רדיו | טלוויזיה

הרשות השנייה, דו”ח: עלייה של 22% במספר הפניות בנושא תכנים פוגעניים

0
0

דו”ח נציב פניות הציבור של הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו; מפילוח התלונות לפי זכיין, עולה, כי כנגד הזכיינית “רשת” הוגשו 331 תלונות, נגד “קשת” הוגשו 205 תלונות ונגד “ישראל 10” הוגשו 108 תלונות. בתחום הרדיו הוגשו 86 תלונות נגד “רדיו ללא הפסקה”, 28 תלונות נגד “קול ברמה” ו-11 תלונות נגד “אקו”.
הרשות השנייה, דו
הרשות השנייה, דו”ח: עלייה של 22% במספר הפניות בנושא תכנים פוגעניים

הרשות השנייה, דו”ח נציב פניות הציבור חושפת עלייה של 22% במספר הפניות בנושא תכנים פוגעניים – כך עולה מדו”ח נציבות פניות הציבור של ’הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו’ שהופץ היום (יום ראשון | י”ח שבט התשע”ד) וממנו עולה בין היתר, כי במחצית הראשונה של שנת 2013, הוגשו לנציבות תלונות הציבור ברשות השנייה 1,806 תלונות. מדובר בעלייה של 22% במספר הפניות ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.

בתחום ה’טלוויזיה’, כל תלונה שנייה הייתה בעניין תכנית טלוויזיה וכל תלונה שלישית בעניין פרסומת. כשני שלישים מהתלונות היו על תכנים פוגעניים בטלוויזיה, בכללם התנהגות אלימה, קללות וביטויים לא הולמים. בתחום ’הרדיו’, כ-74% מהתלונות שהתקבלו היו בעניין תכניות.

כל תלונה שנייה הייתה בעניין ’תכנים פוגעניים’, בהם קללות, אמירות סקסיסטיות והתבטאויות גזעניות.

נציבות פניות הציבור, של מצאה, כי כ-21% מהתלונות היו מוצדקות. בעקבות זאת, תוקנו וקוצצו כמה תכנים, בהם פרסומות ונפתחו הליכי הפרה נגד הזכייניות ואלה נדרשו להקפיד בנושאים שונים.

מיטל שגב

מיטל שגב, דוברת הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, מסרה ל’פורטל כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’, כי; המגמות העיקריות העולות מניתוח הפניות מצביעות על עלייה בתלונות בנושא ביטויים פוגעניים וקללות, בעיקר בתכניות מציאות, ריבוי תוכן שיווקי, בעיקר בתכניות בוקר, תכניות בישול ומציאות, קידום עצמי של תכנים במהדורות החדשות וריבוי פרסומות.

מפילוח התלונות לפי זכיין, עולה, כי כנגד הזכיינית “רשת” הוגשו 331 תלונות, נגד “קשת” הוגשו 205 תלונות ונגד “ישראל 10” הוגשו 108 תלונות. כאשר בתחום ה’רדיו’ הוגשו 86 תלונות נגד “רדיו ללא הפסקה”, 28 תלונות נגד “קול ברמה” ו-11 תלונות נגד “אקו”.

נציב פניות בציבור ברשות השנייה, מר דוד רגב, הגיב ואמר, כי; ״נתוני הדו”ח מצביעים על שתי מגמות עיקריות; האחת עליה במספרם של הפונים המתלוננים על התכנים המשודרים .

השנייה חוסר שביעות רצון הולך וגובר של הצופים והמאזינים משידור תכנים המלווים באלימות, סקסיזם, קללות וביטויים פוגעניים.

הציבור דורש שידור נקי יותר ופחות אלים. אני קורא לזכיינים להגביר את הזהירות בבואם לשדר תכנים בוטים ואלימים ולהיות קשוב יותר לציבור”.

מנכ”ל הרשות, מר שי באב”ד, התייחס אף הוא לממצאי דו”ח נציב פניות הציבור של הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו; “נתוני הדו”ח מלמדים, כי ציבור הצופים והמאזינים מגלה ערנות ומייחס חשיבות לתוכן ושפה הולמת בשידורים.

הציבור מגלה היום פחות סובלנות לתוכן פוגעני ואלים, והדבר בא לידי ביטוי במדיניות ’הרשות השנייה’ אשר שמה לנגד עיניה לצמצם תכנים שהציבור סולד מהם ולקדם תכנים העולים בקנה אחד עם המגמות עליהן אמונה הרשות בהתאם לחוק”. סיכם מנכ”ל הרשות השנייה, מר שי באב”ד.

מצ”ב דו”ח נציב פניות הציבור המלא של הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.

ברכת ראש הממשלה ליום העצמאות ה-77 למדינה

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

פתיחת חגיגות יום העצמאות ה77 בהר הרצל

תפילה ליום העצמאות ה-77 תשפ”ה

חגיגה ישראלית – מוסיקה ליום העצמאות ה- 77

רמיקסים לחגיגת יום העצמאות 77

דילוג לתוכן