נגישות כאן ישראל

נגישות לבעלי מוגבלויות: 68% מ’מסעדות השפים’ בעיר תל אביב, אינן נגישות לנכים

0
0

בין המסעדות שנמצאו לא נגישות; “רוקח 73 ” אייל לביא, “אברקסס צפון” של השף אייל שני, “קודליה” שף ניר צוק, “קפה אירופה” של האחים ירזין, “מול ים שף ירון ניצן” “קימל” של שאול בן אדרת, “כתית” מאיר אדוני,”אדורה” אבי ביטון, “הרברט שמואל” של משפחת שטראוס , שף יונתן רושפלד,ו-“צפרה” של אבי קומפורטי ◄ יו”ר נגישות ישראל מר יובל וגנר; מצב ’הנגישות במסעדות’ הנו בלתי נסבל, אנו קוראים לבעלי המסעדות, לאיגוד המסעדות לפעול ל’הנגשת המסעדות’ ולהטמיע בהן תפריט נגיש ללקוי ראייה ותפריט ברייל לעיוורים.
נגישות לבעלי מוגבלויות: 68% מ’מסעדות השפים’ בעיר תל אביב, אינן נגישות לנכים
נגישות לבעלי מוגבלויות: 68% מ’מסעדות השפים’ בעיר תל אביב, אינן נגישות לנכים

לרגל ’יום המודעות הבינלאומי לאנשים עם מוגבלות’ (International Day of Persons with Disabilities), המצוין היום ה-3/12 בכל העולם, ובמדינת ישראל, ערכה ’עמותת נגישות ישראל’, סקר נגישות מיוחד. השנה, נבחר לטיפול הנושא הנו ’הסרת מכשולי ומחסומי נגישות’, הצורך בנגישות, ובחברה מכלילה, שוויונית ומשתפת. סקר הנגישות, נערך בקרב 31 מסעדות, בבעלות אנשי עסקים ידועים, שפים מובילים וידוענים, והממצאים עגומים ביותר.

▼ להלן עיקרי ממצאי סקר הנגישות במסעדות;

נסקרו 31 מסעדות, מהן;

● רק 32% מהמסעדות נגישות לנכים באופן מלא.
● 16% מהמסעדות נגישות חלקית.
● 52% אינן נגישות כלל לנכים.
● ב-100% מהמסעדות אין תפריט המודפס בברייל.

בין המסעדות, שנמצאו לא נגישות; “רוקח 73” אייל לביא, “אברקסס צפון” של השף אייל שני, “קודליה” שף ניר צוק, “קפה אירופה” של האחים ירזין, “מול ים שף ירון ניצן” “קימל” של שאול בן אדרת, “כתית” מאיר אדוני,”אדורה” אבי ביטון, “הרברט שמואל” של משפחת שטראוס , שף יונתן רושפלד, ו”צפרה” של אבי קומפורטי.

▼ ממצאי סקר הנגישות במסעדות באופן כללי;

● 52% מהמסעדות ללא חניית נכים (המצאות חניית נכים הינה קריטית לאדם עם מוגבלות).

● 55% מהמסעדות ללא שירותי נכים (נכים לא מבקרים במסעדה ללא שירותי נכים, כמו שאדם שאינו נכה לא יבקר במסעדה ללא שירותים – סועד, נזקק לשירותים לפחות פעם אחת במהלך ביקור במסעדה).

● 81% מהמסעדות ללא כיסאות עם משענת יד (חשוב ביותר למוגבלי הליכה המתקשים בקימה).

▼ הסקר כלל בדיקה של הפרמטרים הבאים;

● נגישות הדרך מהחנייה לכניסת המסעדה.
● נגישות דלת הכניסה
● שירותי נכים, ותקינותם, בדיקת אבזור נדרש, גודל תקני.
● המצאות תפריטי ברייל.

את הדירוג קבענו ל-3 רמות נגישות לפי הפרוט הבא;

חברי הכנסת אורלי לוי עם אילן גילאון, מוגבלים בראייה במסעדה, צילום: ארכיון

● נגיש – כל הפרמטרים הבאים מתקיימים: דרך נגישה, כניסה נגישה, שירותי נכים מאובזרים.

● נגיש חלקית – כל הפרמטרים הבאים מתקיימים: דרך נגישה, כניסה נגישה, שירותי נכים מאובזרים חלקית או ללא אבזור.

● לא נגיש – אחד או יותר מהפרמטרים הבאים מתקיים: דרך לא נגישה, כניסה לא נגישה, אין שירותי נכים.

יו”ר נגישות ישראל, מר יובל וגנר, טוען, כי; “אנשים בישראל אוהבים ללכת למסעדות ובתי קפה כמו כל אחד אחר, אך לצערנו עבור מעל ל-600,000 אנשים עם מוגבלות, ובני משפחותיהם מדובר במשימה בלתי אפשרית, לא יתכן שהם לא יוכלו להיכנס למסעדה לשבת ליד שולחן, ובעת הצורך להתפנות ב’שרותי נכים’.

מדובר באפליה, ובאי אכיפה של חוקי הנגישות של מחלקות רישוי עסקים בערים השונות בישראל. בעת הקמת מסעדה עלות ההנגשה היא זניחה, ומה שיותר מעניין שלמסעדה נגישה, יהיו יותר לקוחות משלמים (הנכים, וגם אלה שבאים איתם – חברים ובני משפחה).

מצב ’הנגישות במסעדות’ הנו בלתי נסבל, אנו קוראים לבעלי המסעדות, ל’איגוד המסעדות’ לפעול ל’הנגשת המסעדות’ ולהטמיע בהן תפריט נגיש ל’לקוי ראייה’, ו’תפריט ברייל’ לעיוורים. אני קורא למחלקות רישוי עסקים ברשויות המקומיות ובכלל, לדרוש מכל המסעדות ובתי הקפה לשפר את נגישותם כתנאי מרישיון העסק”. סיכם יו”ר עמותת נגישות ישראל מר יובל וגנר.

◄ עמותת נגישות ישראל

עמותת נגישות ישראל, פועלת לקידום הנגישות והשתלבותם של אנשים עם מוגבלות בדרך של כבוד, שוויון ועצמאות. ומאמינה שהדרך הטובה ביותר לקידום הנגישות, הינה מתוך מודעות והבנת הצורך והערך העסקי חברתי.

קהל מטרה; בארץ ישראל, יש למעלה ממיליון אנשים עם מוגבלות, ביניהם; נכי צה”ל ופעולות איבה, נכי תאונות דרכים ועבודה, נכים, כתוצאה מגיל או מחלה. מדובר על אדם עם מוגבלות בכל משפחה עשירית.

החוק; בשנת 2005, חוקק פרק הנגישות ב’חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות’. החוק, מחייב הסדרי נגישות על מנת שציבור האנשים עם מוגבלות, יוכל להגיע לכל מקום בכבוד, שוויון ועצמאות.

אל אתר עמותת נגישות ישראל.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן