טור כלכלה

ענף האופנה, בסיכון 1 מכל 4 עסקים המצויים בסכנת סגירה / הטור הכלכלי של תהילה ינאי

0
0

תהילה ינאי, מנכ”לית משותפת בחברת המידע העסקי BDI, בטור כלכלי, בעקבות קריסת ’רשת האופנה בוניטה’; “התחרותיות בענף גבוהה, עלויות השכירות בקניונים נוגסות ברווחים, שכר העובדים עולה וההאטה במשק מקטינה את הפדיונות” ◄ הרשתות הבינלאומית אוחזות ברבע מהכנסות הענף שיווק וסיטונאות טקסטיל, ביגוד והנעלה”.
ענף האופנה, בסיכון 1 מכל 4 עסקים המצויים בסכנת סגירה / הטור הכלכלי של תהילה ינאי
ענף האופנה, בסיכון 1 מכל 4 עסקים המצויים בסכנת סגירה / הטור הכלכלי של תהילה ינאי

בישראל, פועלות למעלה מ-4,500 חנויות אופנה, ומספרם הולך וגדל לאור המגמה של פתיחת קניונים חדשים והרחבת קניונים חדשים. התחרותיות הגבוהה בענף גם בקרב המותגים המקומיים וגם מול המותגים הבינלאומיים, נותנת אותותיה ובשנתיים האחרונות אנחנו רואים גידול ברמת הסיכון בענף. נתונים אלו עולים מסקירת ענף האופנה של חברת המידע העסקי BDI.

תהילה ינאי, מנכ”לית משותפת בחברת המידע העסקי BDI, מספרת, כי בחינת ’מדד הסיכון העסקי’ של ענף שיווק וסיטונאות טקסטיל, ביגוד, והנעלה, מראה, כי שיעור החברות בסיכון גבוה עומד על למעלה מ-25%, כך שכל עסק רביעי בתחום נמצא היום בסכנת סגירה לעומת 1 מכל 7 עסקים בכלל המשק.

בשנים האחרונות, מדד הסיכון של הענף, נמצא בעלייה מתמדת, כאשר מתחילת שנת 2012, עלה מדד הענף בכ- 3%.

גם ’מוסר התשלומים’ הממוצע בענף הוא פחות טוב ביחס למוסר התשלומים בכלל המשק. ימי האשראי שניתנו בפועל בענף עמדו על כ-113 ימים, כלומר; פיגור של 15 ימים, זאת בהשוואה לכלל המשק, בו ימי הפיגור עומדים על כ- 10 ימים.

תהילה ינאי, מנכ”לית משותפת בחברת המידע העסקי BDI, מציינת, כי; “הסיכון הגבוה בענף, נובע ממספר סיבות; בענף יש תחרותיות גדולה גם בקרב המותגים המקומיים וגם מול הרשתות הבינלאומית. בשנת 2011, אנו מעריכים, כי סך ההכנסות ממכירת מותגים מקומיים, היווה נתח כספי של כ-77% מסך הכנסות הענף, כלומר; שהרשתות הבינלאומית אחזו בנתח של כמעט רבע מהכנסות הענף.

העסקים ב’תחום האופנה’, מושפעים מאוד ממיקום החנויות ורשתות שרוצות בולטות בקניונים הגדולים משלמות דמי שכירות גבוהים שנוגסים בחלק גדול מהרווחים. לצד עלויות השכירות גם שכר העובדים בענף עולה.

השכר החודשי הממוצע בארבעת החודשים הראשונים של שנת 2012, עמד על כ- 7,771 שקלים, גידול של כ-4% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. לזאת, יש להוסיף את ההאטה במשק והירידה בפדיון החנויות”.

לדבריה של תהילה ינאי, מנכ”לית משותפת בחברת המידע העסקי BDI; “ההתמודדות של הרשתות הגדולות הוא בהקטנת ההוצאות, כך לדוגמא, החברות הציבוריות בענף האופנה, הציגו, בשנת 2011, ירידה בהיקף ההוצאות על פרסום, כאשר חברת פוקס ויזל בע”מ, בלטה עם קיטון של כ-11% ביחס לאשתקד. חברת קסטרו מודל בע”מ, וקבוצת גולף א.ק. בע”מ, הציגו גם הן ירידות בהיקף ההוצאות על פרסום של כ-8%.

אולם הרשתות הבינוניות, והחנויות הפרטיות מלכתחילה לא הוציאו סכומים גבוהים על פרסום ולכן, הן מתקשות לקצץ בהוצאות.

סיבה נוספת לקשיי הענף, נעוצה בכך שענף האופנה מאופיין בנאמנות לקוחות בינונית. הלקוחות בענף פתוחים לקבל ולאמץ מותגים מתחרים חדשים משיקולי מחיר או טעם אישי ולכן הרשתות לא נהנות מקהל לקוחות קבוע ונאמן”. סיכמה ינאי.

_________

* הכותבת היא תהילה ינאי, מנכ”לית משותפת בחברת המידע העסקי BDI.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן