צרכנות תיירות | נופש

המועצה לצרכנות: טיפים לביצוע עסקאות תיירות של הרגע האחרון

עם פתיחת עונת הקיץ אשר החלה ואיתה גם גל הנסיעות לחו"ל. צרכנים רבים בוחרים לנסוע לחו"ל בעסקאות מוזלות הנעשות ברגע האחרון. ’המועצה הישראלית לצרכנות’, מזכירה גם בעסקאות מסוג זה חשוב לשים לב לפרטים ◄ עו"ד סלעית קולר, יועצת משפטית ב’מועצה לצרכנות’, ריכזה כמה טיפים שיקלו עליכם לבצע עסקה שכזו.
0
0
המועצה לצרכנות: טיפים לביצוע עסקאות תיירות של הרגע האחרון
המועצה לצרכנות: טיפים לביצוע עסקאות תיירות של הרגע האחרון | צילום: ארכיון | עיבוד: שולי סונגו ©

מתוך דו”ח של המועצה הישראלית לצרכנות – ארגון הצרכנים הגדול בישראל, עולה, כי צרכנים רבים, שביקשו לעמוד על זכותם לשירות הוגן בתחום טיולים בחו”ל, פנו אל סוכנות הנסיעות. הם נענו, כי הסוכנות, אינה אחראית לשירות שקיבלו, וכי ספקי השירות בחו”ל, הם שאחראים לשירות. לטענת הסוכנות, היא אינה אלא מתווכת בלבד. בין התלונות הנפוצות, נמצא; הזמנת שירותים בחו”ל שלא סופקו, רישום יתר בבית המלון שהוזמן, וסירוב לתת הזמנות מיוחדות, כגון; מזון מיוחד, אנשים עם מוגבלויות, ועוד.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

כעת עם פתיחת עונת הקיץ אשר החלה ואיתה גם גל הנסיעות לחו”ל. צרכנים רבים בוחרים לנסוע לחו”ל בעסקאות מוזלות הנעשות ברגע האחרון. ’המועצה הישראלית לצרכנות’, מזכירה גם בעסקאות מסוג זה חשוב לשים לב לפרטים. עו”ד סלעית קולר, יועצת משפטית ב’מועצה לצרכנות’, ריכזה כמה טיפים שיקלו עליכם לבצע עסקה שכזו;

לפני חתימה ואישור העיסקה, יש לקרוא בעיון את המסמכים שנשלחו ע”י סוכנות הנסיעות או הגורם עימו מבצעים את העסקה, ולוודא שפרטים מהותיים, כגון; שמות הנוסעים, יעד הטיסה, שם בית המלון, וכל הפרטים המהותיים לעסקה, כגון; בקשות מיוחדות שביקשתם- כולם מופיעים במסמך המקורי עליו חתמתם.

לא לוותר על ביטוח ביטול טיסה, בריאות וכבודה.

חשוב להדגיש, כי החוק שמאפשר לבטל עסקאות שנרכשו בטלפון או באמצעות האינטרנט בעלות נמוכה ביותר, איננו חל ברוב המקרים על עסקאות של ה”רגע האחרון“. החוק, לא חל על עסקה אשר המועד שנקבע למתן השירות הוא בתוך שבעה ימים, שאינם ימי מנוחה, ממועד עשיית העסקה. ולכן, לפני ביצוע התשלום, יש לברר במפורש מה תנאי הביטול של העסקה.

יש לתעד את הפרסום שעל פיו פניתם לבצע את העסקה, את מועד הפרסום ואת כל הפרטים שנמסרים על בית המלון ומועדי הטיסה והמחיר.

בעסקאות טלפוניות – ברגע שנציג המכירות מתחיל לבקש תוספות כסף או לחרוג מהעסקה אשר פורסמה, רצוי לוותר על העסקה ולנסות בחברה אחרת.

לכל הבטחה שניתנה בעל פה (מיקום בית המלון, הפעלות לילדים וכדומה) יש לדרוש כיסוי בכתב בהזמנה, חתימת הנציג וחותמת החברה.

יש לבקש את מספרי הטלפון, הכתובת והפקס של בית המלון בחו”ל ולהתקשר לוודא שאכן רשומה הזמנה על שמכם. בטרם יציאתכם מהארץ יש לבקש את שם חברת התעופה שמבצעת את הטיסה ואת הדרכים ליצור עימה קשר. כדאי להתקשר ל’חברת התעופה’ ולוודא, כי אכן אתם רשומים לטיסה שעליה שילמתם ולברר את מועד יציאתה.

כדאי להקליט את השיחות עם מוקדי ההזמנות.

במקרה של שינויים מהותיים בעסקה לאחר התשלום, כגון החלפת בית מלון או דרישה לתוספת תשלום, רצוי לתעד את השיחה ולדרוש לבטל את העסקה ללא תשלום.

אם נגרמו לכם נזקים כספיים, כגון; שיחות טלפון לחו”ל, נסיעות במוניות בשל החלפת בית המלון, רכישת בגדים עקב עיכוב בקבלת הכבודה וכדומה, שמרו את החשבוניות/הקבלות ותעדו את הנזק, כדי שתוכלו להוכיח את הטענות. אפשר גם להקליט את השיחות עם נציגי השירות של החברה או את הרעשים בבית המלון הנטענים וכדומה.

לקבוצה יש יותר כוח, ולכן רצוי וכדאי להתארגן עם כמה נוסעים/נופשים, אם הנזק הנטען נגרם גם להם.

בעסקאות שבהן מועבר מסמך בכתב לצרכן, והוא נדרש לחתום עליו, יש לקרוא ולמחוק סעיפים המתירים לחברה החלפת בית המלון או שינוי תנאים מהותיים אחרים.

מאחר שעל פי החוק בעסקאות עם סוכנות נסיעות שנערכות פנים אל פנים חייבים למסור מידע בכתב (טופס גילוי), יש לדרוש גם במקרים אלה את המידע בכתב לפני ביצוע העסקה.

אם הצרכן ’נכה’ או שיש לו ’צרכים מיוחדים’ מסיבות בריאותיות או אחרות- יש לציין זאת בכתב לסוכנות הנסיעות, ולתעד כל דרישה או הבטחה הקשורים לעניין זה בהזמנה או במסמך בכתב.

>>> עוד מידע צרכני חשוב בתחום תיירות ויחידות נופש.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן