סביבה | אקולוגיה

המשרד להגנת הסביבה: בעלי רכב, בדצמבר חוזרים לגרוט כלי רכב ישנים

0
0

פרויקט הגריטה, יתחדש ב-2 בדצמבר ◄ כל בעל רכב שיוצר עד 1992 יוכל לקבל 3,000 שקלים בעבור המכונית ◄ תקציב הפרויקט גדל ב-55% ◄ השר להגנת הסביבה, מר גלעד ארדן; “חידוש הפרויקט לגריטת כלי רכב ישנים, יאפשר להוריד מן הכבישים אלפי רכבים ישנים אשר מזהמים מאוד את האוויר ופוגעים בבריאות הציבור”.
המשרד להגנת הסביבה: בעלי רכב, בדצמבר חוזרים לגרוט כלי רכב ישנים
המשרד להגנת הסביבה: בעלי רכב, בדצמבר חוזרים לגרוט כלי רכב ישנים

המשרד להגנת הסביבה, הודיע היום (שלישי), כי הוא מתניע שוב את ’פרויקט גריטת כלי רכב ישנים’, זאת החל מיום ראשון ה-2.12, בו ניתן יהיה לקבל תשלום כספי של 3,000 שקלים, בעבור גריטת כלי רכב בני 20 שנה, ומעלה שעדין עובדים.

בנוסף, מסר המשרד להגנת הסביבה, כי בעל הרכב הישן, יקבל גם את ההחזר היחסי של אגרת הרישוי השנתית שלא נוצלה. התשלום יתבצע תוך 45 ימים ממועד הגריטה באמצעות זיכוי חשבון הבנק של בעל הרכב.

השר להגנת הסביבה, מר גלעד ארדן, אמר, כי; “חידוש הפרויקט לגריטת כלי רכב ישנים, יאפשר להוריד מן הכבישים אלפי רכבים ישנים אשר מזהמים מאוד את האוויר ופוגעים ב’בריאות הציבור’”.

מאז שנת 2010, עת התחיל הפרויקט, נמסרו לגריטה כ-25,000 כלי רכב ישנים ומזהמים. תקציב הפרויקט גדל השנה (2012), בסכום של כ-10 מיליון שקלים, ויעמוד על 28 מיליון שקלים. באמצעות תקציב זה, ניתן יהיה לגרוט כמעט 9,000 כלי רכב ישנים נוספים.

מטרת ’תוכנית הגריטה’, הינה להוריד את כלי הרכב הישנים מהכביש, ולהפנותם ל’מיחזור’. כלי רכב אלו, מזהמים עד כדי פי 20, ומעלה, לעומת כלי רכב חדשים, והינם בטוחים פחות לנסיעה. זיהום אויר מ’תחבורה’, הינו הגורם העיקרי לחריגה מתקני איכות אוויר בערים הגדולות בארץ ישראל.

תוכנית הגריטה, הינה חלק משורה ארוכה של פעולות שמוביל המשרד להגנת הסביבה על מנת לשפר את איכות האוויר של תושבי ישראל, כגון; פרסום מידת הזיהום של כלי הרכב, אכיפה על מפעלים מזהמים, קידום תוכניות להפחתת זיהום אוויר בערים הגדולות ועוד.

החל מחודש דצמבר 2012, ישונו התנאים לגריטת כלי רכב.

התנאים המלאים לגריטה, הינם;

● רכב פרטי משנת ייצור 1992 או קודם לכן.
● רשיון רכב בתוקף במהלך השנה האחרונה.
● על הרכב לא מוטל שעבוד או עיקול.
● על הרכב להגיע לאתר הגריטה על כל חלקיו בנסיעה.

השינוי בתנאים. נועד למנוע מקרים בהם מגיעים לגריטה כלי רכב אשר אינם נוסעים בכבישים, דרך שיגרה.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן