כנסת ישראל

ח”כ מיקי רוזנטל, מאשים את מנכ”ל משרד התחבורה עוזי יצחקי בזלזול בציבור הנוסעים

0
0

ממלא-מקום יו”ר הוועדה לביקורת המדינה בכנסת, ח”כ מיקי רוזנטל (העבודה) תקף את מנכ”ל משרד התחבורה, עוזי יצחקי, שלמרות שהישיבה תואמה עמו – הוא בחר שלא להשתתף בה. כך מאשים ממלא-מקום יו”ר הוועדה לביקורת המדינה מיקי רוזנטל, לאחר שהמנכ”ל עוזי יצחקי התחמק מדיון שתואם עמו על רפורמת התחבורה הציבורית בגוש דן
ח
ח”כ מיקי רוזנטל, מאשים את מנכ”ל משרד התחבורה עוזי יצחקי בזלזול בציבור הנוסעים

ח”כ מיקי רוזנטל (מטעם מפלגת העבודה) ממלא-מקום יו”ר הוועדה לביקורת המדינה בכנסת, שדנה היום (שני, ט”ו בכסלו תשע”ד) בדו”ח המבקר על רפורמת התחבורה הציבורית בגוש דן, תקף והאשים את מנכ”ל משרד התחבורה, עוזי יצחקי, בכך שבחר להתחמק מדיון שתואם עמו על רפורמת התחבורה הציבורית בגוש דן.

“מדובר בזלזול בכנסת ובציבור כולו. לא נקיים כאן דיון מנומס, כדי שכולם, ילכו הביתה מרוצים. לא נוותר למשרדי התחבורה והאוצר להציג לוועדה דו”ח בכתב, הן על תיקון הליקויים והן כיצד מתכוננים לרפורמה דומה בעיר ירושלים” – אמר ח”כ משה מיכאל (מיקי) רוזנטל.

נציג מבקר המדינה, מר צבי ורטיקובסקי, הוסיף, בוועדה כי; “המקרה הזה הוא דוגמא כיצד המדינה מעוניינת להיטיב עם האזרחים, משקיעה עשרות מיליוני ₪ – והתוצאה עגומה ביותר. חברות ’דן’ ו’אגד’ מקבלים 75 מיליוני ₪ בשנה, אך לא נמצא הסבר מדוע העלות כה גבוהה. התכנון והביצוע נכשל, השרות לא השתפר, והעלויות רק גדלות”.

ח”כ תמר זנדברג (סיעת מרצ), אמרה, כי; “ישראל נמצאת רק בראשית דרכה בעידוד התחבורה הציבורית על פני הרכב הפרטי, ובגוש דן היה צריך הדבר להתבטא. משרד התחבורה לא קבע יעדים כמותיים, הוחמצה הזדמנות היסטורית, ואנו נמשיך ונראה פקקים”.

נצ”מ יורם יפרח, נציג משטרת ישראל, טען, מנגד, כי; “המשטרה חילקה דו”חות לנהגים פרטיים על נסיעה בנתיב ציבורי”.

לדבריו של נצ”מ יפרח; “בשנים 2010-2012 נרשמו בכל הארץ 110 אלף דוחות על נסיעה בנת”צ (נתיב תחבורה ציבורית הוא נתיב בכביש המיועד לתחבורה ציבורית בלבד, על כל סוגיה (אוטובוסים, מוניות שירות, ומוניות ספיישל). הוא על פי רוב הנתיב הימני הקיצוני בכביש), ומתוכם 37 אלף נרשמו במטרופולין ת”א”.

סטלה אבידן, יו”ר ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל, האשימה, כי; “קיבלנו מוטציה. כל ההבטחות על מיניבוסים בתוך השכונות וזמני המתנה קצרים נעלמו, בגלל לחצים פוליטיים של ראשי ערים ומקורבים. שכונות מנותקות ממרכזי הערים – מול קווים כפולים וחסרי משמעות”.

גם ח”כ דב חנין (סיעת חד”ש), טען, כי; “חשבו על התחבורה ולא על בני האדם. טיפלו ב’קווי האוטובוס’ אך לא נתנו להם עדיפות ברחובות, והוסיפו עומס במקום להקל עליו. ניתן היה לפעול אחרת – לבחור שני קווים ניסיוניים ולתת להם עדיפות כה-רבה שהציבור ילחץ לאמץ את השיטה בכלל”.

לעומתם, נציג משרד האוצר, מר מורן מזור, טען, כי כיום נבדקים מועדי יציאת האוטובוס, תדירות ומהירות הנסיעה.

אבנר עורקבי, יו”ר ארגון הנכים, קרא להחזיר את המצב לקדמותו ואז להגיש תכנית מתוקנת, הנוחה יותר לתושבים.

מר שלום קוצ’ר, מ’ארגון נכים בעלי שיתוק מוחין’, האשים, כי; “נהגי אוטובוסים מתחמקים מלהסיע נכים על כסאות גלגלים, ומתעצלים לקום ממקומם ולפתוח את הרמפה המיועדת”.

גבי נבון, נציג משרד התחבורה, הבטיח, כי משרדו פועל במרץ ל’נגישות’ התושבים בכלל, והנכים בפרט, בתחבורה הציבורית.

לדבריו, חוסר ההתייעצות עם ציבור הנוסעים נבע מהעבודה עם נציגי שבע העיריות האזור גוש דן, ו”בתל אביב יש המון ועדים ועסקנים בתחום התחבורה שאיי אפשר לשבת עם כולם”. לדבריו, כיום גדל מספר הנוסעים בתח”צ בגוש דן מ- 120 ל-140 אלף.

ח”כ אורי מקלב (סיעת יהדות התורה) השיב לנבון ואמר, כי מי שקובע בתחום התחבורה הציבורית איננו משתמש בה בעצמו; “לא כמות הנוסעים הגדלה היא הקובעת, כיוון שמדובר ב’נוסעים-שבויים’. צריך לבדוק את מהירות ההגעה ליעד, ואת שביעות הרצון”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.

יום העצמאות תשפ”ה ישראל בת 77

ברכה ליום העצמאות ה-77 למדינת ישראל. עיבוד צילום: שולי סונגו ©
לחץ כאן

ברכת ראש הממשלה ליום העצמאות ה-77 למדינה

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

פתיחת חגיגות יום העצמאות ה77 בהר הרצל

תפילה ליום העצמאות ה-77 תשפ”ה

חגיגה ישראלית – מוסיקה ליום העצמאות ה- 77

רמיקסים לחגיגת יום העצמאות 77

דילוג לתוכן