אור עקיבא | Or Akiva

אור עקיבא, העניקה תואר אזרח כבוד לנשיא המדינה התשיעי, מר שמעון פרס

0
0

“תענוג להיות קווקזי אפילו אם זה לרגע” – אמר נשיא המדינה לאחר שקיבל במתנה כובע אותנטי שנתפר במיוחד עבורו ◄ ראש עיריית אור עקיבא מר שמחה יוסיפוב, העניק בשם תושבי העיר תעודת אזרחות כבוד לנשיא המדינה התשיעי, מר שמעון פרס ◄ הנשיא פרס; נתתם לי את המתנה הכי יפה שאפשר לקבל; אני צריך לתת לראש העיר אור עקיבא, ולתושבי העיר, תעודת כבוד”.
אור עקיבא, העניקה תואר אזרח כבוד לנשיא המדינה התשיעי, מר שמעון פרס
אור עקיבא, העניקה תואר אזרח כבוד לנשיא המדינה התשיעי, מר שמעון פרס

“נשיא המדינה, שמעון פרס, התרגש במיוחד מהכבוד והערכה שקיבל באור עקיבא. הוא לא ישכח את היום הזה בו קיבל מכם אזרחות כבוד של העיר” – כך סיכמה שלשום (כ”א טבת תשע”ג, 03/01/2013), בכירה בלשכתו של נשיא המדינה אשר זכה לקבל בנוסף לתואר גם מפתח מוזהב של העיר, שיר מיוחד לכבודו, וכן כובע אותנטי של העדה הקווקזית, שנתפר במיוחד עבורו.

אין ספק, כי הטקס לכבודו של הנשיא מר שמעון פרס, היה מרגש ומדהים ביופיו ובהשקעתו. ראש עיריית אור עקיבא מר שמחה יוסיפוב, הביע את הוקרת העיר על פועלו למען אור עקיבא, ומדינת ישראל.

כשקיבל הנשיא פרס את הכובע המיוחד שהכין עבורו תושב העיר, עמנואל לבייב, אמר הנשיא לאחר שחבש כובע לראשו; “תענוג להיות קווקזי, אפילו אם זה רק לרגע…”. כששמע את השיר המרגש שנכתב לכבודו, אמר פרס, כי; “זאת המתנה הכי יפה שיכולה להינתן בחיים”.

“חברי מועצת העיר, החליטו להעניק לך, פה אחד, תעודת אזרחות כבוד על תרומתך למדינה, ולעיר אור עקיבא”. אמר ראש העיר מר יוסיפוב לנשיא המדינה, והוסיף, כי; “העיר, שכוללת את ראשיה, חברי מועצת העיר בעבר ובהווה, ותושבי העיר, מצדיעים לך היום, ומחבקים אותך באהבה רבה. אנו מביעים תודה עצומה על ההצלחה בתחומי הביטחון, התעשייה, החברה, המדינה, העבודה, הטכנולוגיה, התרבות והעלייה”.

ראש העיר, המשיך בנאומו בטקס, ואמר, כי: “אור עקיבא, עברה כברת דרך מעוררת כבוד והתפעלות. הפכנו לדוגמא ומופת בחינוך, תרבות ואיכות חיים. אור עקיבא, זכתה בפרסי חינוך, פרסי יופי, הפכנו לאחת מנקודות האור של ישראל. אנחנו שומרים בקפדנות על איכות חיים גבוהה. היהלום שבכתר שלנו היא מערכת החינוך. אנחנו מבינים את החשיבות העליונה בחיזוק דור העתיד שלנו, לכן, אנחנו משקיעים את מרבית מתקציבנו לחינוך”.

“עמדת לצדה של אור עקיבא בכל תפקידיך – הן כראש ממשלה, הן כשר התקשורת, הן כשר התחבורה, והן כשר האוצר, ועכשיו – כ’נשיא המדינה התשיעי של המדינה’”. הוסיף ראש עיריית אור עקיבא מר שמחה יוסיפוב; “תמיד פעלת לקידום העיר. בשם תושבי אור עקיבא, אני מודה לך על הכל”. יודגש, כי עבור הנשיא פרס, מדובר בסגירת מעגל מרגשת, מאחר ובהיותו שר האוצר, וכן ראש הממשלה בשנות ה-80, הכריז שמעון פרס על אור עקיבא כ’אזור עדיפות לאומי’, והקים את פארק ההייטק, וכן את ’פארק הביו מד’ שהעניקו תנופה כלכלית לעיר, ולאזור כולו.

נשיא המדינה מר שמעון פרס, חובש כובע קווקזי, מתנת תושב אור עקיבא

“אתה צעיר לנצח”. המשיך יוסיפוב; “אנחנו משוכנעים שנכונו לך עוד שנים רבות למען העם והמולדת. דלתנו פתוחה עבורך תמיד – תמיד תהיה אורח כבוד בכל בית באור עקיבא.

העיר אור עקיבא אוהבת אותך ומצדיעה לך”. סיכם ראש העיר יוסיפוב, לקול תשואות הקהל, ותלמידי בתי הספר התיכוניים, שבאו לחלוק לנשיא המדינה כבוד.

להקת “דור” העירונית, הפתיעה את הנשיא פרס, בשיר שנכתב במיוחד לאירוע. את המילים, כתב; מאיר גאוי, ועל הלחן הופקד; שמוליק סימקה. “שרתם פשוט נהדר” – אמר להם הנשיא פרס, והוסיף; “כאמור, זאת המתנה הכי יפה שאפשר לקבל בחיים”.

להקת הריקוד הקווקזית המקומית, נתנה בסיום הופעתה המרשימה לנשיא, כובע קווקזי, אשר נרקם ונתפר על ידי התושב מר עמנואל לבייב. מר פרס, חבש את הכובע, וזכה לתשואות מהקהל.

בטקס נכחו גם הגב’ ראומה ויצמן, רעייתו של נשיא המדינה השביעי, עזר ויצמן ז”ל, שהיה ידיד העיר אור עקיבא. כמו כן, נכחו ראש עיריית אור עקיבא בעבר, והשר לשעבר, מר יעקב אדרי, חברי מועצת העיר, עובדי העירייה, רבני העיר, נציגי ציבור ותושבים רבים.

“תוך עשר שנים אתם תחיו בעולם אחר”, אמר פרס לתלמידי בתי הספר בתשובה לשאלות; “המדע מאוד מתקדם. התחרות בעולם תהיה גדולה מאוד, ודרך אגב, שמחה, התחרות תהיה גם בתחום החינוך. אור עקיבא תתפוס מקום גבוה מאוד בעולם בתחום הזה”.

“כל אדם יודע שהוא צריך לאכול שלוש פעמים ביום. מי שאוכל שלוש פעמים ביום – משמין”. אמר פרס לתלמידי השמיניות ושביעיות; “אני ממליץ: תקראו שלוש פעמים ביום, ותהיו חכמים. מוטב להיות חכם ולא שמן. לא קשה לקרוא, רק תתרגלו לקרוא. עשו לכם מנהג”.

הנשיא פרס, הציע, עוד; “תהיו יהודים. זה קשה להיות יהודי, אבל זה כדאי להיות יהודי. אנחנו עם נפלא. יש לו ערכים מאוד יפים, מוסריים. הכל כתוב בעשרת הדיברות. מאז כתיבת המסמך הנדיר הזה, אף אחד לא מצא לנכון לשנות אפילו מילה אחת. המסמך היהודי הזה נהיה לבסיס של כל התרבות העולמית”.

פרס, פנה לראש העיר יוסיפוב, ואמר: “בראש השאיפות שלך יש את צמד המילים: ’איכות חיים’. לא חשוב כמה זה יעלה. איכות חיים היא יקרה. אדם צריך לבחור מה יקר לו ולהשקיע בכך”.

יוסיפוב, העניק לפרס את ’אות אזרחות הכבוד’. הנשיא פרס לקח את זכות הדיבור, ואמר; “שמחה, עד עכשיו התנהלת מצוין. מה שעשית עכשיו, זו פשוט הייתה טעות מצדך. לא אתה צריך להעניק לי אזרחות כבוד, אני צריך להעניק לך ולתושבי אור עקיבא, אזרחות כבוד”.

להקת הריקוד הקווקזית של אור עקיבא נתנה בסיום הופעתה לנשיא המדינה שמעון פרס שקיבל תואר אזרח כבוד – כובע קווקזי | צילום: דוברות אור עקיבא

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן