רדיו | טלוויזיה

ביהמ”ש העליון, דחה עתירת עמותת הצלחה כנגד הרשות השנייה ו-חדשות 10

0
0

בבית המשפט העליון, ציינו השופטים, כי הסעדים שהתבקשו בעתירה של ’עמותת הצלחה’ אינם ברורים ואינם ראויים להתברר בפני בג”צ ◄ עו”ד הילה שמיר, היועצת המשפטית של הרשות השנייה; “כגוף ציבורי, ’הרשות השנייה’ הקפידה אף במקרה זה לקיים הליך סדור וראוי. אני שמחה על כך שבית המשפט העליון, נתן לכך גיבוי משפטי וציבורי, באופן שיאפשר ל’רשות השנייה’ להמשיך ולבצע את עבודתה הציבורית לפי מיטב שיפוטה”.
ביהמ
ביהמ”ש העליון, דחה עתירת עמותת הצלחה כנגד הרשות השנייה ו-חדשות 10

עוד הצלחה כזו ואבדנו; בדיון שהתקיים אתמול (8.1.2014) בבית המשפט העליון, דחה בית המשפט העליון, בהרכב בראשות כב’ הנשיא אשר גרוניס, את עתירת ’עמותת הצלחה’ שהוגשה כנגד הרשות השנייה ו’חדשות 10’ בעניין הליך השימוע שהתקיים ברשות השנייה לפני למעלה משנתיים בגין התנצלות חדשות 10 בפני איש העסקים היהודי-אמריקאי, המיליארד מר שלדון אדלסון (Sheldon Gary Adelson).

השופטים, ציינו בדיון, כי אין כל בסיס משפטי לעתירה וכי נראה ש’הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו’ קיימה הליך תקין בבדיקת פרשת ההתנצלות וקיבלה החלטה סופית בנושא.

ב”כ עמותת “הצלחה” התבקש לשקול לחזור בו מהעתירה, ומשהודיע שכך – העתירה נדחתה בהחלטה פה אחד ע”י הרכב השופטים.

כזכור, בחודש נובמבר 2011, שודרה ב”חדשות 10″ התנצלות בפני מר שלדון אדלסון על תחקיר ששידרה החברה בעניינו. לאחר שידור התחקיר, התגלה, כי התשתית הראייתית שעליה התבססה כתבתו של אבנר הופשטיין איבדה מיציבותה, ועל כך התנצלה החברה.

בעקבות ההתנצלות קיימה הרשות השנייה, הליך שימוע בכתב ובעל-פה, שבו נשמעו מנהלי חברת החדשות (לרבות המנכ”ל המתפטר ראודור בנזימן), נציגי הציבור ובעלי המניות בדירקטוריון החברה וכן היועצות המשפטיות של ’חדשות 10’ ו’ישראל 10’.

כב’ השופט גרוניס, נשיא בית המשפט העליון

דוברת הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, הגב’ מיטל שגב, מסרה לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’, כי; “בתום ההליך, קבעה מועצת הרשות, כי ההחלטה לפרסם התנצלות מצויה בעיקרה במישור העריכתי ובמישור העסקי של ההתנהלות השוטפת ב’חברת החדשות’, וכי לא הוצגו בפניה ראיות שלפיהן הייתה התערבות פסולה של בעלי המניות בתוכן השידורים או בנוסח ההתנצלות, שאת שידורה אישר מנכ”ל חברת החדשות והעורך הראשי שלה דאז, מר בנזימן.

ואולם המועצה, קבעה, כי נפל פגם בכך, כי דירקטוריון החברה לא קיים דיון בנושא, ומשכך הורתה למנכ”ל הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, לפתוח בהליך הפרה כנגד החברה, שהסתיים במתן התראה חמורה באשר להליך קבלת ההחלטה בחברת החדשות”.

’עמותת הצלחה’ עתרה אל בג”צ בבקשה לקיים דיון מחודש בנושא ב’מועצת הרשות השנייה’, למעלה משנה לאחר תום השימוע וסיום ההליך המנהלי.

בדיון שהתקיים אתמול (רביעי | ז’ שבט התשע”ד) בבית המשפט העליון, ציינו השופטים, כי הסעדים שהתבקשו בעתירה אינם ברורים ואינם ראויים להתברר בפני בג”צ.

כן שאל בית המשפט את העותר, מדוע לא צירף את כל המשיבים הרלוונטיים (דוגמת; מר אדלסון), וכן אם בכוונתו לתת ערבות אישית בגובה המתאים לשיפוי ’חדשות 10’, אם תוגש כנגדה תביעת לשון הרע ככל שעתירתו תתקבל.

עמותת ’הצלחה’

בתום הדיון, הודיעה ’עמותת הצלחה’ כי היא חוזרת בה מעתירתה. הרכב השופטים (א’ גרוניס, פוגלמן, הנדל) דחה פה אחד את העתירה.

עו”ד הילה שמיר, היועצת המשפטית של הרשות השנייה; “כגוף ציבורי, ’הרשות השנייה’ הקפידה אף במקרה זה לקיים הליך סדור וראוי. אני שמחה על כך שבית המשפט העליון, נתן לכך גיבוי משפטי וציבורי, באופן שיאפשר ל’רשות השנייה’ להמשיך ולבצע את עבודתה הציבורית לפי מיטב שיפוטה”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן