רדיו | טלוויזיה

דני דבורין, שדר הספורט המיתולוגי של רשות השידור (שירים ושערים), יצא לגמלאות

0
0

התכנית המיתולוגית “שירים ושערים”, שודרה אתמול (מוצ”ש), בפעם האחרונה בהשתתפותו והנחייתו של השדר המיתולוגי; דני דבורין, יבדל”א ◄ דבורין, החל דרכו בתחום עיתונות הספורט, כבר בהיותו בן 15 בעיתון ’חדשות הספורט’ בשנות ה -60 ◄ מכריו; נחשב כ-“’גוגל’ של הכדורגל הישראלי” ◄ בשנת 2012, זכה דבורין בפרס מנכ”ל רשות השידור ע”ש אילן רועה הי”ד, בנימוקי הוועדה, נקבע, בין היתר, כי דבורין, היווה סמל החריצות והמקצועיות, המלווה בהתלהבות ובתשוקה בלתי נלאית לעבודתו גם בחלוף השנים, ואשר יכולים לשמש אות ומופת לכתבים צעירים”.‏
דני דבורין, שדר הספורט המיתולוגי של רשות השידור (שירים ושערים), יצא לגמלאות
דני דבורין, שדר הספורט המיתולוגי של רשות השידור (שירים ושערים), יצא לגמלאות

דני דבורין, העיתונאי ושדר הספורט ישראלי, הוותיק של רשות השידור, יצא רשמית (אמש, מוצ”ש), לגמלאות בגיל 67, לאחר 43 שנות עבודה, ואלפי שעות שידורי ספורט אשר בעיקרן עסקו בתחום ענף הכדורגל. אורחים, וחברים רבים שהגיעו לאולפן רשת ב’ ב’קול ישראל’, של רשות השידור בתל אביב, ממנו שודרה (אתמול), שודרה התכנית הפופולרית “שירים ושערים” האחרונה בהשתתפותו והנחייתו של דבורין, השדר המיתולוגי אשר משדר בה מאז יומה הראשון של תוכנית שעלתה לאוויר.

דבורין, שהגיע לרדיו בצעירותו ע”י העיתונאי והשדר הידוע נחמיה בן אברהם ז”ל, זכה בתוכנית האחרונה של “שירים ושערים”, לשבחים ולברכות מפי ראש הממשלה מר בנימין נתניהו, יו”ר הכנסת ח”כ רובי ריבלין, שרת הספורט ח”כ לימור לבנת, השר סילבן שלום, יו”ר ההתאחדות לכדורגל מר אבי לוזון, שחקנים מן העבר ובהווה. באולפן, נכחו כל בני משפחתו של דבורין.

◄ ביוגרפיה

דניאל (דני) דבורין, יליד שנת 1945, נולד בארץ ישראל, לבני הזוג שולמית ו’לוניה דבורין’, ז”ל (23 באוקטובר 1917 – 17 במרץ 2000), שלאחר שחרורו מן הצבא הצטרף ל’תנועת החרות’ כשדבורין הפך לדמות ידועה בעיר תל אביב-יפו, ואף הוכתר ל’יקיר העיר תל אביב’, בזכות תרומתו הרבה לפיתוח הספורט והחינוך במועדונים ובקבוצות השונות.

לוניה דבורין, אביו של דני, שימש כקפטן קבוצת בית”ר תל אביב בשנות ה-40, ואף לבש את מדי נבחרת ישראל. כמאמן, הפנה לוניה את עיקר תשומת לבו לפיתוח מחלקות הנוער בארץ. היה נשיא איגוד מאמני הכדורגל בישראל עד יומו האחרון. ואף נחשב ממקימי מועדון בית”ר תל אביב.

בית דבורין שהיה ספוג באווירת כדורגל, דיבר כדורגל ונשם אותו לא הותיר מקום רב בדמיונו של הנער המוכשר אשר החל את דרכו בתחום עיתונות הספורט, כבר בהיותו בן 15 בעיתון ’חדשות הספורט’ בשנות ה-60, אשר כותב שורות אלה, היה נמנה בן כתביו, בגיל זהה.

דני דבורין, העיתונאי ושדר הספורט שפרש לגמלאות בצילום לפני שנה

אין זאת יד המקרה שדני דבורין, האיש והעיתונאי המוכשר הזה, פילס את דרכו כבר בשנת 1969 בדסק הספורט של תחנת הרדיו של ’קול ישראל’, וכעבור שנה (1970), נמנה עם צוות התוכניות “היום בספורט”, ותוכנית הספורט הפופולרית מאד ברדיו “שירים ושערים”, מהיום הראשון, עם השדר האגדי נחמיה בן אברהם ז”ל, אז ראש מחלקת הספורט, ויבדל”א עו”ד חנוך קינן, השדר גדעון הוד, והפרשן עו”ד עמי פזטל, התוכנית נחשבה לאחת מתוכניות הדגל של תחנת השידור של קול ישראל, ומהווה עד היום היא נחשבת חלק בלתי נפרד מתרבות הספורט בישראל.

◄ דני דבורין, ה’גוגל’ של הכדורגל הישראלי

דבורין, אינו מסתיר את גאוותו בראיונות שקיים עם כדורגלנים, כמו; פלה – גדול הכדורגלנים, בובי צ’רלטון, פרנץ פושקאש, מרקו ואן באסטן, מישל פלאטיני, קרוייף, פרנץ בקנבאוואר, ועוד רבים וידועים.

במהלך כל השנים הללו, העביר דבורין, שידורי ספורט בקול ישראל ולעיתים בטלוויזיה, ובין היתר גם שידר אירועים בין לאומיים, ביניהם את המשחקים האולימפיים, 6 אולימפיאדות, טורנירים של גביע העולם בכדורגל (סיקר, ושידר מ-9 מונדיאלים), וכן 30 משחקי גמר גביע המדינה של ישראל בכדורגל.

וכמו כן, אליפויות אירופה בענפי הספורט שונים, אשר בכולם גילה דבורין, ידע רחב באופן מרשים. מכריו, טענו, כי הוא נחשב בעיניהם כ-“’גוגל’ של הכדורגל הישראלי”.

בשנת 1983, מונה דני דבורין, לראש דסק הספורט של קול ישראל. ומאז 2005 הוא הגיש את תוכנית הספורט “שירים ושערים”, ומאז 2008 הוא הגיש לסירוגין עם יואב אביב את המשדר “זה ברשת”.

דני דבורין ושמעון וילנאי, בעת קבלת פרס מנכ”ל רשות השידור

ביולי 2011, זכה דני דבורין במעמד סגנית השר לענייני גמלאים, ח”כ לאה נס, ב-פרס מפעל חיים, מטעם ההתאחדות לספורט ותיקים.

בראשית השנה של 2012, זכה דבורין ב’פרס מנכ”ל רשות השידור ע”ש אילן רועה הי”ד’, בנימוקי הוועדה נקבע, בין היתר, כי דבורין, היווה סמל החריצות והמקצועיות, המלווה בהתלהבות ובתשוקה בלתי נלאית לעבודתו גם בחלוף השנים, ואשר יכולים לשמש אות ומופת לכתבים צעירים”.‏

דבורין, משמש עד היום, חבר בוועדה הבוחרת כדורגלנים ל’היכל התהילה של הכדורגל הישראלי’.

דני דבורין, כתב ספרים בהם;

● אני דני נוימן, קפטן בית”ר ירושלים, 1979 (יחד עם הכדורגלן דני נוימן, לשעבר שהיה בתפקיד קַשָּׁר, במועדון בית”ר ירושלים בשנות ה-70, וכיום מאז פרישתו משמש כשדרן רדיו וטלוויזיה בתחום הספורט ברשות השידור).

● מכבי תל אביב – מאה שנים ראשונות, הוצאת מדיה, 2006 (יחד עם עיתונאי הספורט אשר גולדברג).

דני דבורין, נשוי לרחלה, והוא אב לשלושה.

ממערכת פורטל ’כאן נעים kan-naim אתר האינטרנט של כל המדינה’, שלוחה פרישה נעימה, ואריכות ימים מאושרת.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן