סוכרת | סכרת

סוכרת: 25% מכלל משקי הבית בישראל הם: ’סוכרתיים’

0
0

הפורום הישראלי לאורח חיים בריא ומכון המחקר גיאוקרטוגרפיה, חושפים לראשונה ב’כנס הסוכרת של הפורום הישראלי’ ל’אורח חיים בריא’ את הנתונים מאחורי מגפת הסוכרת; עולה, כי כ-506,600 חולי סוכרת חיים בארץ ישראל ◄ הערים “הסוכרתיות” ביותר בישראל; בת ים, נצרת עילית ו-אבן יהודה. הערים “הבריאות”; רמת השרון, גבעתיים ו-קריית טבעון ◄ כמה זה עולה לחולים? לא פחות מ-4 מיליארד שקל בשנה (!)
סוכרת: 25% מכלל משקי הבית בישראל הם: ’סוכרתיים’
סוכרת: 25% מכלל משקי הבית בישראל הם: ’סוכרתיים’

ממחקר שערכה ’קבוצת גיאוקרטוגרפיה’ בראשותו של פרופ’ אבי דגני, עבור ’הפורום לאורח חיים בריא’ ואשר הוצג לראשונה ב’כנס הסוכרת’ שנערך ונחשף היום (יום שלישי | כ”ה אדר התשע”ד), עולים נתונים קשים החושפים את גודל ממדיה של ’מחלת הסוכרת’ ותופעת ה’השמנה’ בישראל.

מן המחקר, עוד עולה, כי במדינת ישראל, ישנם כ-506,600 “סוכרתיים” מסוג 1, 2 ו’טרום-סוכרתי’. עפ”י ניתוח סגמנטלי שערכה ’גיאוקרטוגרפיה’ עולה, כי, השיעור הגבוה ביותר של ’חולי הסוכרת’ נמצא בקרב קבוצת ה’גמלאים’ עם כ-38% גם בעלי המעמד הסוציו-אקונומי הנמוך ו’עובדי צווארון כחול’ ניצבים גבוה ברשימה עם כשליש מכלל החולים (33%).

גם בקרב יוצאי ברית המועצות, נרשמים אחוזים גבוהים- ולא פחות מ-30% מכלל חולי הסוכרת, משתייכים לאוכלוסייה זו. בסך הכל, אחד מכל ארבעה משקי בית בישראל; סוכרתיים!

◄ בת ים היא העיר “הסוכרתית” ביותר בישראל

בנוסף, דורגו במחקר הערים “הסוכרתיות” לעומת הערים “הבריאות” ביותר בישראל. מהסקר, עולה, כי העיר ’בת-ים’ היא העיר “הסוכרתית” ביותר בישראל, כאשר כמחצית ממשקי הבית בעיר (46.2%) – סוכרתיים. בעקבותיה עם אחוזים מזעזעים לא פחות נמצאות נצרת עילית (עם 38%) והישוב אבן יהודה (עם 37.3%) סוגרת את השלישה הראשונה. בפסגת מדד הערים “הבריאות” ניצבות; רמת השרון (עם 12.7%), העיר גבעתיים (עם 16.7%) ו-קריית טבעון (עם 16.7%).

חשוב לזכור, כי חולי הסוכרת לא נפגעים קשות רק בבריאותם, אלא גם בכיסם; סה”כ ההוצאה החודשית למשקי בית “סוכרתיים” עומד על כ-330 מיליון ₪ בחודש וכ-4 מיליארד ₪ בשנה.

כמו כן, סיווגה ’קבוצת גיאוקרטוגרפיה’ באמצעות מערכת הסגמנטציה הייחודית “Mosaic Israel” את קבוצות טיפוסי משקי הבית במחקר זה.

מהנתונים, עולה, כי ההוצאות החודשיות בגין מחלת הסוכרת בקרב קבוצת ה”נוחות כלכלית” גבוהות בהרבה מהממוצע (כ- 1280 ₪ לחודש).

◄ פרופ’ איתמר רז; “תמרור אזהרה שמתריע מפני הסבל הקשה והתמותה הרבה…”

פרופ’ איתמר רז, יושב ראש ’הפורום הישראלי לאורח חיים בריא’, יושב ראש המועצה הלאומית לסוכרת

גם בקרב הקבוצות “חרדים” ו”צווארון כחול” הוצאות חודשיות גבוהות יחסית לממוצע (כ- 790 עבור כל אחת מהן). נמוכות בהרבה מהממוצע ההוצאות של הקבוצות “הסביבה הרוסית”, “גיל זהב עם נוחות” ו”דת ולאומיות” (כ- 200 ₪, 295 ₪ וכ- 310 ₪ בחודש).

פרופ’ דגני, עורך הסקר, מדגיש, כי; “משק בית “סוכרתי” מוציא בממוצע, בגין מחלת הסוכרת (תרופות, רופאים ותזונה מיוחדת), כ- 650 ₪ בחודש, שהם כשליש מההוצאה הממוצעת על מזון. סה”כ ההוצאה החודשית בגין מחלת הסוכרת לכלל משקי הבית היהודיים, כ- 330 מיליון ₪ בחודש, שהם כ- 4 מיליארד ₪ בשנה”.

פרופ’ איתמר רז, יו”ר ’עמותת מהיום’ – הפורום הישראלי ל’אורח חיים בריא’ אמר, בתגובה על פרסום הנתונים, כי; “המחקר חושף לראשונה את היקפיה העצומים של ’מגפת הסוכרת’ במדינה וצריך להוות תמרור אזהרה שמתריע מפני הסבל הקשה והתמותה הרבה – ממנה סובלים מעל לחצי מיליון מאזרחי מדינת ישראל.

אחרי הכל, הפתרון למיגור המחלה, נמצא אך ורק בידינו באמצעות שמירה על אורח חיים בריא. אני מקווה, כי הערים בהן אחוז חולי הסוכרת הוא גבוה, ישנסו מותניים ויעלו את המודעות בתחומן כדי לבלום את ממדי הענק של המחלה”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן