רפואה דחופה

מרכז הרפואי הלל יפה, מזהיר: ההכשות הראשונות של נחש בעונה מסוכנות במיוחד

0
0

במהלך מאי, פונו 4 אנשים, אל רפואה דחופה ב’מרכז הרפואי הלל יפה’, חדרה, לקבלת טיפול לאחר שהוכשו מנחשים ◄ ד”ר ג’לאל אשקר; “אין לבצע את אחת מהפעולות הבאות; לשתות אלכוהול, לחבר בין נקודות ההכשה ולמצוץ את הארס החוצה, למרוח חומרים שונים על מקום ההכשה. כמו כן, אין לשים חסם מקומי על מקום הפציעה בכדי להימנע מהלם עם פתיחתו בחדר המיון”.
מרכז הרפואי הלל יפה, מזהיר: ההכשות הראשונות של נחש בעונה מסוכנות במיוחד
מרכז הרפואי הלל יפה, מזהיר: ההכשות הראשונות של נחש בעונה מסוכנות במיוחד

לא צריך לנחש מי האורח המגיע לחצר ו/או לביתנו בימים אלה עם התחממות מזג האוויר. ייאמר מיד, כי בסוף אפריל עוד היה גשם, ואורחנו בושש, אך במאי, כבר השמש יוקדת, והחום שעלה בהתאם גרם גם לאורחנו ה… נחש, וגם לעמיתיו החרקים והזוחלים האופייניים לעונה החמה, לצאת מתוך מחילותיהם.

למרות שבסוף אפריל, עוד ירדו גשמים, הרי שהקיץ כבר כאן במלוא תפארתו וחומו. המעלות שמטפסות מוציאות את האנשים מהבתים, אך גם חרקים וזוחלים האופייניים לעונה החמה. כך שטבעי גם כי אל ה’מרכז הרפואי הלל יפה’ בעיר חדרה, הגיעו במהלך חודש מאי, 4 אנשים שטופלו לאחר שהוכשו על ידי נחשים, כך מדווח ד”ר ג’לאל אשקר, מנהל המחלקה לרפואה דחופה של המרכז הרפואי הלל יפה בחדרה.

ד”ר אשקר, הוותיק, מסביר, כי; “מכיוון שמדובר בהכשות הראשונות שאחרי עונת החורף, הן עלולות לסכן חיים בצורה משמעותית יותר. התופעות האופייניות להכשה שהן; נפיחות הרבה, כאבי הבטן, החום, לחץ הדם, וחוסר היציבות מתפתחות מהר יותר, כתוצאה של כמות ארס גדולה ומרוכזת יותר שנאגרה בחורף, כאשר הנחשים, היו במחלותיהם ולא עשו שימוש בארס.

כל ארבעת האנשים שהגיעו באחרונה אל ה’מרכז הרפואי הלל יפה’, נזקקו לקבלת נסיוב נגדי, וחלקם אושפזו להשגחה, אך שוחררו לבסוף אל בתיהם.

אם חלילה, הוכש מי מבני המשפחה ו/או הוכשתם בעצמכם להלן המלצותיו של ד”ר אשקר, מה רצוי לעשות ומה רצוי שלא לעשות במקרה של הכשת נחש;

1. עם זיהוי ההכשה על האדם לשכב במצב מנוחה, ולזוז מעט ככל הניתן. סימפטומים כגון בלבלול, איבוד הכרה, הקאות ושלשולים או חום הינם אינדיקציות לכך שאכן אירעה הכשה.

2. יש לקבע את האיבר הנפגע.

3. אין לבצע את אחת מהפעולות הבאות; לשתות אלכוהול, לחבר בין נקודות ההכשה ולמצוץ את הארס החוצה, למרוח חומרים שונים על מקום ההכשה. כמו כן, אין לשים חסם מקומי על מקום הפציעה בכדי להימנע מהלם עם פתיחתו בחדר המיון.

4. יש לפנות את האדם מיידית לקבלת טיפול מתאים בבית החולים.

5. בעבודה בגינה – רצוי לעבוד עם כפפות בכדי למנוע הכשה.

ד”ר אשקר, מבהיר, כי אין צורך להביא את הנחש אל חדר המיון – מרבית ההכשות הינן של נחש צפע, והטיפול הוא בהתאם. כמו כן, רצוי להבין שלא כל מי שהוכש על ידי נחש, יהיה חייב לקבל את הנסיוב הנוגד, אלא אם הופיעו סימנים חריפים במיוחד, וכמובן על פי שיקול הרופא המטפל.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן