זוגיות

רישיון לנישואין: לראשונה, סדנת הכנה לנישואין של חני בלום

אחרי שליוותה מאות זוגות בתהליכי גישור לקראת סוף פרק נישואיהם כמגשרת משפחתית מוסמכת, החליטה חני בלום מן העיר נהריה לפתח מודל חדשני וייחודי בדמות סדנא, "להתחיל נכון", שתאפשר לזוגות צעירים רגע לפני כניסתם לעול הנישואין ו"לעסק המשפחתי", להיכנס ברגל ימין, לקבל כלים ותובנות שיכינו אותם לחיי נישואין טובים ומאושרים.
0
0
רישיון לנישואין - לראשונה בישראל סדנת הכנה לנישואין של חני בלום | צילום: יקיר ברבי
רישיון לנישואין – לראשונה סדנת הכנה לנישואין של חני בלום | צילום: יקיר ברבי

שיעור הגירושין בישראל רק הולך וגובר והסטטיסטיקות מבשרות על כל זוג שלישי שמתגרש. נראה שלהתגרש הפך לאופנה, והקלות הבלתי נסבלת של מתן תוקף לכך מקוממת מאוד. חני בלום (47) מהעיר נהריה, נשואה בשנית ואימא לארבעה, מגשרת משפחתית מוסמכת ובעלת מרכז הגישור “לעשות את זה נכון”, החליטה לנסות ולשנות את פני הסטטיסטיקה העגומה ולהקדים תרופה למכת הגירושין.

חני בלום, מגשרת מוסמכת, מנחה ומלווה משפחות (ביחד ולחוד) בתהליך ה’גירושין’, בעלת תואר ראשון במדעי החברה ובחינוך, פיתחה מודל חדשני וייחודי שיאפשר ל’זוגות צעירים’ רבים שעומדים טרם נישואיהם להיכנס אליהם מוכנים ובעיקר עם כלים ותובנות שיעזרו להם לסלול את הדרך אל חיי נישואין מאושרים.

בדיוק כמו “הכנה ללידה”, או “הכנה למבחן הנהיגה”, כך גם הסדנא “להתחיל נכון”, שהיא ספינת הדגל של מרכז הגישור “לעשות את זה נכון”, הינה הכנה טובה ובטוחה לחיי נישואין מאושרים והיא מעניקה כלים מעשיים בהיבט הכלכלי; שכירות או משכנתא? חשבון משותף או נפרד? ועוד.

ובהיבט הבינאישי; ניהול נכון של משא ומתן, תקשורת בינאישית, הקשבה, איך לריב נכון? איך לצלוח את המשברים? בניית אמון הדדי ועוד.

לדברי בלום; “הסדנא “להתחיל נכון”, מותאמת אישית ומיועדת לזוגות שעומדים להינשא, לזוגות שנמצאים בפרק ב’ בחייהם, או כמתנת חתונה אלטרנטיבית ואפקטיבית על ידי ההורים. היא עורכת בין 2-5 מפגשים כשעתיים כל מפגש, כשבסיומם בונים מעין כתב התחייבות אחד לשני, מעין “רישיון לנישואין”, כזה שדומה לחוזה או הסכם ממון.

תפקידה של הסדנא לשמר את ה”ורוד”, ולרכך עד כמה שניתן את הצבע “האפור” שעלול להופיע בחיי הנישואין. עוד במרכז הגישור שמפעילה בלום ניתן ייעוץ זוגי למשברים של “אמצע החיים”, ו’תהליכי גישור’ כשהדרך מסתיימת ורוצים להיפרד יפה. כשמגיעים המשברים אפשר לעבור אותם בקלות ולעשות את זה הכי נכון שאפשר”.

חני בלום – “להתחיל נכון”, סדנת הכנה לנישואין מאושרים, מרכז גישור, סדנאות והרצאות “לעשות את זה נכון”, בעיר נהריה, טלפון: 0522370189.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן