סביבה | אקולוגיה

המשרד להגנת הסביבה: בזכות דרישתנו, שטראוס, תשקיע מיליוני ₪ במיגון המפעל בעכו

0
0

לטענת, המשרד להגנת הסביבה, חברה בינלאומית וחוות דעת של מומחה לתחום קבעו, כי מיגון המפעל בהתאם לדרישת המשרד, יאפשר את אכלוס קניון עזריאלי, הסמוך ◄ חברת שטראוס, הסכימה למיגון הנדרש רק לאחר שהמשרד הגיש ערר שמנע את המשך פעילות המפעל בסמוך לקניון החדש.
המשרד להגנת הסביבה: בזכות דרישתנו, שטראוס, תשקיע מיליוני ₪ במיגון המפעל בעכו
המשרד להגנת הסביבה: בזכות דרישתנו, שטראוס, תשקיע מיליוני ₪ במיגון המפעל בעכו

בניגוד מוחלט לטענת עיריית עכו, המשרד להגנת הסביבה, הודיע היום (ד’), לוועדה המקומית לתכנון ובנייה עכו, כי בעקבות הערר שהגיש, הסכימה שטראוס לערוך שורה של שינויים במיגון פעילות האמוניה במפעל בהשקעה של מיליוני שקלים.

יודגש, כי לאחר בדיקה יסודית של חברה בינלאומית וחוות דעת מפורטת של מומחה בעל שם עולמי בתחום הטיפול ב’חומרים מסוכנים’, נקבע, כי הסכמת מפעל שטראוס למלא את כל התנאים שהציב המשרד למיגון פעילות האמוניה, לא תסכן את קניון עזריאלי.

שטראוס, תשקיע מיליוני שקלים במיגון המפעל ובמזעור הסיכון לאירוע חירום שמעורבים בו חומרים מסוכנים כתוצאה מפליטת אמוניה בה נעשה שימוש במקום. מיכל האמוניה בנפח של 12 אלף טון, במפעל שטראוס, נמצא ברחוב החרושת 1 בעיר עכו.

החלטת המשרד להגנת הסביבה, נטען, התקבלה לאחר שהמפעל ביצע עבודה מעמיקה עם חברה בינלאומית המומחית לטיפול בחומרים מסוכנים. על בסיס עבודה זו וחוות דעת של מומחה נוסף בעל שם עולמי, נדרש המפעל לבצע, בין היתר, את הפעולות הבאות;

● סגירת הרמטית ומיגון של כל הציוד המכיל אמוניה.
● התקנת אמצעי בקרה המתקדמים ביותר בעולם.
● מיגון בפני רעידות אדמה של כל המתקנים המכילים אמוניה במפעל, או עלולים לסכן את המכלים שבהם קיימת אמוניה.
● התקנת ארובה בגובה של 20 מטרים מעל המבנה הגבוה ביותר במתחם.
● שדרוג מערכת החשמל והתקנת מערכות גיבוי חשמליות מתקדמות.

לטענת, המשרד להגנת הסביבה, הסכמתה של שטראוס להשקעה הכספית ומיגון הציוד הושגה רק לאחר הגיש ערר בחודש אוגוסט האחרון, ל’וועדה המקומית לתכנון ובנייה עכו’, ובה נקבע, כי המפעל, ו’קניון עזריאלי’ הצמוד, אינם יכולים לפעול זה לצד זה במצבו הנוכחי של המפעל, וכי בכוונת המשרד לשלול את ’היתר הרעלים’ של שטראוס. פעולות אלה, ייכנסו כתנאים ב’היתר הרעלים’ החדש של המפעל.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן