הבחירות לכנסת ה-19

נאדיה חילו, תתמודד ב’פריימריס’ למועמדי הכנסת ה-19 של מפלגת העבודה

0
0

חכ”ל נאדיה חילו שכיהנה כחברה בכנסת ה-17 מטעם מפלגת העבודה, הכריזה שהיא שבה לזירה הפוליטית, ותתמודד על מקום ברשימה הארצית של המפלגה לקראת הבחירות לכנסת ה-19, בבחירות הקרובות. חילו; “בכנסת ה- 17, נכנסתי בשערי הכנסת, מתוך אמונה, כי לכל אדם, ללא קשר לגילו, מינו, אמונתו או מוצאו, יש את הזכות לגדול ולהתחנך בכבוד, לעבוד ולהתפרנס בכבוד וכן להזדקן ולחיות בכבוד”.
נאדיה חילו, תתמודד ב’פריימריס’ למועמדי הכנסת ה-19 של מפלגת העבודה
נאדיה חילו, תתמודד ב’פריימריס’ למועמדי הכנסת ה-19 של מפלגת העבודה

חברת הכנסת לשעבר (חכ”ל), נאדיה חילו (ناديا حلو), מתגעגעת לפוליטיקה. לכנסת ישראל. חילו, שהיא דוגמא מופלאה לח”כ מן המגזר שבראש ענייניו הדאגה לאזרח הקטן ולצרכיו ומצוקותיו לדו קיום וחיים משותפים ערבים וישראלים, ולא לאסטרטגיית המזרח התיכון על סכסוכי המדינות בו עם מדינת ישראל.

חכ”ל חילו, היא אישה נשואה ואם לארבע בנות, בעלת תואר ראשון ושני בעבודה סוציאלית, כיהנה כחברה ב’כנסת ה-17’ מטעם מפלגת העבודה, ובעבר שימשה כמנהלת היחידה הארצית למעמד האישה במרכז השלטון המקומי, וכסגנית יו”ר ’נעמת ישראל’ לנושא דו-קיום.

במהלך השנים מילאה חילו, שורה של תפקידים ציבוריים נוספים בהם עסקה בקידום הרווחה, החינוך, הצדק החברתי ושילוב האוכלוסייה הערבית בחברה הישראלית למען דו קיום וחיים משותפים.

בתקופת היותה חברת-הכנסת הערבייה – הנוצרייה הראשונה בתולדות הכנסת, כיהנה חילו כיושבת ראש הועדה לזכויות הילד וכחברה בוועדות הכנסת השונות, ביניהן ועדת הכנסת, מ”מ יו”ר ועדת הפנים והגנת הסביבה, הוועדה לקידום מעמד האישה, הוועדה המיוחדת לבעיית העובדים הזרים, הוועדה לפניות הציבור, וכן כרכזת סיעתית ב-ועדת העבודה, הרווחה והבריאות, וכחברה בוועדת משנה למאבק בסחר בנשים ובשדולה לצמצום פערים חברתיים.

במהלך כהונתה קידמה חכ”ל חילו, שורה של חוקים ובניהם חוק המוסד העליון ללשון הערבית, חוק המסדיר את השעייתו של עובד מדינה או עובד רשות מקומית אשר במסגרת עבודתו אחראי על קטין או חסר ישע, והוגש נגדו כתב אישום בחשד לביצוע עבירת מין או אלימות בקטין או בחסר ישע שעליו היה אחראי במסגרת עבודתו, תיקון לחוק מניעת אלימות במשפחה ועוד. כמו כן הקימה והנהיגה את השדולה לערים מעורבות בכנסת.

נאדיא חלו; “כמי שמילאה בעבר שורת תפקידים בכנסת ה- 17, וכמי שצברה עשרות שנים של ניסיון בעשייה הציבורית, שמתי לי למטרה לפעול ולטפל בשורה ארוכה של נושאים חברתיים ואחרים. נכנסתי בשערי הכנסת, מתוך אמונה כי לכל אדם, ללא קשר לגילו, מינו, אמונתו או מוצאו, יש את הזכות לגדול ולהתחנך בכבוד, לעבוד ולהתפרנס בכבוד וכן להזדקן ולחיות בכבוד”.

חכ”ל חילו, מוסיפה, בדבריה, כי; “לאורך כל תקופת הכהונה פעלתי לחוקק חוקים שיסייעו לנשים להתקדם בעולם העבודה ולהיות שוות בזכות ולא בחסד, חוקים, כגון; הצעת חוק התאמת עולם העבודה לנשים, הצעת חוק למניעת הטרדה מינית באינטרנט, הצעת חוק שוויון בחינוך, הצעת חוק הארכת חופשת הלידה, הצעת חוק תיקון גיל הפרישה, ייצוג הולם ברשויות המקומיות ועוד.

במהלך כהונתי כח”כית, פעלתי רבות גם לקידום השוויון בין אוכלוסיות שונות מרבדים שונים בארץ, והגנה על זכויותיהם של קטינים וחסרי ישע. אני מאמינה, כי כל אדם בארץ צריך וזכאי לחוש עצמו חלק מהחברה הישראלית, ובכוונתי להמשיך ולקדם את הנושא.

רשמתי הצלחות רבות בתחומים אלה וגם בכנסת הבאה בכוונתי להמשיך ולפעול בכדי לקדם נושאים כגון התאמת עולם העבודה לנשים, שוויון בין כל חלקי האוכלוסייה הישראלית, דאגה לבריאות וחינוך לכל ילד וקידום תהליך השלום בינינו ועם שכנינו”.

בחירתי להתמודד ברשימה הארצית, ולהיבחר ע”י ערבים ויהודים הינה חלק ממימוש עקרון השילוב והשוויון המופיע במצעה של מפלגת העבודה, אשר שמה לעצמה למטרה להציג רשימה מגוונת שתשקף ותייצג את כלל מרכיבי החברה הישראלית.

אפעל לקידום פתרון מדיני והשגת הסכם שלום עם הפלסטינים, שיביא רווחה ושיפור גם בתנאי החיים היומיומיים ויתרום למימוש הצדק החברתי בחברה הישראלית, למען כולנו”. סיכמה נאדיה חילו אשר תתמודד ב’פריימריס’ למועמדי המפלגה לכנסת של מפלגת ’העבודה’.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן