מנכ”ל ארגון מגדלי הפירות בישראל, אילן אשל; “חלק מהרשתות פועלות על עקרון של תמרון בין רווח חזירי לבין שחיטת מחירים – כשפרי נמכר בשקל או שניים לקילו, מישהו (צרכנים), משלם על כך את המחיר”.
ארגון מגדלי הפירות: המבצעים ברשתות השיווק, יגרמו למיטוט החקלאים
מנכ”ל ארגון מגדלי הפירות בישראל, מר אילן אשל, מתריע, כי; “המבצעים האגרסיביים של רשתות השיווק שחלקן מוכרות פירות במחירים מגוחכים מזעזעים את השוק ויגרמו בסופו של דבר לקריסת חקלאים”.
מר אשל, מסביר, ומבהיר, כי; “מדיניות של ’רשתות השיווק’ המתגאות במחירים הזולים היא להפסיד בכיס אחד על מספר מוצרים לזמן קצוב, אך להרוויח כפליים בכיס השני ממוצרים אחרים. ל’חקלאי’, אין את הפריבילגיה הזו, ואם הוא מקבל תמורה שנמוכה מהוצאותיו הוא מפסיד.
אין ל’חקלאים’ שומן של הון עצמי, כמו ברשתות השיווק, ואי לכך, המשמעות היא גדיעת מקור פרנסתו של החקלאי ובני משפחתו.
בחלק מהמקרים הרשתות, סופגות חלק מן ההוזלה כשהן עורכות מבצעים אגרסיביים, אולם החנויות האחרות והשווקים שנמצאים בקרבתה נאלצים לישר קו, ומורידים את המחירים לחקלאים”.
“יש כיום מצב אבסורדי” – אומר אשל; “כשבדרך כלל ’פערי התיווך ב-חקלאות’ הם מופרזים, והצרכנים משלמים מחיר מופקע בגלל גורמי השיווק, ומאידך, יש מבצעים אגרסיביים שגורמים לקיצוניות הפוכה.
הצרכנים לא מרוויחים מהמצב הזה. האינטרס המשותף של כל הצדדים צריך להיות שמירה על יציבות מחירים מקסימלית כשכל גורם בשרשרת היצור והשיווק, נהנה מרווח הוגן ללא חזירות וללא שחיטות”. סיכם מנכ”ל ארגון מגדלי הפירות בישראל, מר אילן אשל.
Add Comment