בריאות הציבור

משרד הבריאות, מעתה יהיה תו תקן ’אֶפְשָׁרִיבָּרִיא’ של לחמים בריאים

0
0

צוות התכנית הלאומית לחיים פעילים ובריאים, הפועל מטעם משרדי הבריאות, החינוך, התרבות והספורט הכריז על השקת ’תו מזון אֶפְשָׁרִיבָּרִיא’, יאפשר ליצרני לחם לשווק לחמים בעזרת: ’תו לחם אפשריבריא’ ! ◄ שרת הבריאות, יעל גרמן: “הרמנו את דגל המודעות ל’מגיפת ההשמנה’ ולעידוד אכילה בריאה וחיים פעילים. משום כך, תו הלחם הוא בשורה לציבור. בהמשך, יתרחב התו ’אֶפְשָׁרִיבָּרִיא’ גם למוצרי מזון נוספים כאמצעי חשוב ל’הנגשת מידע תזונתי’ ולעידוד אכילה בריאה”.
משרד הבריאות, מעתה יהיה תו תקן ’אֶפְשָׁרִיבָּרִיא’ של לחמים בריאים
משרד הבריאות, מעתה יהיה תו תקן ’אֶפְשָׁרִיבָּרִיא’ של לחמים בריאים

משרד הבריאות, הודיע, כי מעתה החל באמצעות התכנית הלאומית ל’חיים פעילים ובריאים ’אֶפְשָׁרִיבָּרִיא’ לאפשר ליצרני לחם בארץ לשווק לחמים בעזרת; ’תו לחם אפשריבריא’! הקריטריונים לקבלת תו הלחם; לפחות 80 אחוז קמח מלא, לא יותר מ- 400 מ”ג נתרן (ל- 100 גרם), ולא יותר מ- 250 קלוריות (ל- 100 גרם). הקריטריונים לקבלת ’תו הלחם’; לפחות 80 אחוז קמח מלא, לא יותר מ- 400 מ”ג נתרן (ל- 100 גרם), ולא יותר מ- 250 קלוריות (ל- 100 גרם).

צוות ’התכנית הלאומית לחיים פעילים ובריאים’, הפועל מטעם משרדי הבריאות, החינוך, התרבות והספורט שהכריז על השקת ’תו מזון אֶפְשָׁרִיבָּרִיא’, מסר, כי בשלב ראשון, יוענק התו בקטגוריית הלחמים בלבד. יצרנים ומשווקי לחמים (מפעלי מזון, מאפיות, מרכולים, קונדיטוריות ובתי קפה), אשר יעמדו במדדים הבריאותיים יהיו רשאים להציב על גבי אריזות הלחם או בשילוט מדף את “תו לחם אֶפְשָׁרִיבָּרִיא”.

התכנית הלאומית ל’חיים פעילים ובריאים, אֶפְשָׁרִיבָּרִיא’, הוקמה, כזכור, בעקבות החלטת ממשלה, מתוך מחויבות לקידום בריאות הציבור בתחומי האכילה הבריאה והפעילות הגופנית. התכנית הלאומית מתנהלת מטעם שלושה משרדי ממשלה; משרד הבריאות, משרד החינוך ו-משרד התרבות והספורט, בזירות פעולה שונות; בקהילה, בבתי הספר, ברשויות המקומיות, ביוזמות חקיקה ועוד.

שרת הבריאות, ח”כ יעל גרמן, אמרה בעקבות ההחלטה, כי; “הרמנו את דגל המודעות ל’מגיפת ההשמנה’ ולעידוד אכילה בריאה וחיים פעילים. משום כך, תו הלחם הוא בשורה לציבור. בהמשך, יתרחב התו ’אֶפְשָׁרִיבָּרִיא’ גם למוצרי מזון נוספים כאמצעי חשוב ל’הנגשת מידע תזונתי’ ולעידוד אכילה בריאה”.

פרופ’ דני מורן, מנהל התכנית הלאומית לחיים פעילים ובריאים, ’אֶפְשָׁרִיבָּרִיא’ התייחס אל ’התכנית הלאומית לחיים פעילים ובריאים ’אֶפְשָׁרִיבָּרִיא’ ואמר, כי; “הרעיון הוא להציב את התו בחזית אריזות המזון של אותם מוצרים, שהרכבם התזונתי עומד בדרישות הקפדניות לקבלתו.

בגב האריזה, מופיע פירוט הערכים התזונתיים של מוצר המזון (אחוז הקמח המלא, שיעור הנתרן והקלוריות ל- 100 גרם). בכך, ניתן לציבור, כלי להשוואה בין מוצרי המזון באותה קטגוריה ולבחור בריא יותר. אני קורא ל’יצרני המזון בישראל’ לפנות אלינו ולבדוק עמידה במדדים”.

פרופ’ איתמר גרוטו, ראש מנהל בריאות הציבור ב’משרד הבריאות’, אמר, כי; “המטרה היא לעודד את הציבור לצרוך לחמים, שמכילים דגנים מלאים. היעד שלנו הוא להגביר את מודעות הציבור לחשיבות הבחירה ב’לחם המלא’, לעודד את היצרנים לייצר ’לחם מקמח מלא’, שעומד בקריטריונים של משרד הבריאות, ובהמשך ליצור ביקוש ללחם מלא, שיוכל גם להביא לירידת מחיר”.

רמי הסמן, מנהל האסטרטגיה השיווקית של התכנית הלאומית, מוסיף ואומר, כי; “בחרנו לעצב את התו החדש כתת מותג של ’אֶפְשָׁרִיבָּרִיא’. היה חשוב שהתו יהיה בולט וניתן לזיהוי, אבל גם יתאים לשפה הגרפית המקובלת של אריזות מוצרי מזון בארץ.

המסר העובר בו הוא; המוצר עמד בהמלצות משרד הבריאות לתזונה בריאה יותר. עבור יצרני המזון, הוכנה ערכה הכוללת בנוסף לתו קדמי, ולתו אחורי על גבי האריזה גם שילוט מדף, שניתן להציב ברשתות השיווק, במקומות ממכר למוצרי מאפה וברשתות מזון”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן