רדיו | טלוויזיה

שר התקשורת מר גלעד ארדן: ועדה ציבורית תבחן להתיר פרסום בחב’ הכבלים HOT ו-yes

0
0

שר התקשורת, ארדן: “בחינת האסדרה העתידית על השידורים המסחריים, באים בעקבות ההתפתחויות הטכנולוגיות, השינויים בהרגלי הצפייה של הצופים והמעבר לשידורים על גבי רשת האינטרנט…” ◄ צפוי, כי שידורים על גבי האינטרנט יוזלו בעקבות פתיחת הפס הרחב לתחרות, רפורמה אותה מוביל משרד התקשורת ◄ בראש הוועדה, יעמוד הפרופ’ עמית שכטר. הוועדה, תגיש את המלצותיה עד ליום 14 באוגוסט 2014.
שר התקשורת מר גלעד ארדן: ועדה ציבורית תבחן להתיר פרסום בחב’ הכבלים HOT ו-yes
שר התקשורת מר גלעד ארדן: ועדה ציבורית תבחן להתיר פרסום בחב’ הכבלים HOT ו-yes

שר התקשורת גלעד ארדן, הודיע היום (יום רביעי | ה’ אדר התשע”ד), כי הקים ’וועדה ציבורית לבחינת האסדרה העתידית על השידורים המסחריים’ כולל תחום השידורים ב’אינטרנט’. הוועדה תגיש את המלצותיה עד ליום 14 באוגוסט 2014, תהייה בראשות פרופ’ עמית שכטר מן החוג לתקשורת באוניברסיטת בן גוריון, לשעבר היועץ המשפטי של רשות השידור.

שר התקשורת מר ארדן: “בחינת האסדרה העתידית על השידורים המסחריים, באים בעקבות ההתפתחויות הטכנולוגיות, השינויים בהרגלי הצפייה של הצופים והמעבר לשידורים על גבי רשת האינטרנט, מחייבים אותנו לבחון את המצב הקיים ולתת מענה לשאלות חדשות… נדרש פתרון מקיף שיסדיר את השידורים לטווח הארוך וייצור מגרש משחקים שוויוני”.

ד”ר יחיאל שבי, דובר משרד התקשורת מסר ל’פורטל כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’, כי; הרגלי הצפייה בטלוויזיה עוברים שינויים משמעותיים בשנים האחרונות.

’רשת האינטרנט’ מאפשרת לנו לצרוך תכנים, במהירות ובאיכות גבוהה, והטכנולוגיה מאפשרת לעשות זאת כמעט בכל מקום בעזרת הטאבלט או הסמארטפון.

לצד חברת HOT (הוט-מערכות תקשורת בע”מ), ו-yes(יס) של חברת DBS, מתפתח מערך ’שידורי ה- DTT’, אשר צפוי להתרחב, וכבר כיום אתרי אינטרנט רבים מציעים תכנים טלוויזיוניים מגוונים ללא עלות.

בנוסף, צפוי, כי שידורים על גבי האינטרנט, יוזלו, בעקבות פתיחת הפס הרחב לתחרות, רפורמה אותה מוביל משרד התקשורת. מגמות אלו רק ילכו ויתגברו בשנים הקרובות עם פריסת הסיבים האופטיים ע”י בזק והוט ובקרוב גם ע”י מיזם IBC שיפרוס סיב לכל בית.

הרגלי הצפייה בטלוויזיה עוברים שינויים משמעותיים בשנים האחרונות. רשת האינטרנט מאפשרת לנו לצרוך תכנים, במהירות ובאיכות גבוהה, והטכנולוגיה מאפשרת לעשות זאת כמעט בכל מקום בעזרת הטאבלט או הסמארטפון.

לצד ’הוט’ ו’יס’ מתפתח מערך שידורי ה- DTT, שצפוי להתרחב, וכבר כיום אתרי אינטרנט רבים מציעים תכנים טלוויזיוניים מגוונים ללא עלות. בנוסף, צפוי, כי שידורים על גבי האינטרנט, יוזלו, בעקבות פתיחת ה’פס הרחב’ לתחרות, רפורמה אותה מוביל משרד התקשורת.

מגמות אלו, רק ילכו ויתגברו בשנים הקרובות עם פריסת הסיבים האופטיים ע”י בזק ו-הוט ובקרוב גם ע”י מיזם IBC שיפרוס סיב לכל בית.

המהלכים הללו, יוצרים שינוי של ממש בשוק השידורים, ויהיו להם השלכות רחבות גם על שוק הפרסום והמודלים העסקיים של חברות התוכן וגופי השידור המסורתיים. הרגולציה, כיום מחייבת את גופי השידור להשקעות שונות בתוכן ויש לבחון מה יהיה היקף המחויבויות הנכון בעתיד של השחקנים החדשים והמסורתיים כאחד.

בנוסף, תבחן הוועדה, האם המודל הקיים כיום לפיקוח על הזכייניות ועל גופי השידור בישראל הוא המודל הנכון. קיים צורך להסתכל על שוק השידורים כשוק אחד שבו פועלים גורמים שונים על גבי פלטפורמות שידור שונות.

פרופ’ עמית שכטר

בראש ה’וועדה ציבורית לבחינת האסדרה העתידית על השידורים המסחריים’, יעמוד הפרופ’ עמית שכטר מ’החוג לתקשורת באוניברסיטת בן גוריון’. יצוין, כי פרופ’ שכטר, עמד בראש ה”מכון למחקרי מדיניות מידע” באוניברסיטת פנסילבניה והיה בעברו היועץ המשפטי של ’רשות השידור’.

לצדו יכהנו בוועדה, 10 חברים נוספים;

הפרופ’ שמואל ליימן-וילציג, אשר עתיד להתמנות לראש החוג ללימודי תקשורת באוניברסיטת בר אילן ומאחוריו שנות מחקר והוראה רבות בתחום התקשורת, ד”ר תהילה אלטשולר-שוורץ חוקרת בכירה במכון הישראלי לדמוקרטיה, ד”ר דליה זליקוביץ’ חברת מועצת הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו המתמחה בתחום כלכלת האינטרנט; מר רמי שלמור, מבכירי ענף הפרסום בישראל לשעבר; מר איתי אייגיס, לשעבר מנכ”ל משרד התיירות וסגן הממונה על התקציבים במשרד האוצר; מר עופר שני, מחלוצי תעשיית האינטרנט בישראל, ממקימי אתר נטקינג ולשעבר סמנכ”ל תוכן באתר “וואלה”; מר הרצל מקוב, חבר מועצת הכבלים והלוויין ומנכ”ל מרכז מורשת מנחם בגין; ד”ר גלי עינב, מרצה במרכז הבינתחומי הרצליה ובעברה מנהלת מחקר ופיתוח בתחום הדיגיטל והחדשנות באולפני NBC; גב’ דורלי אלמגור, לשעבר היועצת המשפטית של המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לוויין ומר איל מלובן, חבר מועצת הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו בעל ניסיון עשיר בתחום ההפקה והמדיה.

ה’וועדה ציבורית לבחינת האסדרה העתידית על השידורים המסחריים’ כולל תחום השידורים ב’אינטרנט’ תגיש את המלצותיה עד ליום 14 באוגוסט 2014.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן