כאן מדע | טכנולוגיה

משרד התמ”ת: החל הליך תחרותי לבחירת זכיין להקמת ותפעול חממה ביוטכנולוגית

0
0

כך הכריזה מינהלת תכנית החממות הטכנולוגיות בלשכת המדען הראשי במשרד התעשייה, המסחר והתעסוקה ◄ אבי חסון, המדען הראשי במשרד התמ”ת; “מטרת החממה הנה להקים חברות הזנק בתחום הביוטכנולוגיה ולהובילן לניסויים קליניים ולייצר את התנאים לכך שהחדשנות הקיימת בישראל בתחום זה, תוכל לפרוץ קדימה”.
משרד התמ
משרד התמ”ת: החל הליך תחרותי לבחירת זכיין להקמת ותפעול חממה ביוטכנולוגית

בשורה חדשה לתעשיית הביוטכנולוגיה בארץ; מינהלת תכנית החממות הטכנולוגיות ב’לשכת המדען הראשי של משרד התמ”ת’, הכריזה היום (רביעי, כ”ט חשון תשע”ג), על יציאה להליך תחרותי אשר בו ייבחר זכיין חדש, שיקים ויפעיל ’חממה ביוטכנולוגית’, אשר תחליף את החממה הביוטכנולוגית (Biotechnology incubator) הנוכחית ב’יוליין אינוביישנס’.

לאחר שנתיים של עבודה מאומצת, בוצעה רפורמה מקיפה במסלול החממות הביוטכנולוגיות, הכוללת שינויים רבים הבאים לידי ביטוי בהוראת מנכ”ל חדשה שמספרה 8.22. הרפורמה, נועדה לתת מענה טוב יותר לצרכים המיוחדים של תחום ה’ביוטכנולוגיה’ מחד, ולעודד הקמת תעשייה מקומית בארץ מאידך. עיקרי הרפורמה, הנם;

הקמת ’חברות הזנק’, סביב המיזמים שייקלטו על ידי החממה. אפשרות לבזר סיכונים ע”י מתן אפשרות לקלוט, עד מינון מסוים, גם פרויקטים רפואיים, שאינם מתחום הביוטכנולוגיה. בין בעלי המניות של החממה תהיה לפחות חברה רב-לאומית גדולה אחת, העוסקת במחקר, פיתוח, ייצור או שיווק בתחום מדעי החיים, ובעיקר בתחום הביוטכנולוגיה.

המדען הראשי, של משרד התמ”ת, מר אבי חסון, מציין, כי; “מטרתה העיקרית של החממה הביוטכנולוגית החדשה היא להקים חברות הזנק בתחום הביוטכנולוגיה ולהוביל אותן לניסויים קליניים.

יוסי סמולר; לספק פתרון לצרכי היזמים בתחום, שעד היום לא ניתן להם מענה

מדובר בצעד משלים לצעדים אחרים שאנו נוקטים על מנת להתמודד עם כשלי השוק אשר קיימים בשוק ה’ביוטק’, וליצור את התנאים לכך, שחדשנות הקיימת בתחום זה בארץ, תוכל לפרוץ קדימה ולהתממש על אף הקשיים”.

“לשכת המדען הראשי, מנסה באמצעים שונים להגביר את פעילותן בארץ של חברות רב לאומיות בתחום הביוטק, מתוך הבנה שחברות אלה, יכולות לסייע בקפיצת המדרגה הנדרשת להצלחה בשוק הגלובלי. הרפורמה, שעשינו בתכנית היא ביטוי אחד לפעילות חשובה זו”. אמר חסון.

מנהל ’תכנית החממות הטכנולוגיות’, מר יוסי סמולר, אומר, כי; “הרפורמה שבוצעה הינה חשובה ביותר משום שהיא אמורה לספק פתרון לצרכים של יזמים בתחום זה, שעד היום לא ניתן להם מענה”.

סמולר, מוסיף, כי; “צירופה של חברה רב לאומית גדולה, בעלת ערך מוסף ממשי לחברות, החל מהשלב הראשון לחייהן, תספק להן נגישות הן להכוונה מדעית, טכנולוגית, ועסקית על ידי מיטב המומחים בתחום, והן לתשתיות רלבנטיות, כמו; ציוד ומעבדות, אשר תשפר את סיכוייהן להגיע בתום תקופת החממה לאבן דרך משמעותית שתאפשר להן לגייס את הכסף הנדרש להמשך הפיתוח.

בנוסף, תעזור החברה הרב-לאומית לחברות החממה לחדור אל השוק הבינלאומי, וכן תהווה תרומה משמעותית לאיתנות הפיננסית של החממה.

סמולר, מדגיש, כי; המועד האחרון להגשת הצעות להליך התחרותי, הינו 20.3.2013, ומעריך, כי הזכיין, ייבחר בקיץ 2013.

הזכיין, שייבחר בהליך התחרותי, יקבל זיכיון להקמה והפעלה של ’חממה ביוטכנולוגית’ לתקופה של 8 שנים.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן