עם קבלת ההרשאה התקציבית מטעם משרד התחבורה תחל העירייה בביצוע מיידי של הפרויקט, וזאת בעקבות היערכות מבעוד מועד והשלמת התוכניות כל ההכנות הדרושות ◄ הכביש המחבר ייקרא ע”ש נשיא המדינה מר שמעון פרס, ועלותו כ-40 מיליון שקלים. סלילתו תחבר את חדרה גם ל’כביש 6’.
חדרה קיבלה הרשאה תקציבית לסלילת ’כביש שמעון פרס’ המחבר את העיר לכביש 9
ראש העירייה מר חיים אביטן, התבשר השבוע מפי שר התחבורה מר ישראל כץ, כי משרד התחבורה, העביר את ההרשאה התקציבית לפיתוח וסלילת ’כביש שמעון פרס’, שיחבר את חדרה לכביש 9 ובאמצעותו לכביש 6.
עד לקבלת האישור וההרשאה התקציבית נערכה עיריית חדרה מבעוד מועד לסלילת החיבור האמור, כולל השלמת התוכניות, תיאום עם פקידי יערות והיבטים נוספים של ההיערכות, כך שעם קבלת התקציב היא יוצאת לביצוע מיידי של הפרויקט.
בתסקירי הכדאיות הכלכלית, של ’כביש שמעון פרס’ שביצע משרד התחבורה טרם האישור והעברת התקציב, נאמר, כי מבחינה תנועתית מדובר בפרויקט חיוני ביותר למרכז חדרה וכי מבחינה כלכלית הפרויקט כדאי עד מאוד.
מבחינה אורבנית יאפשר הפרויקט בנייה אל אלפי יחידות דיור ב”שכונת הפארק” ובשכונות הסמוכות. עוד נאמר בתסקיר, כי סלילת כביש שמעון פרס, ישמש יציאה נוספת מהעיר לכיוון דרום מהשכונות המזרחיות ויהווה הקלה ב”תנועה החוצה” ממזרח העיר לכיוון דרכי האורך הארציות.
בנוסף ישמש כביש זה למתן יציאה נוספת מ’שכונת הפארק – חדרה’, גם לחלק מהנסיעות הפנימיות וכן לנסיעות לכיוון עמק חפר.
העבודות לסלילת ’כביש 9’ נמצאות כעת בעיצומן ומתקדמות בקצב מהיר. בעקבות הפיתוח המואץ בחדרה ובניית שכונות חדשות בדרום ומזרח העיר, התעורר צורך לסלול כביש שיחבר את השכונות החדשות עם כביש 9, ובכך ליצור המשכיות עד ל’כביש 6’.
כביש 9 הינו כביש רוחב שיחבר את כביש מס’ 4 אל כביש 6 (“חוצה ישראל”) באזור השרון, כולל, כאמור, גם חיבור לדרום מזרח העיר ולשכונת הפארק. הכביש המחבר, ייקרא ע”ש נשיא המדינה מר שמעון פרס יבדל”א, ועלותו כ-40 מיליון שקלים. בסיום סלילתו תחובר חדרה ישירות לכביש 6.
לדברי ראש העירייה מר חיים אביטן, החיבור הישיר לכביש 6, יאפשר פיתוח של כל השכונות הדרומיות והפרויקטים החדשים העומדים להיבנות באזור, מאחר שהסלילה הופכת את האזור למאופיין בנגישות תחבורתית נוחה ומהירה המעלה את ערך הפרויקטים.
ראש העיר חדרה מר חיים אביטן: כביש 6 יקפיץ את מחירי הנדל”ן בעיר
כביש מס’ 9 נסלל לאורך 10 קילומטרים ככביש פרברי מהיר. הכביש יהיה דו מסלולי ובעל שני נתיבי נסיעה בכל כיוון.
במסגרת הפרויקט מוקם מחלף חדש (חדרה דרום) שיקשר את חדרה ואת יישובי עמק חפר לכביש החדש ודרכו למערך כבישי האורך 6 ו-4.
לאורך הכביש מוקמים חמישה גשרים חדשים וחמישה מעברים חקלאיים עיליים ותת קרקעיים. הכביש יחצה ארבעה נחלים, בין היתר באמצעות חמישה הגשרים שיוקמו, גשר גישה לבית העלמין אליכין, גשר המחלף חדרה דרום, גשר מעל מסילת הרכבת המזרחית העתידית ושני גשרים מעל מפגש הנחלים חביבה וחדרה ומעל נחל יצחק. במפגש של הכביש עם כביש מס’ 4, יוסדר צומת מרומזר חדש.
הכביש יאפשר חיבור ישיר מכביש 4, סמוך לאזור התעשייה עמק חפר, עד לכביש 6 ב’מחלף בקה’ מדרום לשכונת בית אליעזר, שם מתוכנן מחלף שיחבר את הכביש לעיר חדרה. המשמעות היא שכל השכונות הדרומיות, כמו; בית אליעזר, ניסן, ברנדס, שכונת הפארק, ואחרות יוכלו להתחבר ישירות לכביש 6.
כמו כן, האפשרות לצאת ולהיכנס מכביש 6 תשחרר את מרכז העיר ואת הכניסה מרחוב ביאליק מהעומס התחבורתי הקיים בהיעדר האלטרנטיבה של החיבור לכביש 6.
ראש העירייה מר אביטן, הדגיש, כי סלילת הכביש הינה תנאי חשוב להמשך פיתוחה של העיר חדרה באמצעות הוספת אלפי יחידות דיור ופיתוח אזורי תעסוקה בדרומה.
אביטן; “החיבור לכביש 6 יהפוך את חדרה לאחת הערים הנגישות ביותר בישראל, יאפשר פיתוח מואץ של שכונות ופרויקטים ויקפיץ את מחירי הנדל”ן”.