלקחו על ידי המערער בהלוואה מאחרים, כדי לפצות מיד וללא דיחוי את הנגזלים, בוא יבואו מתוך כספים שיושגו על ידי מכירת ביתו הוא.

דנתי גם דנתי בשודדים משודדים שונים, מקצתם מודים ואינם מביעים חרטה ומקצתם מודים ומתחרטים, אך מעולם לא בא לפניי שודד, המשיב, תוך ימים ספורים מרגע הודאתו וחרטתו, את כל הכספים שגזל לבעליהם, בליווי מכתב אישי לכל נגזל ונגזל, שבו מכה הוא על חטא ושבו מבקש הוא להסביר לנגזליו כיצד בא לכלל מעשי השוד החמורים”.

האופנוע ששימש את מעשי השוד חולט על ידי המדינה. בסופו של דבר ישב ליבוביץ’, בכלא 8 שנים ושוחרר בשנת 1998, לאחר ניכוי שליש וחנינה מנשיא המדינה דאז עזר ויצמן.

לאחר שחרורו מהכלא ועד היום, עוסק ליבוביץ’ במתן הרצאות על מעשי השוד והחיים בכלא, והוא מנהל אתר אינטרנט בשם; ’האופנובנק’, בו הוא מייעץ לאנשים שצפויים להיכנס לכלא, כיצד לשרוד ולחיות בכלא.

בתקופת מעשי השוד, היו רבים שהזדהו עם השודד וראו בו גיבור שהצליח להכות את הבנקים וה”ממסד”.

לאחר שהשתחרר מהכלא, זכה ליבוביץ’ לאזכורים במדורי רכילות. מאז שחרורו חי בזוגיות עם יסמין מרחב, בעלת משרד פרסום, ובשנת 2013’ נישא לה בחתונה מתוקשרת באיי ואנואטו למרגלות הר הגעש טאנה. | מתוך: ויקיפדיה.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן