תאונת דרכים | תנועה

חיפה/נשר: 6 הרוגים ו-16 פצועים בתאונת דרכים קטלנית ממשאית שאיבדה שליטה

0
0

מנהל מרחב כרמל במד”א, מגן שמעון ביטון; “כשהגעתי למקום, היו כל כוחות מד”א בעיצומן של פעולות הצלה ופינוי נפגעים לבתי החולים. זו הייתה פשוט קטסטרופה. הזירה נראתה כמו זירת מלחמה, ובה רכבים שרופים, רכבים שהתהפכו בתוך הצומת. פשוט בלתי נתפס…”.
חיפה/נשר: 6 הרוגים ו-16 פצועים בתאונת דרכים קטלנית ממשאית שאיבדה שליטה
חיפה/נשר: 6 הרוגים ו-16 פצועים בתאונת דרכים קטלנית ממשאית שאיבדה שליטה

שישה בני אדם, נהרגו ו-16 נפצעו בתאונת דרכים שאירעה היום (ד’) סמוך לשעה 16:00, במורד הכביש המחבר בין הכרמל לנשר שליד חיפה, בצומת הרחובות בר יהודה, ודרך משה בנשר, כ-5 קילומטרים מזרחית לצומת הצ’ק פוסט, ופגעה בכעשרה כלי רכב שעמדו בצומת לבין משאית שאיבדה שליטה כשהובילה נגרר, ללא רישיון שימוש, (“הורד מן הכביש, שלשום”), ונשא מטען של אבנים.

מחקירה ראשונית, עולה, המשאית שהגיעה מכיוון רחוב דרך משה, פגעה בכלי הרכב שהיו בצומת והמתינו ברמזור, חצתה את הצומת והמשיכה בנסיעה עוד כ-10 מטרים. היא פרצה גדר בצד הדרך ורק אז נבלמה. משקל המשאית, הנדרש על פי רשיונה, כ-62 טון, כ-30 טון בנגרר, ועוד 32 טון על המשאית, עצמה, כאן מתברר, היה עודף, ומעל המותר בהרבה (דבר העלול לגרום כשל בבלמים), ואשר גרם להאצת מהירותה, ולאיבוד השליטה בה, איבוד מערכת הבלמים שלא עמדה בעומס, והביא בכך לקטל בבני אדם ולנזק הגדול ברכוש.

עם קבלת ההודעה במוקד מד”א, הוכרז אירוע רב-נפגעים, בו נמסר בסופו של דבר, כי כתוצאה מהפגיעה הקטלנית של המשאית, נקבע, כאמור, בזירה מותם של שישה בני אדם ו- 16 נפגעים נוספים אדם אחד נפצע קשה, אחר נפגע באורח בינוני והיתר במצב קל עד בינוני, פונו אל בתי החולים רמב”ם, כרמל, ובני ציון בעיר חיפה.

עדי ראייה, טענו, כי נהג המשאית, כבן 30, מהישוב רהט, בעל רשיון נהיגה כבר 12 שנה, ורק לפני כשנתיים הוציא רישיון למשאית, יש 16 עבירות תנועה, צעק, כי “איבד את הבלמים”, הערכה היא, כי נהג מיומן ומקצועי לא היה מגיע למצב שאליו הגיע נהג המשאית הזה שנפגע באורח קל, וגם פונה לקבלת טיפול, ולהיבדק האם היה שתוי או מסומם, מוגדר לפי שעה, כעצור, עד שיתבררו תוצאות הבדיקה ונסיבות התאונה.

בשעה 16:12, התקבלה במרחב כרמל של מוקד מד”א, קריאה על תאונת דרכים קשה מאוד שאירעה בדרך בר יהודה, המחברת בין חיפה לעיר נשר. עם קבלת הקריאה, הופעל נוהל אירוע רב נפגעים במד”א ולמקום הוזנקו כוחות גדולים במיוחד, שכללו 8 ניידות טיפול נמרץ, 29 אמבולנסים, 2 תחנות אירוע רב נפגעים (תאר”ן), כונני מד”א הרכובים על אופנועים ועשרות פאראמדיקים וחובשים.

זירת תאונה הדרכים קטלנית בה נהרגו 6 בני אדם | צילום: דוברות מדא

צוותי מד”א, הצליחו להגיע למקום בזמן קצר, למרות הפקקים הרבים באזור בשעה זו של היום. הפאראמדיק אבנר קוגן, שהיה בצוות הטיפול הנמרץ שהגיע ראשון לזירה מתאר את המראות הקשים שנחשפו אליהם הכוחות בשטח; “המשאית שגרמה לתאונה מסוג פול-טריילר פגעה ברכבים, וככל הנראה המשיכה בנסיעה של עוד 30-40 מטר, עד שנעצרה בגדר הכניסה של בסיס צבאי ישן.

המראות הזכירו זירות פיגוע מהעבר. הרכבים הפגועים והנפגעים הרבים נראו על פני רדיוס גדול של כ-100 מטר. חלק מהנפגעים היו עדיין לכודים ברכבים, חלקם התהלכו במקום בדרגות פציעה שונות וכמה מהם היו שכובים על הכביש. מיהרנו להתחיל ולטפל בנפגעים, תוך שאנו מסייעים בחילוץ הלכודים ברכבים”.

עוד מציין קוגן, לחיוב את התנהלותם של עוברי האורח באזור, שנשמעו באופן מיידי ומלא להוראות צוותי ההצלה ובכך הקלו על הפעילות החשובה להצלת חיים.

צוותי מד”א הרבים שפעלו בזירה, נאלצו לקבוע את מותם של שישה נפגעים, והעניקו טיפול רפואי ל-16 פצועים בהם שני גברים בשנות ה-30 לחייהם במצב קשה, שטופלו בשטח ופונו לבתי החולים כשהם סובלים מפציעה רב מערכתית והם מורדמים ומונשמים. בנוסף, טיפלו כוחות מד”א ב-4 פצועים באורח בינוני, ו-10 נפגעים באורח קל, שטופלו בשטח והועברו לבתי החולים להמשך טיפול.

אורן אביטן, סגן מנהל מרחב כרמל במד”א, אמר כי; “מדובר בזירת תאונה קשה מאוד. בשטח של כ-150 מטר היו מפוזרים מספר כלי רכב – הן פרטיים והן מסחריים שהיו מעורבים בתאונה. כתוצאה מהתאונה, טיפלנו בנפגעים רבים בהם הרוגים ופצועים קשה.

שניים מן ההרוגים, נלכדו ברכב שעלה באש, ולמרות הניסיונות הרבים לא ניתן היה להצילם. בסיוע כוחות הכיבוי, חילצנו נפגעים רבים מתוך הרכבים, ועשינו כל שביכולתנו על מנת להציל חיים רבים ככל האפשר. לצערי, גבה האירוע הזה 6 קורבנות”.

גם מנהל מרחב כרמל במד”א, מגן שמעון ביטון, הוזנק לאירוע וסייע לפקד על פעילות כוחות מד”א בשטח וסיפר, כי; “כשהגעתי למקום, היו כל כוחות מד”א בעיצומן של פעולות הצלה ופינוי נפגעים לבתי החולים. זו הייתה פשוט קטסטרופה. הזירה נראתה כמו זירת מלחמה, ובה רכבים שרופים, רכבים שהתהפכו בתוך הצומת. פשוט בלתי נתפס” – אמר ביטון.

זירת תאונה הדרכים קטלנית בה נהרגו 6 בני אדם | צילום: דוברות מדא

הפאראמדיקים, והחובשים הרבים של מד”א אשר הוזנקו לשטח, העניקו לנפגעים טיפול רפואי ראשוני, ולאחר שייצבו את מצבם, העבירו אותם להמשך טיפול בבתי החולים בחיפה. לבית החולים רמב”ם, פונו 8 נפגעים, בהם פצוע אחד באורח קשה, 2 פצועים באורח בינוני ו-5 נפגעים באורח קל. לבית החולים בני ציון בעיר פונו 7 נפגעים, בהם פצוע אחד באורח קשה, שני נפגעים באורח בינוני וארבעה פצועים באורח קל, ולבית החולים כרמל, פונה נפגע אחד במצב קל.

על מנת לסייע לבתי החולים בחיפה בטיפול בנפגעים הרבים, סיפקו שירותי הדם של מד”א לבתי החולים בעיר כ-160 מנות ומרכיבי דם.

מנכ”ל מד”א רמ”ג אלי בין, שעקב מקרוב אחר פעילות כוחות מד”א בזירת התאונה, אמר הערב; “כוחות מד”א מורגלים, לצערנו, במחזות קשים מזירות לחימה ומזירות פיגועים. אין ספק שזירת התאונה הטראגית הזכירה לכוחות בשטח – מראות שלא נראו כאן זה זמן רב. הרכבים שנפגעו בתאונה התפזרו על פני שטח נרחב, וחלקם ספגו פגיעה קשה במיוחד, שלא הותירה ליושבים בתוכם סיכוי.

אם אכן מדובר, כפי שמעריכה המשטרה, בתאונה שנגרמה כתוצאה מאיבוד בלמים, אין ספק, כי אירוע זה מהווה נורת אזהרה עבור נהגים רבים, הנדרשים לבדוק את רכביהם על מנת להבטיח, ככל הניתן שאסונות כאלה לא יישנו”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן