אור עקיבא | Or Akiva

אור עקיבא: החלו העבודות העתקת קו המתח המסוכן מעל שכונת אורות

0
0

ראש העיר אור עקיבא, מר שמחה יוסיפוב; “לשמחתי, חברת החשמל, עומדת בהתחייבותה להעתקת קו המתח המסוכן מעל לשכונת בתי דרום ’שכונת אורות’, וכעת התושבים יכולים לנשום לרווחה עם הסרת קו המתח אשר איים ואף פגע בבריאותם. התושבים, ועיריית אור עקיבא, ניהלו קרב קשה, כדי להסיר את המפגע המסוכן”.
אור עקיבא: החלו העבודות העתקת קו המתח המסוכן מעל שכונת אורות
אור עקיבא: החלו העבודות העתקת קו המתח המסוכן מעל שכונת אורות

הבטחתו של אשר דהן, סמנכ”ל חברת החשמל לראש עירית אור עקיבא, מר שמחה יוסיפוב, לבצע את העתקת קו מתח החשמל המסוכן מעל לשכונת בתי דרום של שכונת אורות, עוד בשנת 2012, כבר מתבצעת. ראש העיר, שעקב מקרוב אחר פרויקט העתקת הקו, דיווח לבכירי העירייה, ולתושבים, כי העבודות אף עומדות להסתיים בקרוב, זאת לאחר מאבק בן 14 שנים של תושבי המקום.

“הוטלה עליי כראש עיר, אחריות לשמש פה לתושבים שלי ולפעול למענם”. אמר יוסיפוב; “עיריית אור עקיבא בראשותי הייתה שותפה למאבק להעתיק את הקו המתח החשמל המסוכן. לשמחתנו, הצלחנו לשכנע את מקבלי ההחלטות שחייבים להסיר את הסכנה מעל בתיהם של תושבי השכונה. אני שמח שסוף סוף חוזר השקט הנפשי לתושבים היקרים שלי, אשר לא ישנו בלילות מחשש אמיתי לבריאותם”.

ביסוס כל עמודי החשמל החדשים, החל למעשה כבר בסוף יולי בשנת 2010, והסתיימו במרץ 2011. מחברת החשמל, נמסר לראש העיר שקצב התקדמות העבודות היה מהיר, ונעשה ללא כל עיכוב.

כל העמודים לצורך הקו החדש יוצרו במידות מתאימות והוצבו במקומם. לצורך הפרויקט המורכב, ייבאה חברת חשמל 3 עמודי חשמל מיוחדים מצרפת דרך הים.

עם מתיחת כבלי חשמל כל התוואי וביסוסם של 3 קווי החשמל המיובאים, נמתח השליש האחרון של הקווים, והחלו להסיר את קווי המתח שהטרידו את התושבים.

לצורך חיבור הקו החדש יהיה צורך להשבית 4 יחידות המהוות מחצית מתחנת הכוח בעיר חדרה, התחנה הראשית של מדינת ישראל.

אנשי חברת החשמל, הסבירו, כי המהלך הזה, יכול היה להיות מבוצע בהתאם למפת עומסי החשמל.

עלות פרויקט העתקת הקו, נאמד בסכום של 62 מיליון ₪. לאורך הקו, נפרסו 20 מסלולים של כבלי חשמל. שניים מהם מכילים סיבים אופטיים לצורך פיקוד ובקרה של הקו. תילי חשמל אלה, יובאו מגרמניה.

“לאורך כל הדרך, ידעתי שהעבודות מתבצעות בהתאם לתכנון, ולא היה לי קל להתמודד עם תחושות התושבים הנפלאים שלי שחשו תסכול מהתמשכות העבודות להסקת המפגע הבריאותי” – אמר ראש עיריית אור עקיבא מר יוסיפוב, בדיווח למנהליו הבכירים; “שמחתי לראות מקרוב את אנשי חברת החשמל, מסירים את הקו המסוכן מעל בתי תושבי העיר ב’שכונת אורות’. אני מודה לאנשי חברת החשמל על המאמצים לסיום העבודות במועד המתוכנן”.

ראש העיר שמחה יוסיפוב עם עובדי חב’ החשמל בעבודות העתקת קו מתח

▼ מאבק במתח של 14 שנים

בתחילת המאבק של ראש העיר מר יוסיפוב, ותושבי שכונת אורות באור עקיבא, בשנת 2008, נגד קו מתח החשמל המסוכן מעל לשכונת בתי דרום, זאת לאחר ש’מודד’ מיוחד, גילה, כי במקום ’קרינה’, המגיעה לעוצמה של בין 30 ל-120 מיליגאוס. זאת, כאשר העוצמה המקובלת בעולם היא 10 מיליגאוס בלבד.

לפי מחקרים שונים, קרינה הגבוהה מ-10 מיליגאוס מגדילה את הסיכון לחלות במחלת סרטן (בעיקר לוקמיה אצל ילדים), ואף את הסיכוי להפלות אצל נשים בעת הריונן.

כאשר התקבלו ממצאיו של הבודק, החליטו, התושבים לצאת למאבק. המטרה הייתה; לסלק מהשכונה את קו המתח הגבוה. מספר חודשים, אחר כך, הבינו ראש העיר, והתושבים, כי היה כדאי להתעקש מול הבירוקרטיה, זאת כאשר חברת החשמל, החליטה, כי קו המתח, יועתק ממקומו, לאחר השלמת שלב התכנון וקבלת כל האישורים.

חרף לחץ תושבי אור עקיבא, וראש העיר יוסיפוב, בראשם, ולמרות שבתוך מספר חודשים הושלם כל התכנון, הפרויקט הועבר לאישור כל הגורמים הרלבנטיים; מע”צ, המשרד לאיכות הסביבה, “מקורות”, ו-קק”ל. אלא שלאחר קבלת כל האישורים העתקת הקו, נתקעה, בשל… היעדר תקציב.

למרות נתוני תחלואה, והחשש מ’קרינה האלקטרומגנטית’ הנפלטת מקו המתח, הקיים הפתרון המיוחל לא נמצא. כעבור כשנה, מאז לתחילת המאבק בחודש יולי 2009, נפגשו שמחה יוסיפוב ראש עיריית אור עקיבא, וקודמו בתפקיד (ח”כ יעקב אדרי) ביחד עם תושבי השכונה, הפעילו לחץ בכל מקום אפשרי עד שבפגישה בירושלים, הודיע השר לתשתיות לאומיות, ח”כ עוזי לנדאו, כי אור עקיבא, תהיה היישוב הראשון בו יועתק ’קו מתח החשמל’ בשל ההבנה למצוקה האמיתית של התושבים. ובכך למעשה, נקבע אז, מסתיים מאבק בן 11 וכיום 14 שנים של התושבים, אשר הוכיחו, כי קו המתח, אכן מסכן את בריאותם.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן