עובדים | תעסוקה | כוח אדם

התמ”ת, מבקש הערות לטיוטת הסדרת שעות העבודה של רופאים, לפי ההסכמים הקיבוציים

0
0

ההיתר הסדרת שעות העבודה של רופאים, יאפשר גם אכיפה להעסקה מעל 71.5 שעות עבודה בשבוע עבודה בממוצע אם לא היה אישור מראש של מנכ”ל משרד הבריאות, כאמור, ואם הועסקו רופאים מעל 2 תורנויות בשבוע עבודה אם היה אפשר להעסיק רק בשתי תורנויות.
התמ
התמ”ת, מבקש הערות לטיוטת הסדרת שעות העבודה של רופאים, לפי ההסכמים הקיבוציים

משרד התמ”ת, מפרסם היום (ד’) להערות הציבור, לאחר התייעצות שקיים עם משרד הבריאות, משרד המשפטים, ו-משרד האוצר, טיוטת היתר המסדיר את שעות העבודה של רופאים בהתאמה, להסכמים הקיבוציים החלים עליהם.

מדובר בטיוטת היתר כללי להעבדה בשעות נוספות במפעלים רפואיים ובמוסדות לטיפול בזקנים ובילדים (הוראת שעה), התשע”ג-2012, לפי חוק שעות עבודה ומנוחה, התשי”א-1951, המעגן הסדרים שנקבעו ב’הסכמים הקיבוציים’ בין ההסתדרות הרפואית בישראל לבין המדינה, תוך קביעת מנגנוני בקרה ופיקוח על העסקה בשעות תורנות שלא היו קיימים עד כה.

כך, לדוגמה, ההעסקה מעל לשתי תורנויות בשבוע עבודה, תחייב את מנהל המחלקה בבית החולים לקבוע את הנסיבות והשיקולים שלהן נדרשת העסקה. מנהל בית חולים, שנוכח, כי נדרשת העסקה של רופאים במחלקה מסוימת מעל 71.5 שעות עבודה בשבוע במשך 3 חודשים, יביא את הדבר לאישור מראש של מנכ”ל של משרד הבריאות, אשר מוסמך לאשר העסקה, אם השתכנע, כי זו נחוצה על מנת למנוע פגיעה ממשית ביכולת בית החולים לתת מענה נאות לצרכים הרפואיים של המטופלים באותה מחלקה.

במשרד התמ”ת, מציינים, כי, ככל שתאומץ הטיוטה, היא תאפשר לבצע פיקוח ואכיפה של זכויות רופאים על פי ’חוק שעות עבודה ומנוחה’ בשים לב להסכמים הקיבוציים שחלים עליהם.

בהתאם להסכמים הקיבוציים שחלים על הרופאים ותנאי ההיתר, משך יום עבודה, כולל תורנויות (מבחינת חוק שעות עבודה ומנוחה, מדובר בשעות נוספות) יכול להארך עד 24 שעות ובמקרים מסוימים עד 26 שעות – אולם אין אפשרות לפי ההיתר לבצע שעות נוספות מעבר לאמורות, דבר שקורה בפועל לפעמים בבתי חולים. ההיתר החדש מאפשר אכיפה מעל ה-26 שעות.

ההיתר גם יאפשר אכיפה להעסקה מעל 71.5 שעות עבודה בשבוע עבודה בממוצע אם לא היה אישור מראש של מנכ”ל משרד הבריאות, כאמור, ואם הועסקו רופאים מעל 2 תורנויות בשבוע עבודה אם היה אפשר להעסיק רק בשתי תורנויות.

יצוין, כי בטיוטת ההיתר, נקבע, כי ההיתר, ניתן לתקופה של שנתיים, במהלכן, יבחן התמ”ת, יישומו בפועל של ההיתר והאם היה שינוי במספר התורנויות שמבצעים רופאים בבתי החולים השונים.

טיוטת ההסכם מפורסמת באתר משרד התמ”ת. להלן הקישור; טיוטת ההסכם

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן