מפקחי מחוז תל אביב של משרד התמ”ת, גילו, כי בעסק נמכר ליטר חלב 1% (קרטון חלב+ פקק) במחיר של 8 ₪ (!), במקום מחיר של 5.87 ₪, וחלב 3% במחיר מופקע של 9 ₪ במקום 6.27 ₪. כנגד כל בתי העסק, נפתחה חקירה פלילית ◄ מנכ”ל משרד התמ”ת, מר שרון קדמי; “באחרונה, הפך עמוד הפייסבוק של משרד התמ”ת, מכרטיס ביקור המציג באופן וירטואלי ומרוכז הפרסומים השונים הנוגעים לפעילות המשרד, לאמצעי תקשורת דו-סיטרי בין המשרד לציבור האזרחים”.
משרד התמ”ת: צרכן התלונן ב’פייסבוק’, ובתוך יומיים, פתח המשרד במבצע אכיפה ממוקד
מפקחי מחוז תל אביב והמרכז ב’משרד התמ”ת’, יצאו בהוראת הממונה על המחוז הגב’ ציפי שיינקמן, למבצע אכיפה מרוכז ופשוט על עשרות קיוסקים, מיני מרקטים, פיצוציות, מכולות, ועוד, באזור הבורסה בעיר רמת גן, בעקבות מידע מודיעיני שהתקבל מגולש ערני באתר פייסבוק (Facebook) אשר פשוט התלונן בעמוד משרד התמ”ת על הפקעת מחירי מוצרים בפיקוח באזור.
מדובר בגולש באתר הרשת החברתית “פייסבוק” (Facebook), אשר פנה אל משרד התמ”ת בתלונה על הפקעת מחיר באמצעות הפייסבוק, בתאריך 2.2.2012, הובילה למבצע אכיפה נרחב של המשרד. המקרה, החל כשלקוח זועם, שככל הנראה, עובד כבדרך קבע באזור הבורסה בעיר רמת גן, מאס בהפקעות המחירים על חלב, הנהוגות בקיוסקים וחנויות הנוחות באזור והחליט לדווח עליהן אל משרד התמ”ת.
כצרכן נבון, שככל הנראה, היה מודע למחירו הפיקוח של חלב בקרטון (1% ב-5.87 ₪, ו-3% ב-6.27 ₪), נכנס לעמוד הפייסבוק של משרד התמ”ת, ושלח הודעה פרטית באלו המילים; “האם מתוכננת אכיפה של מוצרי הפיקוח באזור הבורסה? נמכר שם חלב בקרטון בין 9 לשבעה שקלים. בחלק מהמקומות מסרבים לתת קבלה”.
בעקבות תלונת הצרכן ב’פייסבוק’, נשלחו מפקחי מחוז ת”א ב’משרד התמ”ת’ ב- 4.12.2012 לערוך ביקורת באזור הבורסה ליהלומים ברמת גן. במסגרת הביקורת, נבדקו עשרות בתי עסק (קיוסקים, מכולות, מיני מרקטים, פיצוציות, ועוד) שבשלושה מהם, נמצאו הפרות ועלה חשד לעבירה על חוק הגנת הצרכן ו’חוק הפיקוח על המחירים’.
באחד המקרים, גילו מפקחי מחוז תל אביב של משרד התמ”ת, כי בעסק נמכר ליטר חלב 1% (קרטון חלב+ פקק) במחיר של 8 שקלים (!), במקום מחיר של 5.87 ₪, וחלב 3% במחיר מופקע של 9 שקלים במקום 6.27 שקלים.
במקרה אחר, גילו המפקחים, כי עסק הפקיע מחיר חלב 1%, ומכר ב 7.50 שקלים במקום 5.87 שקלים. כמו כן, נקנסו בתי עסק באזור אשר עברו על חוק הגנת הצרכן, ונמנעו מהצגת מחירים. כנגד כל בתי העסק, נפתחה חקירה פלילית.
מנכ”ל משרד התמ”ת, מר שרון קדמי
מנכ”ל משרד התמ”ת, מר שרון קדמי; “בחודשים האחרונים, הפך ’עמוד הפייסבוק של משרד התמ”ת’ מ’כרטיס ביקור’ המציג באופן וירטואלי ומרוכז את הפרסומים השונים הנוגעים לפעילות המשרד, לאמצעי תקשורת דו-סיטרי בין משרד התמ”ת לציבור האזרחים. אלפי פניות, שאלות ותלונות על עסקים ולא אחת גם על יחידות המשרד עצמן, הגיעו וטופלו ע”י מחלקת הניו מדיה בדוברות.
המחלקה, האמונה על ניהול העמוד הפייסבוק, זכתה לשיתוף פעולה ראוי לשבח מכלל יחידות המשרד המקצועיות, שהבינו את חשיבות המענה המהיר בעידן ה-Web 2.0, והמשמעות של מהירה ותכליתית עם הציבור.
בימים אלה, אנו פועלים להרחבת מערך השירות במערך הניו מדיה, על מנת שנוכל לעמוד בקצב הגידול בפניות, התלונות והשאלות, כמו גם הצמא למידע, שנשקף מהגידול בהיקף הפעילות בעמוד הפייסבוק של התמ”ת”. סיכם מר קדמי מנכ”ל משרד התמ”ת.
הממונה על מחוז תל אביב והמרכז, מטעם משרד התמ”ת, הגב’ ציפי שיינקמן, אומרת, כי; “מחוז תל אביב והמרכז, מפעיל את מערך האכיפה באופן יזום על בסיס אקראי, בעקבות תלונות רשמיות ועל בסיס מידע מודיעיני שמתקבל ממגוון מקורות.
תלונה שמקורה ב’אתר פייסבוק’, אמנם חסרה את הבסיס המשפטי הנדרש לפתיחת חקירה פלילית, אך היא מהווה מקור מידע מודיעיני לגיטימי שיש בו על מנת לסייע למחוז לדעת על חשד ל’הפקעות מחירים’, ועבירות כנגד הצרכנים, ולהניע תהליך של בדיקה, חקירה ואם הממצאים מאפשרים זאת אף הטלת קנס או פתיחה בחקירה פלילית”.
שיינקמן, מוסיפה ומסכמת; “אנו קוראים לגולשי הפייסבוק, וכלל הציבור, להתלונן על מקרים של הפקעות מחירים על מנת שנוכל לצאת אל בתי העסק מפרי החוק ולבצע אכיפה יעילה וממוקדת”.
Add Comment