תיירות | נופש

נשיא התאחדות המלונות בישראל, עמי פדרמן מזהיר משיתוק שיווק התיירות של ישראל

0
0

עמי פדרמן, בפנייה אל שר האוצר ד”ר יובל שטייניץ; “יופיע המבוגר האחראי, שיבין שאסור לישראל ’להתאבד תיירותית’ רק לשם תקינות הניהול ולהביא לקריסת תעשיית התיירות, ולפיטורים משמעותיים, בעיקר בפריפריה… ◄ זו השעה למנהיגות, לעשיית מעשה חריג, להבהיר שיש “הגיון בשיטה”, שיש מי שימנע בכייה לדורות וימנע נזק מיותר לכלכלה ולמשק, בגין קריסתה המיותרת חלילה של תעשיית התיירות”.
נשיא התאחדות המלונות בישראל, עמי פדרמן מזהיר משיתוק שיווק התיירות של ישראל
נשיא התאחדות המלונות בישראל, עמי פדרמן מזהיר משיתוק שיווק התיירות של ישראל

נשיא התאחדות המלונות בישראל, עמי פדרמן, פנה בדחיפות היום (שני), בפנייה נרגשת אל שר האוצר ד”ר יובל שטייניץ, לראשי האגפים באוצר ואל ראש הממשלה מר בנימין נתניהו בנוגע לשיתוק ב’מערכת שיווק התיירות של מדינת ישראל’ על רקע המצב הפוליטי והיעדר הקמתה של ממשלה במדינת ישראל, וכתב בין היתר, כי; “מאז ’מבצע עמוד ענן’, יש משבר בתנועת התיירות הנכנסת לישראל, המחמיר מיום ליום. חרף זאת, אין בישראל, יכולת תגובה והמדינה מציגה דממה שיווקית בשל העובדה שאין כרגע ממשלה”.

פדרמן, הוסיף, וכתב בפנייתו, כי; “בהיעדר ’רשות לאומית לשיווק’, כמוקבל ברוב מדינות העולם, תלוי שיווק התיירות אך ורק במשרד התיירות ובאוצר. בשל היעדר תקציב מדינה מאושר לשנת 2013, ועל רקע התקציב הזמני (בשיטת 1:12) לא ניתן לצאת בקמפיין שיווקי משמעותי לעולם, כדי להחזיר את התיירים לישראל”.

נשיא התאחדות המלונות בישראל, מר פדרמן, מבקש, כי “יופיע המבוגר האחראי, שיבין שאסור לישראל ’להתאבד תיירותית’ רק לשם תקינות הניהול, ולהביא לקריסת תעשיית התיירות, ולפיטורים משמעותיים, בעיקר בפריפריה”.

להלן מכתבו המלא של נשיא התאחדות המלונות בישראל, עמי פדרמן אל שר האוצר ד”ר יובל שטייניץ;

“כב’ השר ד”ר יובל שטייניץ, שלום, אני נאלץ לפנות אליך בדחיפות בגין חומרת המצב והסיכון הרב המסתמן לתעשיית התיירות הישראלית, ממש בשעה זו. כידוע, וכפי שפרטנו בפניך בפגישתנו האחרונה, למן מבצע “עמוד ענן”, מסתמן משבר הולך ומחמיר בתנועת התיירות לישראל.

לצערנו, לא רק שמשבר זה לא נעלם עם תום המבצע, אלא הוא הולך ומחמיר מיום ליום. למעלה ממחצית טיסות השכר העונתיות לעיר אילת, גזו ונעלמו, מותירות את העיר ריקה מתיירי החורף מחו”ל. ביטולי התנועה מימי מבצע “עמוד ענן”, הפכו לביטולי סדרות שלמות של קבוצות, לביטולי קבוצות ייחודיות, ולביטולי בודדים.

המגמה המדאיגה נמשכת גם הלאה אל מעבר לחג הפסח, מעמידה בספק גדול את כל שנת 2013, ואף מתחילה להסתמן הססנות ביחס לשנת 2014 (בעולם התיירות ההחלטות לשנת 2014, מתקבלות בחודשי מרץ-אפריל 2013).

התגובות המתקבלות מחו”ל הן של “בעיה תדמיתית קשה למן מבצע עמוד ענן”, והמשכה בשדר של; “סכנה – מצב לא בטוח – איומים – חששות, וכו’”. כל אלו מובילים למצב של אי וודאות, ירידה בביקוש, וכתוצאה, אובדן משווקים ומשקיעים בשיווק ישראל.

בדיוק בשעה קשה זו לתיירות לישראל, אנו מוצאים עצמנו משותקים לחלוטין מבחינת יכולת התגובה שלנו בעולם, “משוללי יכולת” פעולה ליצירת ביקוש ולתמיכה במשווקים.

במקום קמפיין אדיר ממדים, אנו מציגים דממה שיווקית. במקום שפע של פעולות שטח אגרסיביות, אנו נעלמים מהשטח. במקום אלפי מחליטנים אותם יש לארח בימים אלו בארץ, פסקו כל פעולות האירוח. במקום מסע מהיר לחיזוק המשווקים ורתימתם להמשך פעילות השקעה בשיווק ישראל, אנו “נמנעים מלחדש או ליזום הסכמי שיווק”.

לצערי, אנו מצויים במציאות קשה זו, לא רק בגין המצב התדמיתי הקשה של ישראל (מצב עימו אנו יודעים להתמודד היטב), אלא בעיקר עקב אופן התנהלות תקציב משרד התיירות וההגבלות הקשות על השימוש בו המוטלות ע”י משרדך.

ידוע וברור, כי העדר תקציב מדינה, הנו בעייתי לעת הזו, אולם חייב להימצא “המבוגר האחראי”, אשר יבין שאסור לישראל “להתאבד” תיירותית, רק למען “תקינות הניהול”. הדבר יכול להביא לקריסת תעשיית התיירות של ישראל לשנתיים ומעלה ולאובדן תוצר ומקומות תעסוקה (בעיקר בפריפריה).

לצערנו, לא השכילה ממשלת ישראל, כמומלץ ע”י המומחים שהיא עצמה שכרה, להקים את הרשות הלאומית לשיווק התיירות (כמקובל ברוב העולם), כך ששיווק התיירות לישראל תלוי כל כולו במשרד התיירות ובמעשי הממשלה, לכן ברגע זה רק הממשלה יכולה לטפל בבעיה.

אדוני השר, שיווק התיירות לישראל משותק, כך עולה משיחותינו עם משווקי ישראל בחו”ל! חוזי שיווק והסכמים אינם מתחדשים ולא נחתמים חדשים. קמפיין תדמיתי משמעותי – אינו מבוצע, מבצעי אירוח של מחליטנים, עיתונאים וצוותי טלוויזיה, שאמורים להיות בשיאם, אינם מתקיימים, שפע פעילות שטח של סמינרים, סדנאות, ערבי תיירות לקהילות, אינם מתבצעים. כל אלו נופלים קורבן למציאות המדכאת של “בעיית תקציב המדינה וניהולו התקין של התקציב הזמני…” הבעיה אינה בתחום של דרישות תקציב נוספות אלא ביכולת מימוש התקציב הרגיל.

הצוות הבכיר של משרד התיירות, האמור בימים אלו, להוביל את תעשיית התיירות לשורה של מבצעים, יוזמות ופעולות “מחוץ לקופסא” נאבק על שחרור, או אישור של בדל פעולה פה ושמץ יוזמה, אך ללא הצלחה, שכן כל התקציבים שאושרו ע”י ועדת חריגים הולכים למימון תשלומים להסכמים משנה שעברה שכן ה”עודפים” עדיין לא הועברו.

אדוני השר, זו השעה למנהיגות, לעשיית מעשה חריג, להבהיר שיש “הגיון בשיטה”, שיש מי שימנע בכייה לדורות וימנע נזק מיותר לכלכלה ולמשק, בגין קריסתה המיותרת חלילה של תעשיית התיירות.

אני פונה אליך לטיפול מידי ונקיטת צעדים נדרשים למניעת הנזק לאלתר. אנא, כנס מיד את ראשי תעשיית התיירות לדיון חירום במצב, אך לפני כן, הנחה את עובדי משרדך להבין, כי; “מהירות התגובה גמישות המעשה והתזמון הנכון” בעולם השיווק של היום – עולים על כל נוהל תקינות נכון, ככל שיהיה. אחרת, אל לה לממשלה להתיימר ולעסוק בשיווק בינלאומי.

כאחראי לכלכלת ישראל וכידיד ומאמין ב’תעשיית התיירות’ אני בטוח, כי תעשה את הצעד הנכון”. סיכם עמי פדרמן, נשיא התאחדות המלונות בישראל.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן