רפואה דחופה

מרכז הרפואי זיו: ידידו הטוב ביותר של הכלב הוא לוחם אש סמל אלכס ברנשטיין

0
0

לוחם אש סמל אלכס ברנשטיין (47), אשר נפגע במהלך פעולות להצלת כלב מבית בוער בעיר כרמיאל ◄ ד”ר עאמר חוסיין שטיפל בחדר המיון של המחלקה לרפואה דחופה,במרכז הרפואי זיו, צפת; “הפגיעה אינה חמורה, במידה ותוצאות הצילומים יהיו תקינות נעניק לו טיפול נגד כאב ונשחרר אותו לביתו”.
מרכז הרפואי זיו: ידידו הטוב ביותר של הכלב הוא לוחם אש סמל אלכס ברנשטיין
מרכז הרפואי זיו: ידידו הטוב ביותר של הכלב הוא לוחם אש סמל אלכס ברנשטיין

אל חדר המיון במרכז הרפואי זיו בעיר צפת, הובא היום (חמישי, 13.9) בשעות הצהריים, סמל אלכס ברנשטיין (47), לוחם אש, מזה 14 שנים, אשר נפצע במהלך חילוץ של כלב גדול מבית בוער בשריפה בעיר כרמיאל.

ד”ר עאמר חוסיין, מנהל המחלקה לרפואה דחופה (מיון) ב’מרכז הרפואי זיו’, בעיר צפת, אמר, כי; “לוחם האש, הגיע אל חדר המיון עם כאבים עזים בגבו, ועבר סדרת בדיקות וצילומים להערכת חומרת הפגיעה. לוחם האש, טופל בחדר המיון, קיבל זריקה נגד כאבים, ועבר סדרת צילומים בגבו. מדובר בבחור חזק, ונראה, כי הפגיעה אינה חמורה, במידה ותוצאות הצילומים, יהיו תקינות נעניק לו טיפול נגד כאב ונשחרר אותו לביתו” – הסביר ד”ר עאמר.

“ההקרבה של לוחם האש ראויה לכל שבח. לוחמי האש, מסכנים את חייהם על מנת להציל חיים של אחרים, לא רק בני אדם. הם עושים עבודה חשובה ומסוכנת ומקרה זה של הצלת כלב, הוא דוגמא נפלאה לעבודתם המסורה בהצלת חיים” – אמר ד”ר עאמר.

סיפור המעשה, החל כאשר בשעות הבוקר, התקבלה קריאה בתחנת כיבוי האש בעיר כרמיאל על בית דו קומתי, העולה באש, ברחוב מורד הגיא. בקריאה, נאמר לכבאים, כי באחד החדרים בבית נמצא כלב מעורב גדול.

לוחם האש המצטיין, סמל אלכס ברנשטיין, סיפר לצוות הרפואי ב”מרכז הרפואי זיו”, כי צוות הכבאים שהגיע למקום הבחין בלהבות גדולות הפורצות מחלונות הבית ומהם הִתַּמֵּר עָשָׁן סמיך ושחור.

ד”ר עאמר חוסיין, מנהל המחלקה לרפואה דחופה במרכז הרפואי זיו

צוותי הכיבוי, פרצו את דלת הבית, ובעוד צוות אחד החל מכבה את הלהבות, ניגש לוחם האש סמל ברנשטיין לחפש את הכלב בבית בחדרים אפופי העשן.

מספר לוחם האש סמל ברנשטיין; “האזנתי לנביחות ויללות של כלב ועקבתי אחרי הקולות עד שהגעתי לחדר בו שהה הכלב. הבחנתי, כי מדובר בכלב גדול, שהיה בפאניקה, השתולל וילל.

יש לי כלב בבית, ואני יודע כיצד להתנהג עם כלבים, הרגעתי אותו, דיברתי אליו וליטפתי אותו ולאחר שנרגע מעט הרמתי אותו ופניתי לכיוון היציאה מהבית, אך זה לא היה פשוט, הכלב המשיך והשתולל מאד, כל מהלך החילוץ, עקב הלהבות, החום והעשן, נאלצתי לאחוז בו בחוזקה.

בשלב מסוים של החילוץ בעת התזוזות נפגעתי בגב, ייתכן מאחד הקירות או מחפץ קשה שנהדפתי אליו בניסיון לחלץ את הכלב. לא הרגשתי כאב, עד לסיום החילוץ. בפתח הבית, סייע לי לוחם אש נוסף בהרחקת הכלב מן האש, אל מחוץ לבית. לפתע, חשתי בכאב חזק בגבי”.

למרות הכאב, ניגש ברנשטיין אל הכלב, וידא שלא נפגעה וליטף אותו. הכלב, ליקק את פניו של ברנשטיין לאות תודה, וכאשר צוות מד”א, הכניס את לוחם האש האמיץ לאמבולנס, ליווה הכלב הגדול את האלונקה ונבח לתודה גדולה. האמבולנס, פינה את לוחם האש הפצוע למרכז הרפואי זיו, לקבלת טיפול. סוף טוב, הכל טוב.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן