אינטרנט חדשות

גוגל (Google), חוגג היום (חמישי) 27.09.2012, יומולדת 14 שנים להיווסדו

0
0

לכבוד האירוע המיוחד יחליף הלוגו של החברה למשך 24 שעות בכל גרסאותיו של מנוע החיפוש ◄ גם היום גוגל (Google), זהו מנוע החיפוש הפופולרי ביותר כיום ברשת האינטרנט העולמית ◄ בשנים 2004-2005, נפל יום ההולדת ליום השביעי בחודש. לחידה הזו, מדוע תאריכים שונים מדי פעם? ענו דוברי החברה, בעבר; “יום ההולדת, משתנה בהתאם לעיתוי של מתי שבא להם לטעום מן העוגה”.‏‏‏‏ ◄ מזל טוב, גוגל.
גוגל (Google), חוגג היום (חמישי) 27.09.2012, יומולדת 14 שנים להיווסדו
גוגל (Google), חוגג היום (חמישי) 27.09.2012, יומולדת 14 שנים להיווסדו

היום (חמישי) 27.09.2012, חוגג גוגל את יום הולדתו ה-14 מאז פרץ אל רשת האינטרנט העולמית. כהרגלו, בירך מנוע חיפוש גוגל (Google), את עצמו באיור, אנימציה המראה עוגת שוקולד עם 14 נרות והלוגו של Google חרוט על העוגה. אז מתכסה העוגה באותיות בצבעי גוגל, ו-14 נרות, מארגנים מחדש את עצמם כסימנים לספירה כדי לציין את המספר 14. לכבוד האירוע המיוחד יחליף האיור את הלוגו של החברה למשך 24 שעות בכל גרסאותיו של מנוע החיפוש.

בחירת ה-27 בספטמבר כיום ההולדת של גוגל נראית כאילו נעשתה מתוך נוחות, ולא בשל המועד בפועל בו נוסדה החברה. “גוגל, חגגה ב-7 ספטמבר (היום שבו החברה התאגדה) יום ההולדת שלה עד שנת 2005, בשנה זו שינתה גוגל את התאריך ל-27 בספטמבר. כדי שיעלה בקנה אחד עם תאריך ההכרזה על מספר השיא של דפים שמנוע החיפוש קיטלג. בעוד שכאמור, בשנים 2004-2005, נפל יום ההולדת ליום השביעי בחודש. לחידה הזו, מדוע תאריכים שונים מדי פעם? ענו דוברי החברה, בעבר, כי; “יום ההולדת, משתנה בהתאם לעיתוי של מתי שבא להם לטעום מן העוגה”. זכותם, לא?!

את מנוע החיפוש Google, המציאו בשנת 1998, כזכור, לארי פייג’, ו-סרגיי ברין, תלמידי אוניברסיטת סטנפורד. השניים, התברר, מאוחר יותר, לא היו בלשון המעטה בקיאים בשפת תכנות אתרים.

זכור, כי לפני 14 שנים, כאשר גוגל, החלה להתפרסם, כאשר מנועי החיפוש; אלטה ויסטה והובוט, שלטו בשוק מנועי החיפוש. התחילה גוגל להתפרסם ולהתחזק על ידי עידוד אנשים לדבר על מנוע החיפוש.

היו אלה תוצאות החיפוש המדויקות והמדהימות באותו הזמן ופרסום תחת המוטו; “אינו מזיק” “Do no Evil” הם שגרמו לאנשים לעבור למנוע החיפוש של גוגל. בתוך 14 שנים גוגל’ הצליחה לכבוש את ’שוק מנועי החיפוש’ הגדול בעולם והפכה לשם דבר!

בניגוד לנהוג בתעשיית האינטרנט, דף הבית של גוגל מעוצב בפשטות ומורכב החל מהלוגו של גוגל, תיבת החיפוש ועוד מספר אלמנטים טקסטואליים. באופן דומה, המודעות בדף תוצאות החיפוש מעוצבות בסגנון מינימליסטי.

גוגל (Google), חוגג היום (חמישי) 27.09.2012, יומולדת 14 שנים

בויקיפדיה’ יודעים לספר, כי בעתיד תוצאות החיפוש’ יגיעו בצורה הרלוונטית ביותר לחיפוש, החל מקובץ וידאו/אודיו או טקסט, דוחות או סיכום הדעות והמגמות ועד המלצה לפנות לאדם מסוים כדי לקבל תשובה לשאלה במקום לקרוא עליה מסמכים.

זהו מנוע הדומה יותר למתווך אינטליגנטי, ובכדי להגיע אליו צריך לעשות מעבר מחיפוש ברשת המחשבים לחיפוש נרחב יותר בשלל מכשירים, דבר אשר החל כבר במכשירים הסלולריים ומחשבי כף יד וצפוי להמשיך להתפתח עד שהחיפוש יובנה אל תוך כל מכשיר דיגיטלי הנוגע לחיינו, ובעתיד יוצמד לכל דבר בעל ערך תגית אלקטרונית זעירה שנוכל לאתר אותם בעזרתה. (חפצים, חיות ואפילו אנשים). כל דבר שאיבדת תוכל למצוא באמצעות השבב וגוגל‏.

התחלה של רשת חכמה כזו, מופיעה בחיפוש הקולי של גוגל (search by voice). זהו מותג של גוגל אשר מאפשר לחפש על ידי אמירת מילות החיפוש במקום להקליד אותן.

ה’חיפוש לפי קול’, קיים כאפליקציה במכשירי אייפון ואנדרואיד ומקצר תהליך וזמן החיפוש. ב-14 ביולי 2011, הודיעה חברת גוגל, על כוונתה להשיק את המוצר וימים ספורים, לאחר מכן, הוא יצא לשוק. החיפוש הקולי קיים ב-24 שפות, ביניהן ערבית ועברית שהן התוספות החדשות ביותר.

הלוגו של גוגל, השתנה מעט מאז עוצב עם הקמת החברה. הגרסה הנוכחית של הלוגו, המשמשת את החברה מאז אוגוסט 1999, עוצבה על ידי המעצבת הישראלית רות קדר.

לכבוד אירועים מיוחדים, כגון; חגים או ימי הולדת של אנשים מפורסמים, מוחלף הלוגו של גוגל בראש עמוד החיפוש למשך יממה, לכזה שיש בו שילוב של אלמנטים גרפיים שונים הקשורים לאותו אירוע. סמלילים אלה ידועים בכינוי “גוגל דודלס – Google Doodles”.

14 שנים כבר חלפו מאז, שני הסטודנטים באוניברסיטת סטנפורד, הגיעו יחד כדי ליצור חברה שתשנה את פני האינטרנט, לנצח.

אנחנו כאן באתר kanisrael.co.il, בן 12 השנים, רוצים לנצל את ההזדמנות לברך את גוגל, את מר לארי פייג’, ואת מר סרגי ברין, לרגל יום הולדת ה -14 של גוגל! מי ייתן ומנוע החיפוש, ימשיך לעשות חיל גם בשנים הבאות עלינו לטובה!

כיום גוגל, הוא מנוע החיפוש הפופולרי ביותר כיום ברשת האינטרנט‏‏‏‏. אל מנוע חיפוש; גוגל.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן